چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

5 روش نگهداري استخر روباز بعد از باراش باران

۹ بازديد

۱-استخر را تميز كنيد

در بعضي مواقع، باران با وزش باد شديد همراه مي شود و ممكن است وزش باد، بسياري مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاك و … را وارد استخر و محيط اطراف آن كند. شما بايد با احتياط و با يك وسيله تميز اقدام به جمع آوري و خارج كردن اين مواد اضافي از داخل آب استخر كنيد. ميتوانيد از جاروهاي خودكار و هوشمند استفاده كنيد يا به صورت دستي خودتان تمام برگ ها و موارد ديگر را از استخر خارج كنيد. دقيقا بعد از تميز كردن، شيمي آب و سطح مواد ضدعفوني را چك كنيد كه در ادامه هم توضيح داده شده اند.

۲- سطح قليائيت و ph  آب را چك كنيد

pH استخر شما به دليل بارش باران، اسيدي تر ميشود و رو به كاهش ميگذارد. بنابراين سعي كنيد هم ph را متعادل كنيد و هم سطح يون هاي آب را چك كنيد.

۳- مقدار و سطح مواد ضدعفوني كننده آب استخر را چك كنيد

فرقي نميكند كه براي ضدعفوني كردن آب استخر خود از چه موادي استفاده ميكنيد. اما از آنجايي كه بيشتر استخر ها از كلر براي اين منظور استفاده ميكنند، حتما سطح كلر آن را بسنجيد و ببينيد در چه سطحي قرار دارد.

باران هميشه تميز نيست و ممكن است حاوي مواد ريز آلوده مثل دوده، فلزات سمي معلق و .. باشد. تمامي اين مواد ميتوانند آب استخر را آلوده كنند. احتمالا سطح مواد ضدعفوني كننده بعد از باران كاهش يافته يا از غلظت آن كاسته شده است. براي افزايش غلظت ماده ضدعفوني كننده خود حتما مقادير اضافي به آب اضافه كنيد. اگر قبل از بارش باران سطح مواد ضدعفوني كننده پايين بوده، حجم بيشتري ضدعفوني كننده به آب استخر اضافه كنيد.

بيشتر بخوانيد : ساخت استخر

۴- سطح آب استخر را بررسي كنيد

بديهي است باران از آنچه كه تصورش را ميكنيد و از آنچه كه هست مقدار زيادي آب به استخر شما اضافه مي كند. تلاش كنيد كه مقادير اضافي آب را از استخر خارج كنيد. براي اينكار ميتوانيد از سيستم گردش آب و فيلتراسيون استخر استفاده كنيد. سعي كنيد فيلتر را روشن بگذاريد تا آب اضافي تخليه شود. اينكار را تا زماني كه سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهيد.

 ۵- عملكرد و سلامتي تجهيزات و تاسيسات استخر را بررسي كنيد

در نگهداري استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نيست و بايد توجه ويژ اي هم به تجهيزات و تاسيسات استخر داشته باشيم. دقيقا مشابه زماني كه طوفان ميشود يا بلاياي طبيعي ديگر در منطقه شما رخ ميدهد، پس از باران نيز بايد حتما سري به تاسيسات استخر روباز و سرپوشيده زد.

اطمينان حاصل كنيد كه هيچ چيز صدمه نديده و هيچ كدام از تجهيزات فني استخر آسيب نديده باشد. اگر به هر كدام از تاسيسات كوچكترين آسيب وارد شده باشد حتما با تعميركار و نگهدارنده هاي مجاز استخر ها (مانند تام استخر) تماس بگيريد تا قبل از بدتر شدن آسيب به تعمير تجهيزات آسيب ديده بپردازند. اگر در اسرع وقت اين تجهيزات تعمير نشوند بعدها هزينه نگهداري و تعمير آن ها چند برابر خواهد شد و سلامتي شناگران هم ممكن است به خطر بي افتد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

مزاياي خريد طلا به عنوان هديه

۹ بازديد

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، عاشق طلا است و هميشه از زيورآلات استفاده مي‌كند، شك نكنيد كه بهترين انتخاب براي او طلا هديه است.

طلا هميشه به عنوان كالاي مناسب براي سرمايه‌گذاري، مورد استقبال همه بوده است. اگر دوست داريد هديه تولدي كه براي آن شخص مي‌خريد، علاوه بر اينكه سورپرايز خاصي است، براي او جنبه‌ي سرمايه‌گذاري هم داشته باشد، طلا مي‌تواند انتخاب خوبي باشد.

جديدترين هديه هاي تولد مناسب براي خانم‌ها و دختران

اگر قصد خريد طلا براي دختران و خانم‌ها و دختران را داريد، انتخاب‌هاي زيادي داريد كه در ادامه با ويژگي آن‌ها بيشتر آشنا مي‌شويد.

