چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

معيارهاي براي خوش تيپ شدن با طلا و جواهرات بايد در نظر بگيريم

۶ بازديد

براي خوش تيپ شدن با طلا و جواهرات بايد لباس و اكسسوري‌ها با هم ست باشند. شايد در نگاه اول ست كردن جواهرات با لباس به نظرتان خيلي هم عجيب و سخت نباشد، اما در واقع اشتباه مي‌كنيد! اين انتخاب مي‌تواند يك جريان سخت و گيج‌كننده باشد. به اين خاطر كه ممكن است پس از پوشيدن لباس و آويختن زيورآلات تازه متوجه شويد با رنگ لباس، رنگ پوست يا فرم صورت يا لباس شما تناسب ندارد. به همين دليل لازم است با يك‌سري اصول و قواعد كلي در مورد ست كردن طلا با لباس آگاه باشيد تا هميشه خوش‌لباس به‌نظر برسيد.

كدام مهم‌تر است: لباس يا جواهرات؟

اين سوالي است كه شما بايد پاسخ دهيد. آيا مي‌خواهيد بيشتر از هر چيز جواهرات خود را به معرض نمايش بگذاريد يا ترجيح مي‌دهيد لباس‌هايتان در چشم باشند؟ وقتي بتوانيد اين سوال را به خود پاسخ دهيد، مي‌توانيد انتخاب صحيحي براي اكسسوري‌ها داشته باشيد. شما مي‌توانيد با يك قطعه طلاي خاص، يك لباس ساده را به تيپي شيك و منحصربه‌فرد تبديل كنيد. اما اگر ديده شدن لباس برايتان از اهميت بيشتري برخوردار است، توصيه مي‌كنيم به سراغ جواهرات كوچك و كم زرق‌وبرق برويد كه خيلي نگاه‌ها را به خود جلب نكنند و تاكيد روي لباس‌ها بيشتر باشد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

جواهرات را با توجه به لباس‌هاي خود انتخاب كنيد

اغلب خانم‌هاي خوش سليقه مي‌دانند كه براي شيك‌تر ديده شدن لازم است از اكسسوري‌هاي استفاده كنند كه رنگ و طرح آن با لباسي كه به تن دارند، تناسب كامل داشته باشد. مثلا اگر لباس سياه و سفيد مي‌پوشيد، بهتر است از از زيورآلاتي به رنگ سفيد يا مشكي استفاده كنيد. يا اگر يقه لباستان باز است، از گردنبندهاي بلند و آويزدار استفاده كنيد.

از تركيب فلزات كمك بگيريد

خوشبختانه اين روزها تركيب چندين فلز گرانبها با هم را در طراحي‌هاي بسياري از طلاسازان دنيا و طراحان نوپا مي‌توان ديد. بسياري از هنرمنداني كه در حوزه ساخت طلاي دست‌ساز فعال هستند، همانند طراحان گالري پرسته، با تركيب طلا و ديگر فلزات يا متريال‌ها به طراحي و ساخت زيورآلات بسيار شيك و منحصر به فردي مي‌پردازند كه در نوع خود بي‌نظير بشمار مي‌روند. وقتي از فلزات گوناگون همانند طلا، نقره، مس يا برنج در كنار هم استفاده مي‌كنيد، يعني چندين بافت و رنگ متفاوت را با هم تركيب كرده‌ايد كه به استايل شما جلوه‌ي زيباتري مي‌بخشد. زيورآلاتي كه جنس‌هاي متفاوتي دارند را مي‌توانيد به صورت لايه‌اي در كنار هم استفاده كنيد تا بهترين نما و جلوه را داشته باشند.

انگشتر، گردنبند و دستبند را به صورت چند لايه استفاده كنيد

منظور از چند لايه چيست؟ اينكه طرح‌ها، بافت‌ها و اندازه‌هاي مختلفي از يك زيورآلات را انتخاب و به‌طور هم‌زمان استفاده كنيد. مثلا يك زنجير كوتاه با يك پلاك بسيار ريز را دور گردن خود ببنديد به‌طوري كه آويزان نباشد. در لايه دوم، زنجيري بلندتر را انتخاب كنيد كه آويز يا سنگ بزرگ‌تري از آن آويزان است، يا در خودش طرح خاصي دارد. در لايه سوم، زنجير گردنبند بايد بلندتر باشد و به همين ترتيب. رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌هاي متفاوت در كنار هم نماي بسيار زيباتري از طلا ايجاد مي‌كنند.

