چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

۸ چيزي كه نبايد بعد از عمل لاغري به آن‌ها لب بزنيد

۸ بازديد

 

۱- مواد غذايي عاري از كالري

پس از انجام يك عمل جراحي لاغري مثل اسليو معده يا باي پس معده و …  حجم معده كم شده، جذب مواد مغذي و درنتيجه مقدار دريافت كالري نيز كم ميشود. معده شما ديگر مثل سابق نبايد با هر ماده غذايي پر شود. اين خوراكي ها شامل انواع شيريني ها، چيپس ها، چوب شور، كيك برنجي ، پاپ كورن و … ميشوند.

۲- الكل

مشروبالت الكلي كالري بالايي دارند و به عنوان بخشي از رژيم غذايي عمل لاغري بعد از جراحي توصيه نمي شود. به خاطر دلايل زير از مصرف مشروبات الكلي خودداري كنيد:

مثل هر مايع ديگري، الكل ميتواند بخش زيادي از معده كه ميبايست با ويتامين ها و مواد معدني پر شود را اشغال كند.

علاوه بر اين، جذب الكل پس از عمل به طرز چشمگيري افزايش مي يابد، كه مي تواند منجر به مسموميت شما شود.

۳- غذاهاي خشك

از آنجا كه شما در حين غذا خوردن مايعات نمي نوشيد، بهتر است كه از مصرف غذاهاي خشك اجتناب كنيد. خوردن و بلعيدن خوراكي هايي مانند انواع  آجيل و گرانولا به دليل خشك بودن در ابتداي رژيم غذايي بعد از عمل چاقي ممكن است دشوار باشد. در عوض غلات معمولي را با شير كم چرب نرم كرده و نوش جان كنيد.

۴- نان، برنج و ماكاروني

نان، برنج و ماكاروني را تا چند هفته پس از عمل نخوريد.  اين مواد به دليل دارا بودن نشاسته،  وقتي مصرف ميشوند به درستي از گلو پايين نميروند و بدون خوردن آب هضم نميشوند. هر زمان كه شروع به خوردن مواد جامد كرديد نيز در خوردن اين مواد خوراكي  زياده روي نكنيد و در آغاز، تنها لقمه هاي كوچك برداريد.

بيشتر بخوانيد : محاسبه bmi

۵- ميوه ها و سبزيجات حاوي فيبر بالا

شما بايد به عنوان بخشي از رژيم غذايي لاغري خود، مقدار زيادي ميوه و سبزيجات مغذي مصرف كنيد، اما از مصرف سبزيجاتي كه حاوي فيبر زيادي هستند خودداري كنيد زيرا  دير هضم هستند.

كرفس، ذرت، كلم بروكلي، كلم و مارچوبه غذاهايي هستند كه قطعاً در روزهاي اوليه پس از عمل لاغري بايد از مصرف آنها اجتناب كنيد. با گذشت زمان، شما ممكن است قادر به تحمل اين غذاها باشيد، اما در مدت كوتاهي پس از عمل، سبزيجات پخته و نرم و بدون پوست بخوريد. لوبيا و نخود فرنگي گزينه مناسبي براي اين منظور هستند. زيرا آنها پروتئين مورد نياز بدن را نيز تامين ميكنند.

۶- غذاي پر چرب

خوردن غذاهاي چرب بعد از عمل لاغري ممكن است باعث ايجاد حالت تهوع شده و از دست دادن وزن در طولاني مدت را با دشواري مواجه كند. علاوه بر اين، خوردن خوراكي هاي چرب ميتواند به سندروم دامپينگ نيز منجر شود.

۷- نوشيدني‌هاي بسيار شيرين و كافئين دار

مصرف تمام انواع نوشيدني شكر دار، شربت ذرت يا فروكتوز را بايد بعد از انجام عمل لاغري باي پس معده كنار گذاشت. خوردن نوشيدني هاي قندي مانند انواع نوشابه ها و برخي از آب ميوه هاي غيرطبيعي ديگر براي كساني كه تحت عمل لاغري قرار گرفته اند مي تواند منجر به بروز سندرم دامپينگ شود.

۸- گوشت‌هاي فرآوري شده

رژيم لاغري  بعد عمل لاغري بايد فاقد هرگونه گوشت فرآوري شده و بي ارزش باشد. بيماراني كه زير تيغ جراحي لاغري مي‌روند بايد از خوردن گوشت‌هايي مثل از استيك، گوشت خوك، هات داگ، ژامبون و نمونه‌هاي مشابه ديگر خودداري كنيد. و بايد در عوض مرغ يا بوقلمون، مرغ پخته شده يا ماهي را به عنوان جايگزين به رژيم غذايي لاغري خود اضافه كنند.