گردنبند هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

گردنبند طلا، بيشتر از هر زيورآلات ديگري در استايل جلب‌توجه مي‌كند. براي خريد گردنبند به عنوان هديه، بايد رنگ پوست، فرم و اندازه گردن، فرم صورت، و فرم بالاتنه شخصي كه قرار است براي او هديه بخريد را در نظر بگيريد. براي آشنايي كامل با اين جزئيات پيشنهاد مي‌كنم، مطلب، چهار فاكتور در انتخاب و خريد گردنبند را بخوانيد.

انگشتر هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

انگشتر طلا، از جمله زيورآلاتي است كه تقريباً همه‌ي دخترها و خانم‌ها آن را دوست دارند. اين روزها مد شده و همه تعداد زيادي انگشتر دست مي‌كنند. براي انتخاب انگشتر به عنوان هديه، بهتر است عوامل مهمي كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنم را درنظر بگيريد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

براي كساني كه دست كوچك دارند، بهتر است انگشترهاي ظريف را انتخاب كنيد. سنگ يا نگين‌هاي كوچك گرد، بيضي شكل يا به شكل قلب، مناسب اين دست‌ها هستند.

براي كساني كه دست بزرگ دارند، بهتر است انگشترهاي بزرگي كه جزييات بيشتر دارند را انتخاب كنيد.

دستبند هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

دستبند طلا، تنوع زيادي دارد. آن‌ها به راحتي با ساعت، انگشتر و زيورآلات ديگر ست مي‌شوند. نه تنها به دست جلوه و زيبايي خاصي مي‌دهند، بلكه بر خلاف، گردنبند و گوشواره، هميشه جلوي چشم‌ هستند.

اگر كسي كه قصد خريد هديه براي او را داريد، مچ دست لاغر و باريك دارد، دستنبدهاي ظريف، بهترين انتخاب براي او هستند.

اگر مچ دست او پهن يا توپر است، مي‌توانيد هر دو نوع دستبند ظريف و پهن را انتخاب كنيد.

گوشواره هديه، چه ويژگي‌هايي دارد؟

گوشواره‌ها انواع مختلفي دارند و شامل: گوشواره ميخي، گوشواره آويز، گوشواره گل‌گوش، گوشواره حلقه‌اي، گوشواره كليپسي، و گوشواره بخيه‌اي مي‌شوند. براي ديدن همه‌ي مدل‌ها، روي گوشواره طلا كليك كنيد و تصوير و جزئيات مربوط به هر كدام را ببينيد.

در انتخاب گوشواره، فرم صورت يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه بايد آن را درنظر بگيريد.

براي فرم صورت مثلثي، گوشواره‌هاي آويز و يا اشكي، بهترين گزينه هستند.

براي فرم صورت بيضي، تقريباً هر نوع گوشواره‌اي مناسب است؛ اما بهتر است گوشواره‌هاي مثلثي و يا گوشواره ساده ميخي را انتخاب كنيد.

براي فرم صورت گرد، گوشواره آويز يا بلند، انتخاب بسيار هوشمندانه‌اي است.

براي فرم صورت قلبي، گوشواره آويز يا گوشواره اشكي را انتخاب كنيد.

براي فرم صورت‌تان مربعي، گوشواره‌هاي گرد و حلقه‌اي‌را هم فراموش نكنيد.

براي فرم صورت باريك و كشيده، بايد گوشوارهاي ميخي، گوشواره خوشه‌دار، گوشواره آويز كوتاه، گوشواره حلقه‌اي متوسط يا بزرگ را انتخاب كنيد.

ساخت استخر فايبرگلاس، آيا اين استخرها سمي هستند؟

۱۰ بازديد

طراحي و ساخت استخرهاي بتني بسيار متنوع و البته زمانبر و پرهزينه است. استخرهاي وينيل نيز با اينكه مقرون به صرفه هستند اما ماندگاري بالايي ندارند. استخر فايبرگلاس نيز بسيار با دوام است، تعمير و نگهداري آن كم هزينه است و ماندگاري بالايي دارد. اما برخي ميگويند كه ساخت استخر فايبرپلاس خطرناك است. زيرا احتمال مسموم شدن با فايبرگلاس وجود دارد. آيا واقعا چنين تصوري درست است؟ آيا ديگر نبايد از اين استخرها استفاده كنيم؟ با ما همراه باشيد تا به اين سوالات پاسخ دهيم و ببينيم آيا واقعا قرار است با شنا در اين استخرها مسموم شويم يا نه.

آيا استخر فايبرگلاس سمي است؟

پاسخ كوتاه: نه ، براي شما سمي نيستند.

پاسخ طولاني: تنها تنفس يا تماس با فايبرگلاس خام مي تواند مضر باشد زيرا مواد سازنده و اوليه آن براي پوست يك عامل تحريك كننده محسوب ميشوند. خبر خوب اين است كه فايبرگلاسي كه در استخرهاي شما به كار ميرود اصلا سمي نيست.