منبع : https://www.asby.ir/

اجرت ساخت جواهرات چگونه محاسبه مي‌شود؟

۹ بازديد

اجرت جواهرات هميشه بيشتر از اجرت طلاست. به اين خاطر كه ساخت جواهر دقت و زمان بيشتري نياز دارد و چون از سنگ‌هاي قيمتي در ساخت آنها استفاده مي‌شود و احتمال شكستن اين سنگ‌ها وجود دارد، معمولا كار پر خطري محسوب مي‌شود و در نتيجه براي ساخت جواهر اجرت بيشتري دريافت مي‌شود.

در نتيجه،جواهر با اينكه بسيار زيبا و چشم‌نواز است، اما قيمت خريد آن با قيمت فروشش تفاوت بسيار زيادي دارد.

وقتي شما زيورآلاتي خريداري مي‌كنيد كه سنگ‌هاي قيمتي روي آنها كار شده، بايد ارزش سنگ را نيز به‌صورت جداگانه پرداخت كنيد. در حقيقت در فاكتورها وزن سنگ‌ها و طلاي به‌كاررفته در زيورآلات مشخص مي‌شود و خريدار غير از اينكه بايد پول طلا را پرداخت كند، بايد بهاي سنگ را نيز به قيمت روز بپردازد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

اما سنگ‌هاي قيمتي در زمان فروش اغلب پايين‌تر از ارزش واقعي‌شان خريداري مي‌شوند كه اين براي فروشنده عادي چندان خوشايند نيست.

نكته ديگري كه هنگام فروش طلا بايد در نظر داشته باشيد اين است كه، قيمت‌گذاري سنگ‌ها در طلاهايي كه با سنگ‌هاي بدلي تزئين شده‌اند با طلاهايي كه سنگ‌هاي قيمتي دارند، متفاوت است.

اگر شما يك طلا با سنگ بدلي داشته باشيد، وزن كل آن بر اساس قيمت طلاي ۱۸ عيار محاسبه مي‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌هاي بدلي از وزن كل طلا كم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد.

يعني پول جواهر (بدلي يا واقعي) را داده‌ايد اما نمي‌توانيد هنگام فروش آن پول را بگيريد؛ در واقع شما بهاي استفاده از زيبايي اين سنگ‌ها را پرداخت كرده‌ايد و ارزش مالي برايتان ندارد.

منبع : طلا فروشي آنلاين آزادي گلد

پايه جواهرات چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟

۹ بازديد

پايه جواهرات بايد بر اساس ويژگي‌هاي طلاي شما و هدفتان از استفاده از نگين انتخاب شود. مثلاً اگر امنيت نگين از درخشش آن برايتان مهم‌تر است بايد به تعداد و شكل چنگه‌هاي پايه توجه كنيد. اما اگر درخشش و جلوه‌نمائي جواهر مهم‌تر از ديگر ويژگي‌هاي آن است، بهتر است پايه‌اي انتخاب كنيد كه كوتاه باشد و تعداد چنگه‌هاي آن هم كم باشد.

براي درك بهتر اين موضوع برايتان چندين مثال مي‌زنيم. مثلاً در پايه‌هاي ۶ دندانه‌اي سنگ‌هاي روي جواهر كوچكتر ديده مي‌شوند. كه دليلش پوشيده شدن بيش از حد سنگ‌ها توسط اين چنگه‌ها است. بنابراين الماس يا ساير سنگ‌هاي روي ركاب حلقه يا پايه‌ي نگين گرذنبند، درخشش و شفافيت كمتري خواهد داشت.

