چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

متخصص جراح لاغري كيست و چگونه چاقي را درمان ميكند؟

۱۰۵ بازديد

متخصص جراح لاغري كيست و به چه پزشكي جراح لاغري گفته مي‌شود؟

اگر بخواهيم خيلي سريع و خلاصه تعريفي از جراح لاغري ارائه دهيم بايد بگوييم كه اين جراح در واقع پزشك متخصصي است كه با گذراندن دوره هاي تخصصي بارياتريك و چاقي و با انجام عمل جراحي تهاجمي، به كاهش وزن طولاني مدت يا دائمي افرادي كه مشكل چاقي مفرط دارند كمك مي‌كند.

جراحي لاغري نوعي درمان است و متخصص لاغري يك درمانگر متخصص

برخلاف تصور بسياري از افراد، انجام عمل جراحي به منظور كاهش وزن، عمل زيبايي نيست و يك پروسه درماني است. اين جمله را تنها كساني درك ميكنند كه از اضافه وزن و چاقي رنج ميبرند. زيرا اين اشخاص بيشتر از افراد ديگر در خطر ابتلا به بيماري هايي مانند ديابت، مشكلات قلبي و عروقي و ساير مشكلات مرتبط با چاقي هستند. بنابراين اين افراد بايد براي كاهش خطر ابتلا به اين بيماري ها حتما به فكر راه چاره اي باشند. و بهترين انتخاب براي رهايي از وضعيت كساني كه اضافه وزن شديد دارند مراجعه به يك متخصص لاغري است تا با مناسب ترين روش ها به سلامتي و وزن ايده آل برسند.

متخصص لاغري چگونه به لاغر شدن شما كمك ميكند؟

اين پزشك متخصص دو هدف زير را با كمك تكنيك هاي جراحي دنبال ميكند:

  • كاهش ورود مواد غذايي به سيستم گوارش: براي رسيدن به اين هدف جراح بخشي از حجم معده را كاهش ميدهد. در نتيجه اگر معده حجم كمي داشته باشد مقدار مواد غذايي كه ميتوانند وارد معده شود به شدت كم ميشود و شخص خيلي زود سير ميشود. در نهايت وقتي كالري دريافتي كم شود شخص اضافه وزن خود را از دست ميدهد.
  • كاهش ميزان جذب مواد غذايي در سطوح كانال گوارشي: جراح براي دستيابي به اين هدف طول بخش هايي از دستگاه گوارش را كاهش ميدهد. براي مثال بخشي از روده ها كوتاه ميشود و يا دور زده ميشود تا سطح جذب مواد غذايي كاهش پيدا كند. درنتيجه اگر جذب كمتر باشد، شخص به راحتي لاغر ميشود.

جراح از چه تكنيك هايي جراحي براي كاهش وزن استفاده ميكند

كسي كه متقاضي كاهش وزن با روش جراحي لاغري است بايد ابتدا به يك متخصص جراح لاغري مراجعه كند. اين پزشك با دقت و با در نظر گرفتن وضعيت شخص او را ارزيابي كرده و تعدادي آزمايش درخواست ميدهد. بعد از اينكه ارزيابي دقيق صورت گرفت و نتيجه آزمايش ها به جراح رسيد او بهترين روش لاغري را بر اساس وضعيت شخص توصيه ميكند. جراح با روش هاي مختلفي اقدام به كاهش وزن ميكند كه چند مورد از مهمترين و رايجترين اين روش هاي جراحي عبارتند زا:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.