شما نه در مرحله ساخت و نه در حين نصب استخر فايبرگلاس ،در معرض آن قرار نخواهيد گرفت. اين استخرها در كارگاه ساخته مي شود و بعد از آماده شدن به محل شما منتقل ميشوند. استخر فايبرگلاس كه شما در آن شنا خواهيد كرد، داراي يك لايه محافظ براق است كه هم از شما محافظت مي كند و هم يك سطح راحت براي پياده روي، شنا و نشستن زير آب فراهم ميكند.

آيا امكان دارد كه استخر فايبرگلاس بشكند و قطعات آن داخل آب بريزند؟

بله امكان دارد. اگر ساخت استخر فايبرگلاس خود را به دست شركتي سپرده باشيد كه نامعتبر باشد، امكان دارد از مواد نامرغوب براي ساخت استخر استفاده كند يا استاندارهاي موجود را رعايت نكند. درنتيجه استخر ميتواند با كوچكترين فشاري بشكند و شما در معرض سميت فايبرگلاس قرار بگيريد.

بيشتر بخوانيد : نگهداري استخر

چه كسي در برابر اثرات سمي فايبرگلاس آسيب پذير است؟

پاسخ كوتاه: كسي كه با فايبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بيشتر: افرادي كه مستقيماً با فايبرگلاس كار مي كنند ، متخصصاني آموزش ديده هستند كه براي محافظت از خود ، ماسك و لباس مخصوص مي پوشند. خوشبختانه ، اين مسئوليت سازنده است كه كاملاً در محيط امن قرار بگيرد و شما به عنوان يك مصرف كننده به هيچ عنوان با فايبرگلاس خام در تماس يا ارتباط نخواهيد بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما بايد نگرانش باشيد، حفظ مواد شيميايي، تميز نگه داشتن استخر و نگهداري از استخر است. مگر اينكه قصد داشته باشيد استخر خود را كنده و آن را آتش بزنيد!!!!

آيا استخرهاي فايبرگلاس براي محيط زيست مضر هستند؟

پاسخ كوتاه: نه

پاسخ طولاني: بر خلاف استخر بتوني، استخر فايبرگلاس منافذ بزرگي ندارد تا بتواند جلبك ها را در خود پرورش دهد. اين استخرها از يك لايه محافظ و نرم برخوردار است كه در برابر رشد جلبك ها مقاومت مي كند. اين يعني در اين استخرها يا جلبك رشد نميكند و يا اگر جلبكي باشد بسيار كم است. در نتيجه هزينه ضدعفوني استخر كمتر ميشود كه اين براي طبيعت نيز مفيد است. علاوه بر اين، فايبرگلاس قابل بازيافت نيز هست.

به نظر شما استخر وينيل و بتني ممكن است سازگاري بيشتري با محيط زيست داشته باشند و مقرون به صرفه ترند؟ نه! اين استخرها ممكن است در كوتاه مدت ارزان باشند، اما در آينده بايد براي نگهداري از استخر هزينه هاي زيادي صرف كنيد. در ثاني طول عمر اين استخرها كمتر از استخرهاي فايبرگلاست است.

آيا استخرهاي فايبرگلاس ايمن هستند؟

پاسخ كوتاه: بله

 

پاسخ طولاني: فايبرگلاس خام به خودي خود مي تواند مضر باشد و اين يك واقعيت است. نبايد با آن مستقيما در تماس بود يا آن را استنشاق كرد، اما با اين وجود اين ماده خطرناكترين ماده روي زمين هم نيست. در ثاني هنگام ساخت استخر فايبرگلاس توليد كنندگان با دقت هرچه تمام مواد فايبرگلاسي را با يك لايه محافظ ميپوشانند و درنتيجه ديگر براي استفاده كننده كان سمي نخواهد بود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

خريد زنجير طلا

۹ بازديد

زنجير طلا يكي از زيورآلاتي است كه هيچ وقت دمده نمي شود اما قبل از اينكه اقدام به خريد طلا بكنيد، دانستن چند نكته ضروري است. هدف اين مقاله دادن آگاهي به شماست تا بعد از خريد و تحويل قطعه طلاي خود، متعجب نشويد و همان باشد كه مي خواهيد.

تا چه اندازه مي خواهيد هزينه كنيد؟

قبل از اقدام به خريد زنجير طلا، بودجه اي را متناسب با هدفي كه داريد (طلا براي كادو دادن، استفاده روزانه و غيره) تعيين كنيد. سپس با توجه به آن مي توانيد يكي از سه مدل زنجير زير را انتخاب نماييد. به طور  كلي زنجيرهاي طلا در سه مدل زير توليد مي شوند.

زنجير طلاي توپر؛ منظور از زنجير توپر زنجيري نيست كه در ساخت آن 100 درصد از طلاي خالص استفاده شده و در واقع، عيار زنجير طلاي توپر مي تواند 22، 18، 14 و حتي 10 باشد. در بين تمامي اين ها، زنجيرهاي طلا كه 18 و 14 عيار هستند، بيشترين ميزان مقاومت و زيبايي را دارند. عيارهاي بالاتر ضعيف تر بوده و عيارهاي پايين تر، آن رنگ طلايي زيبا را ندارند.