هرچه تعداد دندانه‌هاي پايه‌هاي چنگه‌اي جواهر كمتر باشد، نور بيشتري با سنگ برخورد مي‌كند و در نتيجه نور بيشتري هم بازتاب داده مي‌شود. همچنين جلوه‌ي درخشاني به جواهر مي‌بخشد و باعث مي‌شوند الماس يا ديگر سنگ‌هاي قيمتي بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

اين در حالي است كه اگر امنيت و سلامت سنگ برايتان مهم است، بهتر است سراغ پايه‌هايي برويد كه نهايت حفاظت را دارند. به طور مثال، پايه‌هاي چنگه‌اي كه ۶ دندانه دارند، شايد جلوه و زيبايي سنگ وجواهرات را كاهش دهند و نگهداري و تميز كردن‌ آنها هم دشوارتر باشد اما در عوض ايمني بيشتري نسبت به مدل‌ها ديگر دارند. بنابراين بايد گفت كه بيشتر بودن تعداد چنگه‌هاي پايه‌ي جواهر، مزيت بزرگي براي ايمني آن محسوب مي‌شود.

به اين دليل كه هر يك از چنگه‌ها به مرور زمان فرسوده مي‌شوند و زماني كه خيلي ساييده شوند، به راحتي هم خم مي‌شوند يا مي‌شكنند. بنابراين، وقتي چنگه‌ها زياد باشند، در صورت خراب شدن يكي از آنها، تعداد بيشتري باقي مي‌ماند تا از جواهر روي پايه نگهداري كند. در نتيجه، سنگ قيمتي جواهرات شما كمتر در معرض خطر شل شدن يا گم شدن قرار مي‌گيرد.

پايه‌هاي كه بخش زيادي از سنگ قيمتي را در بر مي‌گيرند، آن را در برابر ضربه‌هاي ناگهاني نيز محافظت مي‌كنند.

منبع : https://www.asby.ir/

طلا با اجرت بخريم يا بدون اجرت؟

۹ بازديد

اگر هدف شما از خريد طلا ، سرمايه‌گذاري و حفظ ارزش دارايي‌هايتان است، خريد طلاي دست دوم (بدون اجرت) بهتر از خريد طلاي نو (با اجرت) است. چون در زمان خريد طلاي دست‌دوم اجرت ساخت از شما دريافت نمي‌شود. در نتيجه مي‌توانيد طلا را با سود بيشتري بفروشيد.

همچنين اگر قصد سرمايه‌گذاري در طلا داريد و نمي‌خواهيد در آينده متقبل هزينه شويد، دور زيورآلات مزين به سنگ‌هاي بدلي را خط بكشيد. سنگ‌هاي قيمتي ريز هم ارزش مالي ندارند و براي سود بردن از خريد و فروش جواهر بايد فقط به سراغ سنگ‌هاي درشت و سنگين برويد. وگرنه سنگ‌هاي ريز ارزش‌افزوده‌اي برايتان به همراه نخواهند داشت.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

براي سرمايه‌گذاري چه نوع طلايي بهتر است؟

در اين مطلب به طور كامل در مورد اينكه اجرت ساخت طلا چند درصد است و چگونه محاسبه مي‌شود برايتان توضيحات كاملي ارائه داديم. در آخر هم گفتيم كه براي سرمايه‌گذاري، بهتر است سراغ طلاي بي‌اجرت برويد تا سود بيشتري نصيبتان شود. اما لازم است اشاره كنيم كه خريد طلاي بي‌اجرت خطرهاي خاص خود را دارد. مثلاً بزرگ‌ترين نگراني اين است كه امكان دارد طلاي دست دومي كه مي‌خريد تقلبي و فاقد اصالت باشد. بنابراين شما نمي‌توانيد از خالص بودن طلاي دست دوم مطمئن باشيد.

در چنين مواقعي بهتر است سراغ خريد طلاي كم اجرت برويد نه طلاي بي‌اجرت. مثلاً در بين انواع اشكال طلا، النگو، قطعات كوچك طلا مانند آويزهاي طلا كمترين اجرت را دارند كه مي‌توانند جايگزين طلاي دست دوم شوند.

خبر خوب اين است كه ما در فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي  انواع مختلفي از مصنوعات طلاي ظريف و كم اجرت عرضه مي‌كنيم. شما مي‌توانيد با خريد هر كدام از آنها علاوه‌بر سرمايه‌گذاري، از زيبايي و خاص بودنشان هم لذت ببريد.

