چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مراحل ارتودنسي نامرئي چگونه است؟

۱۶ بازديد

ارتودنسي شفاف يا نامرئي  ابزاري است كه همان نتيجه ارتودنسي فلزي قديمي را به دست مي دهد اما از معايب ارتودنسي سيمي ديگر خبري نيست. ارتودنسي نامرئي در دهان جلب توجه نمي كند و الاينر (تراز كننده)ها را مي توانيد به هنگام خوردن و آشاميدن و همچنين مسواك زدن درآوريد. در حالي كه حتي خوردن بعضي اقلام در طول دوره درمان با ارتودنسي فلزي ممنوع است. در ارتودنسي نامرئي هيچ سيم يا براكتي وجود ندارد كه باعث التهاب لثه ها يا گونه شود.

تمايل داريد با عملكرد ارتودنسي نامرئي بيشتر آشنا شويد؟ در ادامه مراحل ارتودنسي نامرئي را از ابتدا تا رسيدن به نتيجه دلخواه توضيح مي دهيم.

1.    مشاوره رايگان

قبل از آنكه تصميم نهايي را درمورد روش درمان پزشكتان بگيريد، بايد با يك متخصص ارتودنسي جلسه مشاوره رايگان بگذاريد (نه يك دندانپزشك). متخصصي كه انتخاب مي كنيد بايد دانش و تجربه كافي در زمينه ارتودنسي نامرئي و الاينرهاي شفاف را داشته باشد. اين انتخاب شما علاوه بر برنامه درماني و نتيجه نهايي، روي برنامه هاي ماليتان هم تاثير خواهد داشت. پس برگزيدن بهترين متخصص ارتودنسي از چند لحاظ اهميت دارد.

اگر متخصص تشخيص دهد كه اينويزيلاين گزينه مناسبي براي مرتب كردن دندان هاي شما نيست، علي رغم علاقه تان به استفاده از الاينرهاي شفاف بايد از روش و ابزار ديگري كمك بگيريد. زيرا ارتودنسي نامرئي نمي تواند كاري براي ناهنجاري هاي شديد دندان و فك انجام دهد.

2.    چيدن برنامه درماني

بعد از آنكه پزشكتان تشخيص داد كانديداي مناسبي براي ارتودنسي نامرئي هستيد، از دندان ها عكسبرداري و قالبگيري مي شود. پزشك عكس و قالب را به لابراتوار سازنده اينويزيلاين مي فرستد و توضيح مي دهد كه دندان ها در چه جهتي و به چه ميزان بايد حركت كنند. تكنسين لابراتوار اطلاعات را در كامپيوتر وارد و تصويري سه بعدي از دندان هاي شما ايجاد مي كند. مدل رايانه اي به دست آمده تعيين كننده نوع حركت دندان ها خواهد بود. اگر پزشك از مدل ايجاد شده راضي باشد، اجازه ساخت آن را مي دهد.

توجه داشته باشيد كه قرار نيست همه دندان ها به يكباره تراز و مرتب شوند. متخصص ارتودنسي ابتدا براي تعدادي از آنها برنامه ريزي مي كند و بعد از صاف شدن شان به سراغ باقي دندان ها مي رود. درمان ارتودنسي با الاينرهاي شفاف براي بزرگسالان حدود يك سال و براي كودكان به اندازه دوره درمان با ارتودنسي فلزي به طول مي انجامد.

3.    ساخت الاينرهاي شفاف

حدود يك ماه بايد منتظر باشيد تا الاينرها ساخته شده و به دستتان برسد.

4.    گذاشتن الاينرها روي دندان

پس از آنكه الاينرها آماده شدند، با شما تماس مي گيرند تا به مطب برويد. اولين بار پزشك آنها را روي دندان هايتان مي گذارد و به شما آموزش مي دهد كه چگونه الاينرها را روي دندان ها قرار دهيد و برداريد. هر الاينر به مدت دو هفته استفاده مي شود و با پيشرفت درمان، الاينرهاي جديدي را متناسب با موقعيت جديد دندان ها تحويل مي گيريد.

به هنگام خوردن، آشاميدن و مسواك زدن مي توانيد الاينرها را برداريد اما از طرفي بايد تقريبا 22 ساعت از شبانه روز آنها را بر روي دندان ها نگه داريد. در غير اينصورت، دندان ها طبق برنامه حركت نكرده و پيشرفتي مشاهده نخواهيد كرد. به علاوه الاينرهاي جديد متناسب دندان ها نخواهند بود.

5.    اصلاح نهايي

بعد از آنكه آخرين الاينرها را به مدت دو هفته استفاده كرديد، ممكن است هنوز تعدادي از دندان ها به اصلاح موقعيت جزئي نياز داشته باشند. اين امر كاملا طبيعي است و نبايد نگران آن باشيد. براي اصلاح نهايي شايد دوباره مجبور به استفاده از ارتودنسي نامرئي شويد و يا پزشك روش ديگري را به كار بگيرد. اصلاح نهايي ممكن است يك ماه طول بكشد و يا شايد كمتر از آن. دندان هاي بسياري از بيماران بعد از اتمام دوره درمان نياز به اصلاح دارد و براي آن هزينه اضافي پرداخت نخواهيد كرد.

 

6.    ثابت نگه داشتن لبخند زيبا

پس از تكميل دوره درمان، بايد از ريتينر يا نگه دارنده استفاده كنيد تا به استخوان فك اين فرصت را بدهيد موقعيت جديد دندان ها را سفت و مستحكم كند. ريتينر به لحاظ ظاهر شبيه به اينويزيلاين است اما ضخامت و دوام بيشتري دارد. لازم نيست ريتينر را هر دو هفته عوض كنيد. در ماه هاي اول بعد از اتمام درمان بايد هر روز  از ريتينر استفاده نماييد اما پس از آن چند ساعت استفاده در هفته كافي است. چرا كه دندان هايتان تا هميشه در حال حركت خواهند بود.