پيش بيني مسير طلا در سال ۲۰۲۱:

۱۱ بازديد

طلا همواره به عنوان فلزي گرانبها مورد توجه بشر بوده است، بنابراين پيش بيني قيمت آن از اهميت فراواني برخوردار است. ساموئل باومن تحليلگر سرمايه هاي اقتصادي بر اين باور است كه بهبود سريع اقتصادي در نتيجه گسترش توزيع واكسن كرونا احتمالا سرمايه‌گذاران را به فروش سهام صندوق‌هاي طلا (ETF) سوق دهد كه در اين صورت قيمت طلا با كاهش روبرو خواهد شد. با اين حال او همچنان نسبت به آينده طلا در بلندمدت خوش بين است و معتقد است كه قيمت جهاني طلا تا پايان سال ۲۰۲۱ در حدود بالاي ۱۹۰۰ دلار خواهد بود. قبل از اين تحليلگران گلدمن ساكس ارزيابي كرده بودند كه قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ به دليل افزايش تورم ناشي از كاهش اثرات بيماري همه گير ويروس كرونا در جهان افزايش خواهد يافت. همچنين ادامه روند نزولي شاخص دلار نيز دليلي براي كاهش قيمت اونس جهاني و حركت سرمايه‌گذاران به سمت خريد طلا خواهد بود. گلدمن ساكس پيش‌بيني مي كند كه تا پايان سال ۲۰۲۱ قيمت هر اونس طلا در حدود ۲۳۰۰ دلار خواهد بود. سيتي ‌بانك ( سومين شركت خدمات مالي و بانكداري در ايالات متحده آمريكا) نيز نسبت به آينده قيمت طلا خوش بين است. اين بانك در جديدترين پيش ‌بيني خود اعلام كرده كه قيمت طلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۲۰۰ دلار و در ماه ششم تا دوازدهم (پايان سال ۲۰۲۱) به ۲۴۰۰ دلار خواهد رسيد. جيم استيل تحليلگر بانك HSBS نيز پيش ‌بيني كرده است قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۶۵ دلار خواهد رسيد. به اعتقاد او اين يك قيمت ميانگين است. به اين معنا كه قيمت طلا در سال ۲۰۲۱ براي مدتي در حدود ۲۰۰۰ دلار و مدتي نيز پايين تر از ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

منبع : طلافروشي انلاين آزادي

انواع زيور آلات مردانه

۸ بازديد

1. ساعت مچي مردانه

يكي از مرسوم ترين و محبوب‌ترين زيورآلات مردانه، ساعت مچي است.

اغلب مردان دست‌كم دو نوع ساعت خوب دارند؛ يكي براي استفاده روزمره و ديگري ساعتي لوكس و گران‌قيمت براي مراسم رسمي و مناسبت‌هاي خاص.

البته در دهه‌هاي اخير ساعت‌هاي مچي هوشمند هم جاي خود در ميان اكسسوري‌هاي مردانه باز كرده‌اند.

ساعت هاي مچي مردانه در طرح‌ها و برندهاي بسيار متنوعي عرضه مي‌شوند.

اما وجه مشترك همه آنها اين است كه: ساعت بايد بدست غيراصلي شما بسته شود. يعني اگر چپ‌دست هستيد، بايد ساعت را به مچ دست راست ببنديد و برعكس.

همچنين بايد مطمئن شويد كه ساعت فيت دست است و از آن آويزان نمي‌شود.

2.دستبند مردانه

از ديگر اكسسوري‌هاي محبوب در ميان مردان مي‌توان به دستبند اشاره كرد. دستبندهاي مردانه تفاوت بارزي با انواع زنانه دارند. در اين زيورآلات از آويز يا اندازه‌هاي بزرگ خبري نيست و اغلب هم با متريال‌هاي ديگري همچون چرم همراه هستند.

شما با يك دستبند سنگي زيبا مي‌توانيد در يك جمع مردانه خوش بدرخشيد. البته اين امر به جنس و طرح دستبندي كه خريداري مي‌كنيد هم بستگي دارد. هر چه جنس سنگ‌هاي به كار رفته در ساخت دستبند باكيفيت‌تر باشد، جذابيت ظاهري آن بيشتر خواهد بود. دستبندهاي سنگي مردانه اغلب از سنگ‌هاي طبيعي ساخته مي‌شوند و مي‌توانند اثر فيزيكي و روحي نيز روي فرد داشته باشند.

اولين مساله‌اي كه هنگام استفاده از دستبند بايد مدنظر داشته باشيد اين است كه اين اكسسوري قرار است تكميل كننده تيپ شما باشد، نه نقطه كانوني آن. يعني سعي كنيد از دستبندهايي استفاده كنيد كه با تيپ و استايل شما همخواني دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زياده‌روي نكنيد. مثلاً دستبند مهره‌اي / سنگي را مي‌توانيد با هر لباسي ست كنيد. اما مثلا نمي‌توانيد مدل‌هاي چوبي يا پلاستيكيِ كم ارزش را با لباس‌هاي رسمي بپوشيد زيرا هيچ تناسبي با هم ندارند.