آموزش تاتو و آرايش دائم، هنري شاهكار در حرفه آرايشگري

۱۲ بازديد

يكي از هنرمندانه ترين و در عين حال رو به رشد ترين حوزه هاي آرايش، تاتو و آرايش دائم هستش. با اينكه اين هنر قدمتي چنديدن هزار ساله داره اما همچنان هم در ميان مردماني از فرهنگ هاي مختلف هنوز پر طرفداره. با گذشت زمان نه تنها از محبوبيت و تنوع اين هنر كم نشده، بلكه به طرز عجيبي پيشرفت كرده و كار به جايي رسيده كه از تاتو به عنوان يك روش آرايش صورت هم استفاده ميشه

با توجه به علاقه روز افزون خانم ها به هنر آرايش دائم ، خيلي ها از ما سوال ميكنند كه چطوري ميتونن تبديل به يك تاتو كار حرفه اي بشن. براي همين الماس نشان قصد داره در اين مقاله به معرفي دوره  آموزش تاتو  بپردازه.

خوندن اين مقاله به چه كساني توصيه ميشه؟

كساني كه دوست دارن درباره اين هنر چيزاي بيشتري ياد بگيرند

كساني كه ميخوان يك حرفه پر تنوع داشته باشند و خلاقيت خودشونو به چالش بكشن

آرايشگراني كه قبل دوره هايي مثل، آموزش آرايش ابرو، آموزش گريم و متعال سازي چهره زنانه، آموزش پوست رو گذروندن

و كساني كه ميخوان با يادگيري اين حرفه درآمد خوبي بهدست بيارند

منظور از تاتو و آرايش دائم صورت مژه چيه؟

فكر ميكنم تاتو  معرف حضور همه باشه. اما معمولا وقتي حرف از تاتو به ميان مياد، خيلي ها به فكر نقش و نگار وسيعي روي پوست بازوها و پشت و بقيه قسمت هاي بدن مي افتند. هنوز هم تعداد زيادي از افراد فكر ميكنن اگر روي بدن خودشون نقش تاتو بزنند، ديگه تا آخر عمر بايد با خوب و بد او بسازن. اما اين چيزي كه ما داريم درباره ش صحبت ميكنيم هرچند كه همون ماهيت رو داره اما كمي متفاوت تره.

ما با كمك روش ها و تكنيك هاي جديد و تخصصي مثل ميكروپيكمنتيشن رنگ هايي رو به ابرو ها، چشمها و لب تزريق ميكنيم تا مشتريامون رو هم زيباتر كنيم و هم كاري كنيم كه براي آرايش روزانه به مشكل بر نخورند. اينكار كاملا يك مقوله بهداشتي هستش و رنگ هم به صورت دائمي باقي نميمونه چون بعد از مدتي كم كم توسط بدن جذب و تجزيه ميشه.

بيشتر بخوانيد : آموزش پوست

منو قانع كنيد كه چرا بايد دوره آموزشي آرايش دائم صورت رو بگذرونم؟

آرايش دائم همونطور كه از اسمش برمياد يك نوع روش آرايشي هستش كه زحمت روزانه خانم ها براي آرايش رو كم ميكنه. مثلا به جاي اينكه هر روز خدا نيم ساعت اول صبحتون رو به آرايش ابرو و لب يا خطر چشم اختصاص ميديد، با انجام تاتو شما تنها با صرف يكي دو دقيقه آماده ميشيد و از خونه ميزنيد بيرون.

به خاطر اين دلايل حتما دوره آموزشي آرايش دائم صورت رو بگذرونيد:

افزايش علاقه خانم هاي ايراني به آرايش دائم ابرو، لب و چشم هاشون (يك جوري شده كه از يك دختر بچه دبيرستاني گرفته تا خانم هاي ميانسال ۵۰ ساله و حتي بالاتر هم به اين هنر متمايل شدند).