زنجير طلاي آبكاري شده؛ به زنجيرهايي گفته مي شود كه از فلزات ديگر ساخته مي شوند و در آخر يك روكش طلاي مذاب به آنها اضافه مي شود. اينگونه زنجيرها قيمت نسبتا ارزاني دارند زيرا فلز طلا تنها در روكش آنها وجود دارد. قيمت زنجير طلاي آبكاري شده كمتر است اما به مراقبت زيادي نياز دارد.  هر چندوقت يكبار بايد دوباره آن را آبكاري نماييد تا زيبايي و جلاي خود را از دست ندهد.

زنجير طلاي توخالي و سبك؛ زنجيرهاي سبك مثل زنجيرهاي توپر تماما از طلا ساخته مي شوند ولي كل طرح با طلا پر نشده و وزن سبكي دارد.

اين سه مدل زنجير با هم تفاوت هاي زيادي دارند اما مهمترين تفاوتشان در ميزان طلاي به كار رفته در ساخت و تبعا قيمت آنهاست. براي مثال، قيمت زنجير طلاي مردانه يا زنانه اي كه روكش طلا دارد از همه مدل ها ارزانتر است. زيرا روكش طلا بعد از مدتي از بين مي رود و فلز زيرين آن نمايان مي شود. اين زنجيرها نيازمند آبكاري جديد هستند و گرنه قابل استفاده نخواهند بود. از طرفي قيمت گردنبند طلاي توخالي نيز كمتر است. اما اگر ميخواهيد دائما آن را به گردن داشته باشيد، ما توصيه ميكنيم كه حتما طلاي توپر بخريد.

بيشتر بخوانيد :

5 نكته برتر براي مراقبت و نگهداري استخر پس از باران

۱۱ بازديد

براي آن هايي كه اقدام به ساخت استخر در فضاي باز مي كنند همواره چالش هايي در نگهداري از استخر هايشان وجود داشته و دارد. يكي از اين چالش ها بارش باران در محيط و منطقه اي است كه استخر روباز ساخته شده است. ريزش شديد باران يا حتي طوفان هاي سيل آسا مي تواند بسياري از اشياء خارجي را وارد اين استخر كند. آب باران، گرد و غبار و زباله ها، همگي در تعادل شيمي آب استخر شما تأثير دارند و مي توانند فشار بيشتري به تجهيزات و تاسيسات استخر شما وارد كنند. تميز كردن و روند نگهداري به موقع و فوري از استخر پس از باران، ميتواند از بروز هرگونه مشكلات احتمالي مانند وارد شدن فشار بيش از حد به فيلتر، رشد جلبك ها يا آلودگي ميكروبي آب جلوگيري كند.

شما در اين مقاله با ۷ روش و ترفند نگهداري  استخر بعد از باران آشنا خواهيد شد كه ميتوانيد با كمك آن ها استخر خود را در بهترين حال ممكن نگهداري كنيد.

۱-استخر را تميز كنيد

در بعضي مواقع، باران با وزش باد شديد همراه مي شود و ممكن است وزش باد، بسياري مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاك و … را وارد استخر و محيط اطراف آن كند. شما بايد با احتياط و با يك وسيله تميز اقدام به جمع آوري و خارج كردن اين مواد اضافي از داخل آب استخر كنيد. ميتوانيد از جاروهاي خودكار و هوشمند استفاده كنيد يا به صورت دستي خودتان تمام برگ ها و موارد ديگر را از استخر خارج كنيد. دقيقا بعد از تميز كردن، شيمي آب و سطح مواد ضدعفوني را چك كنيد كه در ادامه هم توضيح داده شده اند.

۲- سطح قليائيت و ph  آب را چك كنيد

pH استخر شما به دليل بارش باران، اسيدي تر ميشود و رو به كاهش ميگذارد. بنابراين سعي كنيد هم ph را متعادل كنيد و هم سطح يون هاي آب را چك كنيد.

۳- مقدار و سطح مواد ضدعفوني كننده آب استخر را چك كنيد

فرقي نميكند كه براي ضدعفوني كردن آب استخر خود از چه موادي استفاده ميكنيد. اما از آنجايي كه بيشتر استخر ها از كلر براي اين منظور استفاده ميكنند، حتما سطح كلر آن را بسنجيد و ببينيد در چه سطحي قرار دارد.

باران هميشه تميز نيست و ممكن است حاوي مواد ريز آلوده مثل دوده، فلزات سمي معلق و .. باشد. تمامي اين مواد ميتوانند آب استخر را آلوده كنند. احتمالا سطح مواد ضدعفوني كننده بعد از باران كاهش يافته يا از غلظت آن كاسته شده است. براي افزايش غلظت ماده ضدعفوني كننده خود حتما مقادير اضافي به آب اضافه كنيد. اگر قبل از بارش باران سطح مواد ضدعفوني كننده پايين بوده، حجم بيشتري ضدعفوني كننده به آب استخر اضافه كنيد.