3.دكمه سرآستين

از جمله زيورآلات متداولي كه مردان از آن‌ها استفاده مي‌كنند، «دكمه سرآستين» است. از اين دكمه‌ها براي تزيين لباس‌هاي رسمي استفاده مي‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گيره كراوات مي‌فروشند. دكمه سرآستين از جنس‌هاي مختلفي چون نقره، استيل، طلا و تيتانيوم ساخته مي‌شود و گاهي آن‌ها را با كريستال و سنگ تزيين مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ايران چندان مرسوم نيست اما هستند عده‌اي كه از اين زيورآلات براي تكميل تيپ خود استفاده مي‌كنند. اگر دوست داريد گوشواره به گوش كنيد، توصيه مي‌كنيم با اندازه‌هاي كوچك و به رنگ تيره شروع كنيد. اغلب مردان فقط در يك گوش خود گوشواره مي‌اندازند.

گوشواره‌هاي ساده، گوشواره‌هاي ميخي و گوشواره‌هاي تكي از جمله جواهراتي هستند كه هيچ‌گاه كهنه و قديمي نمي‌شوند و مي‌توانيد هميشه و براي مناسبت‌هاي مختلف از آنها استفاده كنيد. فقط بايد توجه داشته باشيد كه اگر تيپ شما رسمي است و كت و شلوار به تن مي‌كنيد، بايد حتما گوشواره‌تان بسيار ساده و كوچك باشد تا تضادي با لباس‌هايتان ايجاد نكند.

نكته جالب در مورد گوشواره اين است كه اول مختص مردها بوده و سپس به تدريج زن‌ها هم به استفاده از آن روي آورده‌اند. يعني قبل از اينكه يك زيور زنانه محسوب شود، وسيله‌اي براي نمايش قدرت، موقعيت اجتماعي و ثروت مردها مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

 

5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌هاي دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور كه در بالا هم اشاره كرديم، براي شيك و باكلاس بودن بايد ساده باشيد.

بنابراين، زنجيرهاي نقره‌اي يا طلايي نازك و كوتاه را مي‌توانيد با تي‌شرت ست كنيد. يا آن را زير يقه پيراهن بگذاريد كه فقط بخشي از گردنبند ديده شود.

اما براي تيپ‌هاي غيررسمي مي‌توانيد از زيبايي ردنبندهاي سنگي و بلند بر روي لباس بهره بگيريد.

6.پلاك

مرداني كه از گردنبند استفاده مي‌كنند، مي‌توانند به آن پلاك هم آويزان كنند. اصولا مردان به همراه زنجير خود پلاك هم دارند اما به دليل اين كه آن را در زير لباس خود مي‌اندازند، مشخص نمي‌شود. اكثر پلاك‌هايي كه مردان استفاده مي‌كنند، داراي نگين و سنگ‌هاي زينتي نيستند. پلاك‌ها مي‌توانند نشانه‌اي از اعتقادات مذهبي، علايق، سبك فكري و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت كنيد.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومين زيورآلات مردانه‌اي است كه بسياري از مردان صرفا به علت ازدواج كردن، از آن استفاده مي‌كنند و حلقه را جزئي از جواهرات حساب نمي‌كنند؛ اما كافي است نوع به كارگيري واژگان را كمي تغيير دهيم و به جاي كلمه «حلقه» از واژگاني مانند «انگشتر» يا «رينگ» استفاده كنيم.

با همين تغيير نام، ممكن است بسياري از مردان به سراغ اين زيورآلات نروند! با اين حال، انگشتر طلا يكي از بهترين زيورآلاتي است كه يك مرد مي‌تواند استفاده كند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استايلي كه قرار است داشته باشيد، انتخاب كنيد، زيرا تنوع رينگ‌ها بسيار گسترده است و دانستن كاربرد هر كدام از انواع آن‌ها مي‌تواند به خوش‌پوشي شما كمك كند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby

هاشور ابرو و انواع آن

۸ بازديد

تاتو ابرو روشي سنتي و ابزاري براي خوش حالت كردن و تغيير در ابرو مي باشد روش مدرن تر آن يعني هاشور ابرو با شكلي متفاوت توسط متخصصين در سالن هاي آرايشي در حال اجرا است. در واقع هاشور برخلاف تاتو فقط روي بخش هاي از ابرو توسط افراد با تجربه براي خانم هاي كه علاقمند به ابروهاي پرپشت و قرينه هستند به دو صورت ميكروبيلدينگ و ميكروپيگمنتيشن قابل اجرا است.

هاشور ابرو چه فرقي با روش قديمي(تاتو ابرو) آن دارد؟

تاتو يا همان نقاشي روي پوست براي كاشت از رنگدانه هاي كه جلوه مصنوعي به ابرو مي دهد براي زير پوست استفاده مي كند در صورتيكه در روش جديد يا هاشور ابرو رنگدانه ها استاندارد تر و طبيعي تر توسط دستگاه هاي مخصوص به لايه پوست وارد مي شوند.

همين امر موجب آن شده خانم ها براي زيباتر شدن چهره شان به سمت هاشور و تكنيك هاي پيشرفته آن بروند.

بيشتر بخوانيد :

انواع هاشور ابرو

هاشور ابرو به دو دسته تقسيم مي شود كه هر فردي مي تواند بسته به نيازش آن روش را روي ابرو خود اجرا كند.