درآمد خوب و بازار كار پويا و فعال اين هنر

اگر خوب آموزش ديده باشيد ميتونيد هرجاي دنيا كار كنيد (چون همه جا تاتوكار ميخوان)

كمبود تعداد آرايشگران تاتو صورت بانوان در ايران

و

من ميخوام وارد بازار كار اين هنر بشم بايد چكار كنم؟

اولين گام براي ورود به بازار كار اين حرفه گذروندن دوره هاي آموزشي هستش. با توجه به اينكه اين هنر واقعا تخصصي هستش و از حساسيت بالايي برخورداره، نميشه اون رو هرجايي ياد گرفت. من حتي دوستي رو ميشناسم كه اعتقاد داشت توي اينترنت ميتونه تا حدودي با اينكار آشنا بشه و يادش بگيره اما اين يك تصور اشتباهه.

 

شما تنها در صورتي ميتونيد از تاتو و آرايش دائم صورت درآمد كسب كنيد كه دوره هاش رو گذرونده باشيد. پس اولين قدم شما اين باشه كه توي چنين دوره اي شركت كنيد تا هم تئوريك و هم عملي بتونيدبه مهارت برسيد.

خبر خوب اينه كه الماس نشان يكي از همين جاهاييه كه به شما فرصت يادگيري اين حرفه رو ميده

منبع : دوره هاي اموزش آرايشگري الماس نشان

انواع ارتودنسي دندان را بهتر بشناسيد

۱۱ بازديد

اين روزها گزينه هاي درماني زيادي در خصوص ارتودنسي وجود دارد. از براكت ها گرفته تا ارتودنسي هاي نامرئي ، فلزي و سراميكي كه هركدام موارد استفاده خود را دارند.

متخصصان ارتودنسي بعد از عكس برداري ، متغيرهايي مانند سن ، تفاوت در اندازه دندان ها ، ميزان فشردگي و كج بودن آن ها و مشكلات احتمالي فك را در نظر مي گيرند تا يك روش را از بين انواع ارتودنسي دندان انتخاب كنند. در چنين شرايطي بهتر است به گزينه يا گزينه هايي كه دندان پزشكتان پيش روي شما قرار مي دهد اعتماد كنيد و در پروسه ساخت بهترين طرح لبخند ، با وي همكاري داشته باشيد.

انواع ارتودنسي ثابت

ارتودنسي هاي ثابت متداول ترين انواع ارتودنسي دندان هستند. شما پس از نصب براكت هاي ثابت و گذشت چند روز ، مي توانيد اكثر غذاهاي هميشگي را بخوريد اما بايد از مصرف برخي از غذاها و نوشيدني ها مانند شيريني هاي سخت و نوشابه هاي گازدار خودداري كنيد. ارتودنسي هاي ثابت به طور سنتي از سيم هايي تشكيل شده اند كه از داخل براكت ها رد شده و در دندان هاي انتهايي ثابت مي شوند.

براكت ها به طوركلي از فولاد ضدزنگ ساخته شده و با كمك لاستيك بسيار كوچكي به دندان ها چسبيده مي شوند تا سيم ارتودنسي از داخل آن رد شود. سيم ها نيز از آلياژهاي فلزي ساخته مي شوند و يك نيروي ملايم و ثابت روي دندان ها ايجاد مي كنند تا در طول زمان حركت كرده و منظم شوند.

  • ارتودنسي ثابت سراميكي
  • ارتودنسي فانكشنال
  • ارتودنسي ديمون

انواع ارتودنسي متحرك

ارتودنسي متحرك براي اصلاح مشكلات جزئي در ظاهر دندان ها يا به عنوان بخشي از درمان ارتودنسي ثابت استفاده مي شود. اما اين نوع از ارتودنسي ها صرفاً بايد براي تميز كردن يا تحت شرايط خاص از دهان خارج شوند كه بايد حتماً متخصص ارتودنسي در اين خصوص به شما مشاوره هاي لازم را داده باشد.