۴- سطح آب استخر را بررسي كنيد

بديهي است باران از آنچه كه تصورش را ميكنيد و از آنچه كه هست مقدار زيادي آب به استخر شما اضافه مي كند. تلاش كنيد كه مقادير اضافي آب را از استخر خارج كنيد. براي اينكار ميتوانيد از سيستم گردش آب و فيلتراسيون استخر استفاده كنيد. سعي كنيد فيلتر را روشن بگذاريد تا آب اضافي تخليه شود. اينكار را تا زماني كه سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهيد.

 ۵- عملكرد و سلامتي تجهيزات و تاسيسات استخر را بررسي كنيد

در نگهداري از استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نيست و بايد توجه ويژ اي هم به تجهيزات و تاسيسات استخر داشته باشيم. دقيقا مشابه زماني كه طوفان ميشود يا بلاياي طبيعي ديگر در منطقه شما رخ ميدهد، پس از باران نيز بايد حتما سري به تاسيسات استخر روباز و سرپوشيده زد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 

خريدطلا بهتر است يا خريد املاك و مستغلات

۹ بازديد

خريدطلا بهتر است يا خريد املاك و مستغلات

هنگامي كه صحبت از امنيت مالي مي شود، هميشه تأكيد بر روي طلا بوده است. با اين وجود، برخي افراد معتقدند كه دارايي هاي ارزشمند ديگري مانند املاك و مستغلات وجود دارد اما چرا طلا بيشتر مورد توجه قرار گرفته است؟ هرخانه يا آپارتماني به هزينه هاي ثابت نياز دارد. هزينه هاي تعمير، هزينه هاي نگهداري و پرداخت ماليات. در صورت نياز، پيدا كردن خريدار و فروش سريع اين گونه دارايي ها مي تواند بسيار مشكل ساز و دشوار باشد. شما نمي ‌توانيد يك خانه را همراه خودتان بيرون ببريد و آن را بفروشيد، در حالي كه در مورد طلا اين گونه نيست و راحت مي توانيد آن را با خودتان حمل كنيد. علاوه بر اين، براي صدور فاكتور مالكيت طلا، اطلاعات فرد محرمانه است در صورتي كه صدور سند مالكيت منوط به تاييد صحت انتشار آگهي و عدم وصول اعتراض يا تعيين تكليف اعتراض و نيز پرداخت هزينه‌هاي متعلقه مي‌باشد و دردسرهاي زيادي خواهد داشت. براساس آمار، املاك و مستغلات در طول بحران هاي اقتصادي بر خلاف طلا ارزان مي شوند و قيمت آنها در دوران ركود افزايش مي يابد. همچنين در بررسي هاي نموداري نشان مي دهد كه قيمت مسكن در ايالات متحده در بحران اقتصادي جهاني به شدت كاهش يافت اما در همان زمان، قيمت طلا رشدي ثابتي را نشان داد و شتاب بيشتري گرفت. نزديك به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس. بنابراين با توجه به اينكه املاك و مستغلات تنها به عنوان يك ملك محسوب مي شود، طلا بهترين دارايي براي حفظ پس‌انداز و تقويت امنيت مالي است.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

منبع : https://www.asby.ir/

 

هنگام خريد زنجير طلا به چه چيزهايي توجه كنيم؟

۱۰ بازديد

در هنگام خريد به خصوص خريد اينترنتي طلا بايد مواردي را در نظر بگيريد تا سرتان كلاه نرود. به طور مثال اگر يك قطعه طلا در يك فروشگاه اينترنتي بيش از حد معقول ارزان بود، بايد به اين فكر كنيد كه امكان دارد آبكاري طلا باشد . موارد ديگري كه بايد به آنها توجه كنيد، در ادامه نوشته شده اند.

عيار زنجير طلا

عيار نقش مهمي در خريد زنجير طلاي مردانه و زنانه دارد. عيار در تعيين ميزان سختي طلا، درصد خلوص آن و همچنين قيمت زنجير طلا موثر است.

هرچه عيار زنجير بالاتر باشد يعني درصد طلاي بكار رفته در آن بيشتر است و هرچه عيار پايين تر، يعني علاوه بر طلا فلزات ديگري نيز در ساختار زنجير بكار رفته اند. علاوه بر اين، اگر زنجير تمام عيار و يا عيار بالا باشد، نرم تر و استحكامش كم خواهد شد. برعكس اين موضوع نيز صادق است. يعني زنجيري كه عيار كمتري دارد مستحكم و مقاومتر است.