ميكروبيلدينگ ابرو

از ظرافت و طبيعي بودن اين روش نمي توان غافل شد اگر دنبال پهن كردن ابرو هستيد آن هم بصورت حرفه اي اين روش را امتحان كنيد.از ديگر مزاياي اين روش:

آسان پاك شدن هاشور براي تغيير فرم ابرو

انجام آن بصورت دستي و با دقت بالا توسط قلم بسيار ظريف

تزريق جوهر به داخل بافت پوست نه عمق آن و در نتيجه درد كمتر

قرينه شدن ابروها و حالت دادن به تاج ابرو

هزينه كمتر نسبت به روش ميكروپيگمنتيشن

ميكروپيگمنتيشن ابرو

و باز هم ظرافت و طبيعي بودن اين روش زبان زد است اما اگر دوست نداريد از قلم دستي و سوزن براي تزريق رنگدانه استفاده كنيد ميكروپيگمنتيشن بصورت دستگاه هاي مجهز به كارتريج استريل بجاي سوزن و با دقت بيشتري در خدمت شما مي باشد.

ضمناً به دليل امكان تنظيم سرعت موتور دستگاه كيفيت و دوام رنگ ها خيلي بيشتر است، از ديگر مزاياي اين روش:

طراحي مناسب با كمترين لرزش

استفاده از رنگ هاي استاندارد و كاهش حساسيت به رنگ‌

ماندگاري بالا تا ۲ سال

برگزاري دوره هاي آموزش آرايشگري فشرده طراحي زيبا ابرو در مدت زمان كم توسط متخصصان مجرب سالن الماس نشان با ارائه مدرك فني حرفه اي انجام مي گيرد.

روش هاي سفيد كردن دندان كدام اند؟

۱۰ بازديد

به طور كلي به دو روش مي‌توان دندان‌ها را سفيد‌تر كرد: ۱- لمينت دندان (ونير) ۲- بليچينگ در حالي كه لمينيت را مي‌توان سفيد كردن فيزيكي در نظر گرفت. بديهي است كه امكان تغيير فرم دندان‌ها با هر دو روش لمينيت دندان وجود دارد ولي با بليچينگ فقط امكان تغيير رنگ وجود دارد. در ادامه ضمن معرفي تفاوت بليچينگ و لمينت به توضيح هر يك ميپردازيم.

بليچينگ

بليچينگ دندان يعني سفيد كردن دندانها بوسيله مواد خاص اكسيد كننده مثل پر اكسيد هيدروژن. در روش ديگر سفيد كردن دندان ، كه به آن «بليچينگ» مي‌گوييم، چيزي به ساختار دندان اضافه نمي‌شود و طي آن به دنبال يك واكنش شيميايي، مولكول‌هاي رنگ نسوج دنداني، دستخوش تجزيه مي‌شوند. در واقع اين روش مانند استفاده از وايتكس است و مي‌توان آن را سفيد كردن شيميايي ناميد. مواد اكسيد كننده به داخل ساختار كريستالي ميله مانند ميناي دندان نفوذ كرده و رنگيزه‌هاي رسوب كرده در بين هرم‌هاي مينائي را اكسيد مي‌كنند. با گذشت زمان نفوذ مواد اكسيد كننده به داخل عاج دندان كه در لايه زيرين مينا قرار داردنيز صورت گرفته و رنگ آن نيز روشن تر مي‌شود. از هر سه نفر، دو نفر در طي سفيد كردن دندان به روش بليچينگ دچار حساسيت دنداني مي‌شوند. يعني تماس دندان‌ها با هواي محيط و آب سرد و گرم باعث ناراحتي مي‌شود. ممكن است خوردن غذا (بخصوص صبحانه) براي شما دشوار شود. بايد توجه داشته باشيد كه اين حساسيت يك حالت گذرا وناپايدار است وجاي نگراني ندارد. در صورت بروز حساسيت، به عنوان اولين اقدام بايد استفاده از تري بليچينگ را كاهش دهيد؛ يعني به جاي استفاده هرشب، آن را به صورت يك شب در ميان به كار ببريد. همچنين مي‌توان خميردندان را درون تري و براي چند دقيقه بر روي دندان‌ها قرار دهيد. اين كار باعث تسكين حساسيت مي‌شود. اگر حساسيت برطرف نشد به دندان‌پزشك خود مراجعه كنيد. استفاده از سيگار و مواد رنگي خوراكي مثل چاي و قهوه را در طي بليچينگ به حداقل ممكن برسانيد و در صورت استفاده بلافاصله دهانتان را بشوييد.