  • اينويزيلاين شفاف
  • ارتودنسي با پلاك زد

انواع ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي نامرئي يكي از انواع ارتودنسي دندان است و به روش هايي گفته مي شود كه در آن سيم يا براكت ها ديده نشوند و از نظر ظاهري ، زيبايي و اعتماد به نفس بيمار حفظ مي شود. ارتودنسي نامرئي تكنيك هاي مختلفي دارد مانند:

  • ارتودنسي اينويزيلاين
  • ارتودنسي لينگوال

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه انواع ارتودنسي دندان بسيار متنوع است و سال به سال نيز با پيشرفت علم ، بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد. بنابراين گزينه هاي پيش روي شما براي درمان بسيار زياد است. ازاين رو توصيه مي شود كه همواره از نظر متخصصان ارتودنسي دندان باتجربه و كاركشته استفاده كرده و روشي را براي درمان انتخاب كنيد كه بيشترين همخواني را با شرايط دندان هاي شما دارد. هر چه همكاري شما در طول درمان بيشتر باشد ، سريع تر به نتايج مطلوب دست خواهيد يافت.

منبع : http://www.bestdentists.ir/

عامل موثر در هزينه ارتودنسي

۱۰ بازديد

عامل موثر در هزينه ارتودنسي : ارتودنسي شاخه اي از دندانپزشكي است كه دندان ها و فك هايي را كه در جاي نامناسبي قرار مي گيرند اصلاح مي كند. دندان هايي كه در جايگاه نامناسبي قرار مي گيرند و شكل نامتعارفي دارند مشكلات بهداشتي مختلفي ايجاد مي كنند.

عامل موثر در هزينه ارتودنسي : تميز نگه داشتن دندان ها سخت تر مي شود. بيماري كه دندان هاي نامرتبي دارد در معرض خطر ابتلا به پوسيدگي دندان و بيماري هاي پريودنتال قرار دارد. اين وضعيت به دندان هايي كه مسئول جويدن غذا هستند فشار بيشتري وارد مي كند و متعاقبا در طولاني مدت عوارض مختلفي به جا مي گذارد. بنابراين براي رفع اين مشكل افراد به ارتودنسي روي مي آورند كه اين عمل داراي هزينه هاي بالايي مي باشد.

ارتودنسي متحرك در مقابل ارتودنسي ثابت داراي هزينه كم تري است.ارتودنسي ديمون، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي شفاف با براكت‌هاي همرنگ ميناي دندان و ارتودنسي لينگوال در مقايسه با ارتودنسي به وسيله براكت هاي فلزي هزينه بالاتري دارند. هزينه ارتودنسي نامرئي به دليل پيچيدگي، هزينه‌هاي لابراتور، تعداد پلاك‌ها، تكنولوژي پيشرفته و طول درمان، در مقايسه با ساير روش‌هاي ارتودنسي بالاتر است. همچنين در ارتودنسي نامرئي، چون پلاك‌ها وارداتي هستند و در لابراتورهاي داخلي ساخته نمي‌شوند، بيمار هزينه ارتودنسي بيشتري را پرداخت مي كند.هزينه ارتودنسي لينگوال نيز به دليل مخفي بودن براكت‌ها در حين درمان كه زيبايي ظاهر بيمار حفظ مي‌شود به علت ساخت سفارشي براكت‌ها در لابراتور، بيشتر خواهد شد.

آيا مكان و رتبه علمي دندانپزشك هم از عوامل تاثير گذار در هزينه ارتودنسي مي باشد ؟

بله يك متخصص ارتودنسي  مدت ۳ الي ۴ سال براي گرفتن تخصص وقت صرف كرده است و داراي بورد تخصصي است بنابراين مهارت او مسلما بيشتر از يك دندانپزشك عمومي است و براي انجام ارتودنسي هزينه بيشتري را درخواست مي كند .

بسياري از دندانپزشكان در مطب خود ارتودنسي را با هزينه كمتري انجام مي دهند .

همچنين سن بيمار و مدت زماني كه براي او وقت صرف مي شود نيز در هزينه ارتودنسي تاثير مي گذارد .

منبع : https://www.tehranortho.ir/

ايمپلنت يك روزه

۱۳ بازديد

درباره ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد

ايمپلنت هاي دندان در واقع جايگزين ريشه هاي شما مي‌شود و در داخل استخوان فك قرار مي‌گيرند. اندازه هاي ايمپلنت دندان با يكديگر متفاوت است. جنس ايمپلنت دنداني از تيتانيوم خالص يا آلياژ آن است.