اگر قصد خريد زنجير طلا مردانه يا زنانه داريد و ميخواهيد هر روزه آن را استفاده كنيد بهترين گزينه زنجير طلاي 18 عيار است. اما اگر  فقط ميخواهيد هرازچندگاهي از آن استفاده كنيد و يا با نيت سرمايه گذاري آن را مي خريد، طلاي 24 عيار هم مي تواند گزينه مناسبي باشد.

با دقت بدنه و ساختار اصلي زنجير را بررسي كنيد

با نگاه كردن به بدنه زنجير طلا ميتوان به راحتي جنس، طرح و ميزان مقاومتش را سنجيد. برخي زنجيرها به آساني و تنها با چند بار افتادن و يا دستكاري كردن به هم پيچ ميخورند. براي مثال زنجيرهاي بافت تخت و جناغي هر دو از اين گونه اند. نمونه ديگر زنجير طلاي مردانه و زنانه كه به راحتي به لباس گير ميكند، زنجيرهاي اصطلاحا مارپيچي هستند. تجربه ثابت كرده اگر چنين گردنبند و يا زنجيري پيچ و تاب بخورد، حتي بعد از تعمير هم مانند روز اولش نخواهد شد.

سنجش اين مسئله در خريد اينترنتي زنجير طلا سخت تر خواهد بود. چرا كه شما نمي توانيد زنجير را قبل از خريد به دست گرفته و ساختار آن را بررسي كنيد. اما سايت هايي كه عكس هاي كافي و واضح از محصول را در اختيار مشتري قرار مي دهند، تا حدي اين مشكل را برطرف مي كنند.

بيشتر بخوانيد: خريد انگشتر طلا

زنجير طلاي ظريف؟ يا زنجير مستحكم؟

همواره حين خريد زنجير طلاي زنانه يا حتي مردانه به يك نكته مهم توجه كنيد. اينكه ميخواهيد زنجير يا گردنبند را هرازچندگاهي استفاده كنيد يا اينكه هميشه به گردن داشته باشيد؟

اگر قصد و هدفتان از خريد زنجير طلاي زنانه يا مردانه استفاده موقتي و در برخي مراسمات است مي توانيد زنجيرهاي ظريف و نازك بخريد. اما اگر مي خواهيد هميشه از آن استفاده كنيد بهترين كار اين است كه يك زنجير طلاي ضخيم بخريد كه بتواند تاب و توان استفاده طولاني مدت را داشته باشد.

در همين خصوص برخي زنجيرها مقاوت بالا و طرفداران زيادي دارند. برخي از انواع زنجيرها عبارتند از:

  • فيگارو
  • لنگر
  • طنابي
  • تسمه اي
  • جعبه اي
  • گندمي

منبع : https://www.azadi.gold/

راهنماي خريد و انتخاب جواهرات مردانه

۱۰ بازديد

اگر به دنبال انتخاب جواهرات مردانه مناسب براي خودتان يا عزيزان‌تان هستيد با ما همراه باشيد تا نكات لازم در اين باره را به شما آموزش دهيم. ما نكات و دستورالعمل‌هاي خاصي را براي شما گردآوري كرده‌ايم كه به شما كمك مي‌كند تا با توجه به آخرين ترند‌هاي دنياي مد بهترين جواهر مردانه را انتخاب نماييد.

شخص و موقعيت

اين دو اولين معيارهايي هستند كه در هنگام خريد جواهرات مردانه بايد در نظر داشته باشيد. آيا جواهرات مورد نظر را براي پدر، برادر، پسر يا دوست خود مي‌خواهيد؟ آيا آن را براي شخصي خريداري مي‌كنيد كه دانشجو است يا شاغل است و كنفرانس‌هاي تجاري متعددي را انجام مي‌دهد؟

انتخاب و نوع جواهرات با توجه به شخصي كه مي‌خواهيد برايش جواهر بخريد، متفاوت خواهد بود. براي مثال اگر براي پدر خود يا يك مرد مسن خريد انجام مي‌دهيد، بهتر است كه يك انگشتر كلاسيك، ساعت طلا يا يك جفت دكمه سرآستين طلا انتخاب كنيد. همچنين اگر برادر يا شوهر شما علاقه خاصي به مد دارد و پيگير تغييرات آن است، اين احتمال وجود خواهد داشت كه استفاده از دستبند يا آويز يونيسكس را نپسندند و بهتر است در اين شرايط از جواهرات مردانه خاص استفاده شود.

رنگ و ميزان درخشش

رنگ و درخشش در جواهرات، پارامتر مهم ديگري در انتخاب و خريد طلا و جواهرات براي مردان مي‌باشند. معمولا از طلاي سفيد و زرد در جواهرات مردانه استفاده مي‌گردد. طلاي زرد به نوعي يك كلاسيك ابدي است و براي مرداني مناسب است كه به چيز‌هاي كلاسيك علاقه دارند.

در عوض طلاي سفيد حالتي مدرن‌تر دارد و استايل معاصر و جلوه مدرني در ظاهر شخص به نمايش مي‌گذارد. پلاتين نيز چنين ويژگي دارد و مي‌توان به عنوان جواهري مدرن از آن استفاده كرد.