لمينيت

يك راه افزودن يك لايه خارجي به سطح دندان است. اين لايه مي‌تواند ماده ترميمي كامپوزيت دندان باشد يا يك لايه چيني كه به آن «لامينيت» مي‌گوييم. اين روش سفيد كردن مانند چسباندن ناخن مصنوعي روي ناخن‌هاي طبيعي است. بر حسب مورد ممكن است نيازي به تراشيدن دندان نباشد. لامينيت به صورت باليني و لابراتواري قابل انجام است. در نوع باليني، دندانپزشك به كمك مواد ترميمي همرنگ يا‌‌ همان كامپوزيت، مي‌تواند در يك جلسه كاري دندان‌ها را سفيد كند. درواقع لمينت دندان يا ونير لايه‌اي از مواد همرنگ دندان است كه براي اصلاح طرح لبخند، شكل، رنگ و طول دندان‌ها يا بستن فاصله بين دندان‌ها و درمان دندان‌هاي شكسته روي دندان قرار داده مي‌شود. در نوع لابراتواري، دندانپزشك بعد از آماده كردن دندان‌ها، از آن قالب تهيه مي‌كند. لابراتوار بر اساس دستور دندانپزشك لامينيت‌ها را كه معمولا از جنس سراميك هستند مي‌سازد. در جلسه بعد، بعد از امتحان و بررسي كار، لامينيت‌ها روي دندان‌ها چسبانده مي‌شوند. ونير‌ها يا از جنس كامپوزيت هستند و به طور مستقيم و داخل مطب ساخته مي‌شود (كه به آن‌ها ونير كامپوزتي مي‌گويند) و يا از جنس سراميك هستند و در لابراتور ساخته مي‌شوند (كه به آن‌ها ونير سراميكي گفته مي‌شود). به علت تراش بسيار كم و ايجاد زيبايي فوق العاده ونير‌ها اولين طرح درمان در دندان‌هاي قدامي محسوب مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

سفيد شدن دندان‌ها با بليچينگ

۱۳ بازديد

اگر دندان‌هايتان دچار تغيير رنگ شده به طوري كه زيبايي طرح لبخندتان را به خطر انداخته، مي توانيد روش‌هاي دندانپزشكي موثري كه باعث سفيد شدن دندان ها مي شود را امتحان كنيد. اين روش  ها در كوتاه ترين زمان ممكن و با هزينه اي بسيار مناسب دندان هايي كه دچار تغيير رنگ شده اند را سفيد مي كنند و نتايجشان تا بيش از 1 سال دوام دارد. اين روش ها با نام بليچينگ دندان شناخته مي شود كه در اين مقاله به طور كامل مورد بررسي قرار گرفته اند.

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ دندان يك روش رايج و امروزي دندانپزشكي به منظور سفيد كردن دندان ها است. در اين روش از مواد شيمايي براي سفيد تر كردن دندان ها استفاده مي شود. روند كار به اين شكل است كه ژلي حاوي مواد سفيد كننده بر روي دندان ها قرار مي گيرد، مواد سفيد كننده فعال شده و به سفيد كردن دندان ها كمك مي كنند.

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان

انواع روش بليچينگ به منظور سفيد كردند دندان ها چيست؟

روش هاي زيادي وجود دارند كه از مواد شيمايي براي سفيد شدن دندان ها اسفاده مي كنند اما ما آن ها را در دو دسته زير قرار مي دهيم:

بليچينگ در مطب دندانپزشكي يا آفيس

بليچينگ در خانه و منزل

آفيس بليچينگ

اگر بخواهيم در مطب دندانپزشكي دندان ها را سفيد كنيم اصطلاحا ميگوييم كه بليچينگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفيس بليچينگ نيز گفته مي شود. دندانپزشك براي اينكه دندان ها را سفيد كند از ژل سفيد كننده حاوي ماده هيدروژن پراكسيد يا كاربامايد پراكسيد استفاده مي كند. او اين ژل را به سطح دندان ها اعمال مي كند و با نور يا ليزر، عوامل سفيد كننده موجود در ژل را فعال مي كند.

ژل سفيد كننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بين بردن رنگدانه هاي غير طبيعي و تيره روي سطح دندان ها كمك مي كند. اينكار در يك جلسه صورت مي گيرد و ممكن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقيقه روي دندان ها قرار بگيرد.

هوم بليچينگ

كيت هايي وجود دارد كه تمام آنچه براي سفيد كردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جاي داده است. در اين كيت ها ژل سفيد كننده، پلاك ها يا قالب هاي آماده دنداني، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل هاي هوم بليچينگ دندان، حاوي همان مواد سفيد كننده اي هستند كه در آفيس بليچينگ وجود دارد اما غلظت بسيار كمتري دارند. هزينه بليچينگ دندان در منزل مقداري از هزينه كلينيكي آن بيشتر است. همچنين كارايي كمتري دارد.

هزينه بليچينگ دندان چقدر است؟

بسته به اينكه با چه روشي قصد داريد دندان هايتان را سفيد كنيد هزينه ها هم متغيير خواهد بود. مثلا هزينه بليچ در مطب از 1.5 ميليون به بالا است. و هزينه بليچ در خانه مي تواند بيشتر از 800 هزار تومان باشد. براي اطلاع از هزينه بليچينگ دندان بايد از نزديك با متخصص و دندانپزشك خودتان مشورت كنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت دندان

عوارض پيكر تراشي كدامند؟

۱۲ بازديد

همانطور در تعريف هم گفتيم، اين روش به مجموعه اي ازعمل هاي جراحي تهاجمي گفته مي شود. بنابراين براي بررسي عوارض پيكرتراشي حتما بايد عوارض تك تك روش ها را زير زره بين قرار دهيم. انواع روش هاي حارج كردن چربي هاي موضعي و عوارض آن ها در ادامه مورد بررسي قرار گرفته اند.