ايمپلنت ها خاصيت بيولوژيكي دارند و با بدن شما سازگار هستند. روش قديمي ايمپلنت كردن معمولاً در چند روز طول مي‌كشد. اما امروزه كمتر كسي است كه مي‌تواند بيشتر از يك روز، خودش را بدون دندان تحمل كند. در نتيجه با پديد آمدن ايمپلنت يك روزه يا ايمپلنت فوري اين درد، درمان شد.

بيشتر بخوانيد : دندان درد

شرايط انجام ايمپلنت يك روزه چيست؟

داشتن يك سري از عادت ها، از جمله دندان قروچه كردن يا فشار دادن دندان ها به هم، مي‌تواند يكي از عوامل هايي باشد كه شما نمي‌توانيد ايمپلنت كنيد. از ديگر شرايطي كه بايد دارا باشيد شامل موارد زير است:

۱.يك يا چند دندان خود را ازدست ‌داده باشيد. البته اگر همه دندان هايتان را نيز از دست داده باشيد مي‌توانيد ايمپلنت استفاده كنيد.

۲.تراكم استخوان كافي داشتن، اين مسئله مي‌تواند نكته مهمي باشد. اگر تراكم استخوان كافي نداريد بايد قبل از جراحي، پيوند استخوان فك را انجام دهيد.

۳.سلامت بودن دهان و دندان شما حرف اول را مي‌زند. اگر بيماري هاي دهاني از جمله بيماري لثه فعال داشته باشيد نمي‌توانيد ايمپلنت كنيد. مگر اينكه مشكل بيماري تان رفع شده باشد.

۴.كساني كه با بيماري هاي زمينه‌اي دست و پنجه نرم مي‌كنند، متأسفانه نمي‌توانند ايمپلنت يك روزه كنند.

۵.اگر شما از دخانيات و مواد الكلي استفاده مي‌كنيد، ايمپلنت كردن فايده اي ندارد. چون بعد از مدتي مواد دخانيات و الكل به آن‌ها آسيب وارد مي‌كند و مجبوريد دوباره ترميم كنيد

مراحل ايمپلنت يك روزه

كاشت پايه هاي ايمپلنت يك روزه با ايمپلنت سنتي فرقي ندارد. در دو حالت بايد پيچ هاي ايمپلنت درون فك جوش خورده شود. در ايمپلنت سنتي در ابتدا تاج هاي موقتي مي‌گذاشتند تا در جلسات بعدي تاج اصلي برايتان ساخته شود.

در كاشت ايمپلنت يك روزه، دندان‌پزشك از شما چند تست مي‌گيرد. نتايج اين تست ها به دندان پزشك اين امكان را مي‌دهد تا چگونه براي جراحي دندانتان برنامه ريزي كند.

دندان‌پزشك بعد از اينكه لثه شما را بي حس كرد، عمل جراحي را شروع مي‌كند. سپس به كمك دستيار خود طبق برنامه ريزي كه كرده است، پيچ هاي ايمپلنت را در فك استخوان شما قرار مي‌دهد. سپس با قرار دادن تاج بر روي فك، دندان هاي زيبا و طبيعي را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان

هزينه بليچينگ دندان در سال 2021

۱۰ بازديد

بليچينگ دندان چيست ؟

دندان هاي سفيد و مرتب همچون نمادي از جذابيت بر روي صورت و چهره انسان مي ماند. يك لبخند زيبا مسلما مي تواند جذابيت شما را بيشتر نمايد. اما براي بليچينگ دندان بايد بدانيم اصلا بليچينگ چيست و چه مزايا و معايبي مي تواند بر روي زيبايي ظاهري ما داشته باشد.

تيرگي هايي كه بر روي دندان ما به وجود مي ايد، در طول زمان و با مصرف مواد غذايي بسياري ايجاد مي شود. زماني كه شما اقدام به استفاده از قهوه مي نماييد، يا زماني كه از توت فرنگي و حتي گوجه فرنگي استفاده مي كنيد. رنگ دانه هايي كه بر روي دندان شما جاي مي گيرند، منجر مي شوند تا دندان از حالت سفيد و زيباي خود خارج شود. در اين حالت استفاده از بليچينگ دندان ميتواند روشي موثر باشد.