براي مرداني كه به رنگ‌هاي گرم‌تر علاقه‌مند مي‌باشند، طلاي رزگلد انتخاب ايده‌آلي است. البته به غير از رنگ طلا انتخاب نوع و رنگ سنگ قيمتي قرار گرفته در جواهرات نيز بسيار مهم مي‌باشد.

انتخاب بر اساس يك نماد

همانند بانوان، مرداني كه از جواهرات استفاده مي‌كنند به دو دسته تقسيم بندي مي‌شوند. دسته اول آن‌هايي كه از جواهرات به عنوان يك نوع مد استفاده مي‌كنند و دسته دوم آن‌هايي هستند كه به دليل ارزش نمادين جواهرات از آن‌ها استفاده مي‌نمايند. هنگام خريد جواهرات براي دسته دوم، مهم است كه به دنبال جواهراتي باشيد كه بتواند ويژگي‌ها و احساسات فردي مردان را بازگو كند.

انتخاب جواهرات بر اساس شخصيت

يكي ديگر از نكات در هنگام خريد جواهرات مردانه، توجه به شخصيت اوست. به همين دليل اين نكته مهم است كه جواهراتي را انتخاب نماييد كه نشان دهنده شخصيت شما باشد و با شخصيت شما سازگار باشد.

به سايز‌ها دقت نماييد

زماني كه جواهراتي مانند گوشواره و يا آويز خريداري مي‌كنيد، سايز بندي تاثير چنداني ندارد. ولي در هنگام خريد انگشتر يا دستبند بايد اندازه انگشت و مچ دست خود را در نظر داشته باشيد. اين نكته مهم است كه دستبند و به خصوص انگشتر بر روي دست شما بازي نكند و نلغزد. در صورتي كه چنين جواهراتي را در سايز بالاتري انتخاب نماييد، ممكن است هنگامي كه حواستان نيست از دستتان بيافتد.

منبع : https://www.asby.ir/

 

راهنماي هديه دادن طلا و جواهرات

۱۰ بازديد

انسان از اول پيدايش اشيا خاصي را براي جلب توجه و نشان دادن محبت و دوست داشتن خود به عزيزانش هديه مي‌داده. يكي از اشيايي كه به وفور به عنوان هديه مورد استفاده قرار مي‌گرفته، خريد طلا و سنگ‌هاي قيمتي بوده‌اند. اين اشيا به دليل داشتن زيبايي ظاهري خاص و ارزش بالايي كه داشته‌اند همواره به عنوان يك هديه با ارزش مورد استاده قرار مي‌گرفتند.

هديه دادن طلا و جواهرات مي‌تواند تاثير خاصي بر روي فرزند، پدر، مادر و ساير عزيزان ما بگذارد. طلا هديه‌اي است كه هيچ موقع فراموش نخواهد شد. اين هدايا زيبا و ارزشمند را مي‌توانيد در تولد‌ها، سالگردها، جشن فارق التحصيلي، ازدواج و يا حتي بدون دليل خاصي به عزيزان‌تان هديه بدهيد.

در ادامه به شما توضيح كاملي در مورد هديه دادن انگشتر، گوشواره، گردنبند و دستبند طلا خواهيم داد.

۱-انگشتر

هنگام خريد انگشتر براي عزيزان‌تان سعي كنيد كه مدل‌هاي ساده را بيشتر مدنظر داشته باشيد. انگشترهايي كه از يك حلقه باريك به همراه يك جواهر تشكيل شده‌اند مي‌توانند بسيار زيبا و خاص جلوه كنند. چنين هدايايي مي‌توانند بيشتر مورد پسند واقع شوند، خصوصا اينكه اكثر خانم‌ها از حله‌هاي درشت و بزرگ خوششان نمي‌آيد. اما يك انگشتر ساده و ظريف مي‌تواند هر خانمي را جذب كند.

۲-گوشواره

گوشواره‌ها يكي از محبوب‌ترين جواهرات به شمار مي‌آيند كه گاها به صورت روزانه مورد استفاده قرار مي‌گيرند. گوشواره‌ها از اشكال عجيب و غريب، طول‌هاي كاملا متفاوت و فلزات مختلف تشكيل مي‌شوند. از همين رو مي‌توان آن‌ها را براي تمامي سليقه‌هاي موجود به كار برد.

بيشتر بخوانيد:

۳-گردن بند

اگر به فكر خريد گردنبند به عنوان يك هديه هستيد، از خريد گردنبند‌هاي سفارشي ترسي نداشته باشيد. گردن‌بند‌هاي مونوگرام كه در آن‌ها از يك يا دو حرف استفاده شده است مي‌تواند يك هديه بسيار عالي باشند.