ليپوساكشن

ليپوساكشن نوعي عمل  لاغري زيبايي است و به رفع چربي هاي موضعي كه با روش هايي همچون رژيم غذايي و ورزش آب نشده اند، مي پردازد. در اين روش با استفاده از لوله ي ساكشن، چربي ها از بدن تخليه مي شوند. اينكار مي تواند فشار زيادي به اندام ها وارد كند

عوارض پيكر تراشي با ليپوساكشن

  • كبودي شديد: كه تا چندين هفته باقي خواهد ماند.
  • تورم: بهبود ورم حاصل از ليپوساكشن ممكن است ۶ ماه طول بكشد. همچنين ترشح مايعات از زخم ها مي تواند مدت ها ادامه داشته باشد.
  • ترومبوفلبيت: شامل تشكيل لخته خون درون يك رگ كه موجب التهاب و عوارض ديگر مي شود.
  • عدم تقارن در فرم دهي بدن: در صورتي كه قابليت كشساني پوست پايين بوده و زخم ها به شكل غير طبيعي بهبود پيدا كنند، و يا اگر برداشت چربي از قسمت هاي مختلف بدن با دقت و به اندازه انجام نگرفته باشد، پوست بدن پس از ليپوساكشن خشك، چين خورده و برآمده به نظر مي رسد.
  • بي حسي: بخش ليپوساكشن شده ممكن است دچار بي حسي شود. البته اين حالت معمولا موقت بوده و به زودي از بين خواهد رفت.
  • عفونت: ممكن است در مواردي بسيار نادر، عمل ليپوساكشن موجب عفونت پوستي شود. در برخي مواقع اين مشكل تنها با جراحي حل شده و ممكن است جاي بخيه حاصل از آن باقي بماند.

ساير عوارض پيكر تراشي با ليپوساكشن:

  • سوراخ شدن ارگان هاي داخلي بدن: اين مشكل بسيار نادر است.
  • مرگ: بيهوشي مي تواند به ندرت خطر مرگ را به همراه داشته باشد.
  • مشكلات قلبي يا كليوي: از آنجايي كه مايعات به بدن تزريق شده يا از آن ساكشن مي شود، تغييراتي در سطح مايعات بدن پديد مي آيد كه مي تواند منجر به مشكلات كليوي يا قلبي شود.
  • آمبولي ريه: چربي ها مي توانند پس از ليپوساكشن وارد جريان خون شده و به ريه ها وارد شوند كه اين اتفاق مانع گردش خون در ريه ها و نهايتا مرگ مي شود.
  • ادم ريوي: تجمع مايعات ناشي از تزريقات به بدن مي تواند ادم ريوي را در پي داشته باشد.
  • واكنش آلرژيك: بيمار ممكن است به داروها يا مواد مورد استفاده طي جراحي ليپوساكشن حساسيت داشته باشد.
  • سوختگي پوست: حركت كانولا (لوله ساكشن) مي تواند موجب اصطكاك و سوختگي پوست و اعصاب شود.

بيشتر بخوانيد : رژيم لاغري

درمان دياستما: چگونه فاصله بين دندان ها را ببنديم؟

۹ بازديد

براي بستن فواصل بين دنداني همه چيز به ميزان و اندازه فاصله ها دارد. گاهي اوقات فواصل آنقدر كوتاه هستند كه نيازي به بستن آن ها نيست. و برعكس گاهي به دليل زياد بودن دياستما نياز است كه يك روش اصلاح دندانپزشكي فوري براي بستن اين فاصله در نظر گرفته شود. در ادامه با انواع روش هاي بستن اين فواصل آشنا خواهيد شد.

درمان ارتودنسي براي بستن فواصل يا دياستما

درمان ارتودنسي از مهمترين روش هاي بستن دياستما است. اين مشكل را متخصص ارتودنسي با كمك انواع دستگاه هاي ارتودنسي دندان برطرف ميكند. رايجترين دستگاه براي اصلاح دياستما ارتودنسي ثابت فلزي است هرچند كه وجود فواصل مشكل شديدي نيست و ميتوان با ارتودنسي نامرئي يا پلاك هاي شفاف ارتودنسي آن را اصلاح كرد.