با استفاده از روش بليچينگ دندان به نظر ميرسد يك لباس را در وايتكس قرار داده‌ايد و سفيد كرده‌ايد. موادي كه موجب سفيد شدن دندان ميشود روي دندان فرد قرار ميگيرد و ميتوانند درون دندان نيز نفوذ كرده و مولكول‌هايي كه رنگي شده‌اند را از بين ببرد و رنگ دندان را روشن‌تر كند.

قيمت بليچينگ دندان در سال2021  در دندانپزشكي ها متغير بوده است. اما شما مي توانيد قيمت بليچينگ در تهران را در كلينيك تخصصي روشا بدست آوريد. پس از آن با اطلاع از قيمت ها اقدام به انجام اين عمل نماييد. بايد بيان نماييم كه قيمت بليچينگ در غرب تهران مسلما نسبت به هزينه هاي بليچينگ دندان در شمال تهران متفاوت خواهد بود.

براي داشتن لبخندي زيبا كافيست اقدام به سفيد كردن دندان در دندانپزشكي روشا در جنت آباد نماييد. اين روش از لمينت و كامپوزيت بهتر بوده و از هزينه كمتري نيز برخوردار است. زيرا تنها استفاده از سراميك در لمينت و كامپوزيت، هزينه ي جداگانه اي در بر خواهد داشت. پس استفاده از بليچينگ دندان بهترين انتخاب براي كساني است كه دندانهاي سالمي دارند.

نوع درمان               نام مواد سفيدكننده    كشور سازنده           هزينه بليچينگ هر فك

قيمت آفيس بليچينگ ( بليچينگ در مطب ) هر فك مواد ايراني              ايران        600.000 تومان

قيمت آفيس بليچينگ ( بليچينگ در مطب ) هر فك برند FGM              برزيل      950.000 تومان

قيمت آفيس بليچينگ ( بليچينگ در مطب ) هر فك برند FGM              آلمان        1.200.000 تومان

نوع درمان               قيمت بليچينگ هرفك

قيمت هوم بليچينگ ( بليچينگ دندان در خانه ) هر فك        950.000 هزار تومان

بيشتر بخوانيد :

درمانهاي دندانپزشكي زيبايي در طول بارداري

۱۱ بازديد

سوالي كه براي برخي مطرح است اين است كه درمانهاي دندانپزشكي ترميم و زيبايي ( ايمپلنت دندان ، لمينت دندان ، كامپوزيت و...)در طول بارداري امكان پذير است. در جواب اين دسته از افراد بايد گفت درمانهاي زيبايي در طول هر دوره ي زماني براي افراد امكان پذير است ولي رعايت نكاتي را لازم است. دوران بارداري نيز نكات و الزامات خاص خود را لازم دارد چرا كه سلامت مادر و كودك بسيار مهم است.

دندانپزشكي بارداري

در ابتدا بايد برخي از نكات را مد نظر داشت مثلا در دوران بارداري هورمون هاي ويژه اي در بدن مادر افزايش مي يابد كه باعث التهاب لثه در مادر مي شود. در اين دوران ميزان خونريزي لثه بيشتر است. لذا بايستي مادر در رعايت بهداشت تلاش بيشتري را رعايت نمايد و افزايش دفعات مسواك زدن امري ضروري است. در برخي مادران در طي دوران بارداري افزايش بافت لثه ممكن است رخ دهد كه در اين موارد نياز به برداشتن لثه اضافي توسط دندانپزشك است.

بيماري هاي لثه مي تواند باعث مسموميت ها در زنان باردار شود. داشتن رژيم غذايي مناسب هم باعث بهبود سلامت دندانهاي مادر و دندانهاي كودك مي شود. استفاده از رژيم حاوي كلسيم و حاوي انواع ويتامين ها در زنان باردار توصيه مي شود. مصرف شير در زنان باردار توصيه مي شود.

انجام و گرفتن تصاوير راديوگرافي يكي از موارد مضر براي زنان باردار محسوب مي شود. پرتوي ايكس مي تواند روي سلامت كودك مضر باشد. جهت درمانهاي دندانپزشكي بارداري  براي زنان باردار استفاده ليزر دندان توصيه مي شود.

بيشتر بخوانيد : هزينه ترميم و زيبايي دندان