علاوه بر اين مي‌توانيد از طرح‌هايي همچون صدف، پروانه يا آويز به خصوص استفاده كنيد تا هديه خود را خاص‌تر جلوه دهيد. شخصي كه چنين هديه‌اي را از شما دريافت مي‌كند مطمئنا احساس ارزشمند بودن خواهد كرد. يك قطعه متن معني دار و احساسي مي‌تواند به شخص مورد نظرتان بگويد كه چه ارزشي براي شما دارد. متن‌هاي زيبا و معني دار زيادي وجود دارند كه مي‌توانيد آن‌ها را بر روي يك پلاك حك كنيد و در كنار يك آويز به عزيزان خود هديه دهيد.

۴-دستبند

كمتر كسي پيدا مي‌شود كه به دست‌بند علاقه نداشته باشد. اگر مي‌خواهيد يك كادو خاص به عزيزان‌تان هديه بدهيد و مطمئن شويد كه او عاشق آن خواهد شد، يك دستبند زنجيره‌اي درشت انتخاب كنيد.

در انتخاب دست بند مناسب هديه مي‌توانيد كمي خلاقيت به خرج دهيد و از دست‌بند‌هاي طلا داراي سنگ قيمتي استفاده نماييد. البته لازم نيست كه اين سنگ‌ها از قيمت بسيار بالايي برخوردر باشند، همين كه درخشش لازم را دارا باشند كافي است. اين زيورآلات زيبا مي‌توانند روي مچ هر شخص با هر سني بدرخشند.

از آنجايي كه جواهرات طلا براي پوست لطيف كودك حساسيت‌زا نمي‌باشند، مي‌توانيد دستبند طلا را به عنوان كادو براي كودك تازه به دنيا آمده تهيه كنيد. البته اين جواهرات زيبا محدود به سن و سال نمي‌باشند و مي‌توانند در هر سني مورد استفاده قرار بگيرند.

در كل به شما توصيه مي‌كنيم كه در صورتي كه مي‌خواهيد يك دست بند طلا را به عزيزان‌تان هديه دهيد، بهتر است كه دستبند طلا ساده و بدون طرحي را انتخاب نماييد.

استخر ارزان: چه عواملي روي هزينه ساخت استخر تاثير ميگذارد؟

۱۱ بازديد

اين روزها درخواست ها براي ساخت استخر در كشور افزايش يافته و به دليل مزاياي بيشمار استفاده از آن ها، بعيد نيست كه در آينده نه چندان دور شاهد اين باشيم كه هر خانه اي دست كم يك استخر نقلي كوچك داشته باشد. هزينه ها در داشتن و ساختن استخرها خيلي مهم است و اولين دغدغه كساني كه دوست دارند استخر داشته باشند قيمت استخر و نحوه محاسبه آن است. به خاطر اهميت اين موضوع ما قصد داريم در اين مقاله به بررسي عوامل دخيل در برآورد هزينه استخرها بپردازيم و به شما ميگوييم كه چگونه يك استخر ارزان و نقلي براي خود بسازيد.

چه چيزهايي در هزينه ساخت استخر تاثير ميگذارند و چگونه ميتوانم يك استخر ارزان بخرم؟

اندازه: در اولين قدم به سايز و اندازه استخر فكر كنيد

اندازه نقش بسيار پررنگ و مهمي در برآورد هزينه هاي نهايي ساخت دارد. طبيعي است كه اندازه استخر رابطه مستقيمي با هزينه هاي نهايي دارد. هرچه سايز كوچكتر باشد هزينه ها كمتر و هر چه فضايي كه براي استخر خود در نظر ميگيرد بيشتر باشد قيمت استخر نيز بيشتر خواهد شد.

اگر پول زيادي نداريد و تنها ميخواهيد حداقل هزينه ها را پرداخت كنيد بايد به فكر يك استخر تقلي كوچك باشيد. اما اگر مشكل مالي نداريد و فضاي خوبي در اختيار داريد ميتوانيد متناسب با فضا، يك استخر با ابعاد و اندازه دلخواه داشته باشيد.

شكل هندسي استخر

بيشتر استخرهايي كه در ايران ساخته ميشوند از جنس بتن هستند و شكل مرسوم و سنتي مربع يا مستطيلي دارند. اگر شما هم ميخواهيد يك استخر ارزان داشته باشيد راهي جز انتخاب اشكال مربعي يا مستطيلي استخر نداريد. هرچه شكل هندسي مد نظر شما پيچيده تر باشد به طبع بر هزينه هاي نهايي نيز افزوده ميشود. براي مثال اگر ميخواهيد ديوارها به شكل منحني باشد و يا از اشكال پيچيده هندسي استفاده كنيد بايد سر كيسه را بيشتر شل كنيد.

جنس استخر

منظورمان از جنس استخر، ماده اي سازنده و تشكيل دهنده كف، ديواره و ها خلاصه سطوح استخر است. ما معمولا از مواد اوليه مختلفي استخرها را ميسازيم. بر همين اساس ما كلا سه نوع استخر داريم:

بيشتر بخوانيد : نگهداري استخر