اگر براي بستن فواصل نميخواهيد از بريس كمك بگيريد به متخصص ارتودنسي خودتان بگوييد از روش هاي ديگر براي اين منظور استفاده كند زيرا آن ها با تمام روش هاي درمان و اصلاح دياستما آشنا هستند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي چيست ؟

روكش ها و ونيرهاي دنداني

استفاده از روكش هاي دندان بهترين روش براي پنهان كردن فواصل يا ترميم ظاهري آن ها است. روكش هاي دنداني يا ونير ها به طور  گسترده در حوزه دندانپزشكي زيبايي و ترميم دندان بكار برده ميشوند. مهمترين ونير دنداني لمينت دندان است كه علاوه بر برطرف كردن  مشكل به زيبايي و اصلاح طرح لبخند نيز كمك ميكند. ساير روش هاي زيبايي دندان براي بستن فواصل عبارتند از:

  • ونير كامپوزيت
  • كامپوزيت دندان
  • باندينگ دندان

پل دندانپزشكي

چنانچه يك يا تعدادي از دندان هاي خود را از دست داده ايد و فواصل قابل توجهي در لبخند شما ايجاد شده است ميتوانيد از روش جايگزين دندان مانند ايمپلنت دندان، پروتز يا بريج دندان استفاده كنيد. بريج ها ساده ترين و كم هزينه ترين روش جايگزين دندان ها هستند.

عمل جراحي لثه

همانطور كه ميدانيد لثه ها اطراف تاج دندان را احاطه كرده اند و حتي به صورت جزئي مابين دندان ها قرار دارند. زماني كه بافت لثه دچار تورم شده يا رشد كند، با وارد كردن فشار به دندان ها باعث فاصله گرفتنشان ميشود. در اين حالت فاصله اي مابين دندان ها ايجاد ميشود كه عمدتا اين فاصله با بافت لثه پر شده است. متخصص دندانپزشكي زيبايي و ترميم دندان با انجام عمل جراحي روي بافت لثه اقدام به حذف بافت اضافي كرده و سپس فاصله بين دندان يا دياستما را ميبندد.

منبع : سايت دكتر خضري- متخصص ارتودنسي در كرج

پاسخ به سوالات رايج درباره ايمپلنت دندان

۷ بازديد

ايمپلنت يك روش جايگزين براي دندان طبيعي و از دست رفته است. هر ايمپلنت از چند بخش تشكيل شده كه بخش اصلي آن يك پيچ كوچك و معمولا از جنس تيتانيوم است. اين پيچ در داخل استخوان فك كاشته مي شود و در نقش ريشه دندان عمل مي كند.

پس از كاشته شدن اين پيچ كوچك كه به آن در اصطلاح يك واحد ايمپلنت دندان گفته مي شود ساير بخش هاي ايمپلنت نصب مي شود. پس از كاشت ايمپلنت، يك روكش دندان روي آن سوار مي شود تا كاملا مشابه دندان واقعي شود.

آيا كاشت ايمپلنت دندان درد دارد؟

هرچند كه براي انجام اين عمل لثه ها برش خورده و استخوان فك سوراخ مي شود، اما از انجا كه بيحسي و يا درصورت نياز بيهوشي در نظر گرفته مي شود، دردي احساس نخواهيد كرد. با اين حال بعد از عمل و طي چند روز اول ممكن است كمي درد تجربه كنيد.

آيا براي جايگزين كردن هر دندان از دست رفته بايد ايمپلنت بكاريم؟

خير قرار نيست لزوما براي پر كردن جاي خالي هر دندان ايمپلنت كاشت. روش هاي ديگري مانند دندان مصنوعي و بريج دندان وجود دارند كه با هزينه كمتر مي توانند جايگزين دندان از دست رفته باشند. اما هيچكدام از اين موارد قابل مقايسه با ايمپلنت ها نيستند.

ايمپلنت فوري و يك روزه چيست؟ آيا چنين چيزي امكان پذير است؟

بله چنين چيزي حقيقت دارد و با توجه به پيشرفت هاي دندانپزشكي برخي از كلينيك ها در شرايط خاصي قادرند در طول يك جلسه ايمپلنت بكارند.

طول عمر و ميزان ماندگاري ايمپلنت چقدر است؟

اگر به درستي از آن مراقبت شود به صورت دائمي و تا پايان عمر مي توانيد ايمپلنت داشته باشيد.

چرا قيمت ايمپلنت دندان زياد است؟

شايد در نگاه اول تصور كنيد كه قيمت ايمپلنت دندان زياد است اما اگر به ماندگاري و مادام العمري آن فكر كنيد مي بينيد كه هزينه آن آنقدرها هم زياد نيست. زير تقريبا هيچ روش دندانپزشكي به اندازه ايمپلنت ها ماندگار و مفيد نيست.

آيا افراد ديابتي مي توانند ايمپلنت بكارند؟

بله مادامي كه بيماري ديابت به خوبي كنترل شود افراد ديابتي به راحتي مي توانند ايمپلنت بكارند.

بيشتر بخوانيد :

ونير كامپوزيت چيست؟

بليچينگ دندان چيست ؟

مراحل كاشت ايمپلنت دندان در كلينيك ايده آل

۸ بازديد

مراجعاني كه به جهت كاشت ايمپلنت دندان به كلينيك دندانپزشكي ايده آل مراجعه مي كنند معمولا از آغاز تا پايان درمان خود مراحل مشابهي را طي مي كنند. در ادامه به صورت خلاصه و كلي مسير جايگزيني دندان از دست رفته با كمك ايمپلنت را در كلينيك ايده آل توضيح داده ايم.

1. ويزيت و قرار ملاقات اوليه

مراجعان ما معمولاً از طرق مختلف (و اغلب از طريق دريافت نوبت آنلاين از وبسايت) به ايده آل مراجعه مي كنند. معمولاً جلسه اول ما يك جلسه بسيار دوستانه و رايگان خواهد بود. در اين جلسه درباره انگيزه مراجع در خصوص كاشت ايمپلنت دندان سوالاتي پرسيده خواهد شد و دليل يا دلايل از دست رفتن دندان نيز بررسي مي شوند.

همچنين از بيماران خواهيم پرسيد كه از چه زماني دندان خود را از دست داده اند زيرا مدت زمان بي دنداني نقش مهمي در سلامت استخوان فك و موفقيت عمل دارد. البته برخي از مراجعانمان ايمپلنت فوري انجام مي دهند به اين معني كه دندانشان را در كلينيك ما ميكشند و مراحل ديگر كاشت نيز بلافاصه آغاز خواهد شد.

2. ارزيابي اوليه + معاينه تخصصي

قبل از اينكه بخواهيم هر گونه اقدام انجام دهيم يك معاينه كامل از دهان و دندان مراجع انجام مي دهيم و وضعيت سلامت دهان و دندان را ارزيابي مي كنيم. در قدم بعدي با كمك تصاوير راديوگرافي وضعيت دقيق استخوان فك، موقعيت دندان ها و شرايط بافت لثه را نيز چك مي كنيم.

اگر مراجع، كانديد خوبي براي انجام جراحي ايمپلنت دندان باشد با او درباره روند عمل صحبت خواهد شد. در اين جلسه همه چيز پيش از آغاز جراحي براي بيمار به صورت كامل توضيح داده خواهد شد و به تمام سوالات يا نگراني هاي او نيز تا حد امكان پاسخ مي دهيم. همچنين درباره هزينه درمان نيز بحث خواهيم كرد.

3. كاشت ايمپلنت دندان

بعد از سپري شدن معاينات باليني و كلينيكي و اطمينان از اينكه مراجع كانديد خوبي بري عمل است يك جلسه ترتيب داده مي شود تا عمل آغاز شود. پيش از عمل توضيحاتي به مراجع خواهيم داد و او را تحت بيحسي موضعي و در صورت نياز بيهوشي عمومي خواهيم برد اما معمولا بيحسي ناحيه اعمال مي كنيم مگر اينكه مشكل خاصي پيش بيايد.

جراحان ما ابتدا يك برش در محل لثه ايجاد مي‌كنند و سپس با ابزار خاصي استخوان فك در آن بخشي كه قصد كاشت داريم را دريل يا سوراخ مي‌كنند.

پس از آنكه طول مشخصي از استخوان دريل شد پايه ايمپلنت دندان درون استخوان فك كاشته مي شود.

پايه ايمپلنت سپس مستحكم شده و بافت لثه روي و اطراف آن را بخيه مي كنند.

مدتي زمان نياز است تا پايه به استخوان فك جوش بخورد و ساير مراحل درمان ادامه يابد. در مدت زماني كه پايه كاشته شده، در اطراف آن استخوان سازي انجام مي شود و استخوان كاملا اطراف ايمپلنت را ميپوشاند. به اين فرآيند استئواينتگريشن گفته مي شود كه ممكن است چند ماه طول بكشد.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان

4. اضافه كردن قطعه اباتمنت به پايه ايمپلنت

پس از آنكه ايمپلنت به استخوان جوش خورد بيمار يك بار ديگر به ايده آل كلينيك مراجعه مي كند. اينبار روي پايه كه به آن فيكسچر هم گفته مي شود قطعه كوچكي به نام اباتمنت متصل مي شود. اين قطعه ميان پايه و روكش دندان قرار ميگيرد.

5. گذاشتن روكش بر روي ايمپلنت دندان

در مرحله آخر نيز روي پايه و فيكسچر بايد روكش دندان نصب كنيم. بسته به اينكه بيمار چه هزينه اي مي كند و ي ترجيح جراح و دندانپزشك چيست، انواع مختلفي از روكش ها را روي اباتمنت قرار مي دهند.

مراقبت هاي  بعد از كاشت ايمپلنت دندان

بعد از كاشت كامل و به اتمام رسيدن تمامي مراحل، تمام دستورالعمل هاي لازم را به بيماران ميدهيم. براي مثال موارد زير مهمترين توصيه هاي ما به مراجعاني خواهد بود كه دندان خود را با ايپملنت جايگزين كرده اند:

3 تا 7 روز پس از كاشت ايمپلنت، از مصرف قهوه، سيگار و مشربوات الكي خودداري كنيد

تمام داروهاي تجويز شده توسط دندانپزشك را به موقع مصرف كنيد.

تا حداقل يك روز بعد از عمل ناحيه كاشت را مسواك نزنيد

حداقل تا 8 ساعت بعد عمل سعي كنيد دهان خود را شستشو ندهيد

به صورت مرتب از دهانشويه هاي استفاده كنيد

براي جلوگيري از تشديد خونريزي هرگز آب دهان خود را تف نكنيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه لمينت دندان