بيشتر بخواندي : هزينه ارتودنسي

انواع طلا هندي

۱۱ بازديد

گفتيم كه طلاي هندي در شهرها و مناطق مختلف طراحي و قيمت‌هاي متفاوتي دارد. به همين خاطر در ادامه برخي از انواع طلا هندي را به شما معرفي كرده‌ايم.

طلاي مليله‌كاري هندي (Filigree)

مليله‌كاري، شاخه‌اي از هنر فلزكاري است كه با مفتول‌هاي نازك نقره يا طلا انجام مي‌پذيرد. اين طرح در ساخت طلاي هندي بسيار رايج و محبوب است به اين دليل كه بسيار ظريف و زيبا ساخته مي‌شود و طراحي‌هاي منحصر به فرد هم دارند. در اين سبك از پيچاندن فلز با ظرافت زياد به يك الگوي يا طراحي دقيق دست پيدا مي‌كنند.

طلا و جواهر كُندان (Kundan)

جواهرات كندان يا جواهرات سنتي هند كه از امپراطوري مغول ساخته شده است، از طلا و نقره با سنگ‌هاي قيمتي طبيعي ساخته مي‌شوند. سنگهاي قيمتي همچون زمرد، الماس و ياقوت كبود گوهرهاي رايجي هستند كه در ساخت مصنوعات طلاي هندي (طلاي كندان) به وفور مورداستفاده قرار مي‌گيرند. اين مدل از طلا از چندين لايه سنگ قيمتي و فلزات گرانبها ساخته مي‌شود كه با ظرافت كامل به يكديگر متصل مي‌شوند.

براي اطلاعتان بد نيست بدانيد كه اين مدل طراحي طلا در اواخر قرن ۱۶ ميلادي توسط طراحان طلا و جواهر مغولي ابداع شد. آنها با تلفيق دو تكنيك مختلف، شكل جديدي از جواهر را پديد آورند كه امروزه به عنوان طلاي سنتي هندي از آن ياد مي‌شود. آنها در طرح خود زيورآلات سنتي را با سنگ‌هاي قيمتي و فلزهاي گرانبها همانند طلا تركيب كردند و نام طرحشان را نيز «كندان» گذاشتند.

بيشتر بخواندي :

جواهرات ميناكاري هندي (Meenakari)

ميناكاري در سبك‌هاي مختلف طراحي و توليد طلا و جواهر در كشور هند استفاده مي‌شود. همان‌طور كه در بالا هم اشاره كرديم، در دنياي مد و فشن، طلاي ميناكاري‌شده از محبوبيت بسيار بالايي برخوردار است. دليلش هم اين است كه رنگ و طرح‌هاي ويژه‌اي به طلاهاي معمولي مي‌بخشد. جواهرات ميناكاري‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شكل‌ها در اختيار مشتري‌ها قرار دارند تا هر فردي بنا به سليقه شخصي خود، هرآنچه مي‌خواهد را انتخاب و خريداري كند. اين طلاها عموما قيمت مناسبي هم دارند، در نتيجه براي معتادان به مد و فشن كه عاشق تنوع هستند، گزينه‌هاي بسيار مقرون‌به‌صرفه‌اي بشمار مي‌روند.

جواهرات هندي كادا (KADA)

جواهرات هندي كادا بيشتر به صورت جفت هستند و قسمت داخلي هر Kada با طرح‌هاي گل، مانند گل مينا، پوشيده شده كه آنها را بسيار خاص كرده است. در گذشته در قسمت خارجي كادا از الماس‌هاي تراش نخورده استفاده مي‌شد كه انتهاي هر كادا توسط شكل‌هايي از حيوانات مانند فيل‌هايي با تنه‌هاي در هم آميخته تزئين مي‌شد. اين جواهرات زيباترين هديه طلا در هندوستان مخصوصاً به عنوان هديه عروس محسوب مي‌شوند.

منبع : طلاي آزادي

استخرهاي فايبر گلاس

۱۰ بازديد

تكنولوژي  فايبرگلاس براي اولين بار در سال ۱۹۳۰ ميلادي در آمريكا ودر صنعت هواپيماسازي مورد استفاده قرار گرفت و از سال ۱۹۹۰ به بعد در طرح ها و شكل هاي مختلفي از استخرها وارد بازار شد .

فايبرگلاس يك نوع پوشش كامپوزيت است كه اكثرا بدليل داشتن مقاومت خوب آن در مخازن آب ، صنعت خودروسازي و حتي هواپيماسازي ازآن استفاده مي كنند .

از جمله مزيت هاي ساخت استخرهاي فايبرگلاس مي توان به موارد زير اشاره نمود :

۱ . سرعت نصب و اجراي بالاتر نسبت به استخرهاي بتني :

ميانگين زمان اجراي استخرهاي بتني حدود ۳الي ۶ ماه مي باشد ، اين در حاليست كه نصب و راه اندازي استخرهاي پيش ساخته تنها ۳ الي ۶ هفته مي باشد .

۲ . صاف بودن سطح و عدم وجود سطح ناصاف يا تيزي :

سطح اكثر استخرهاي بتني كاشي كاري شده و يا به همان صورت آستر باقي مي ماند كه در طول زمان شاهد جدا شدن كاشي ها و يا خلل و فرج در سطوح استخرهاي بتني و به طبع شاهد ناصاف شدن آنها مي باشيم.

اين در حاليست كه استخر هاي فايبر گلاس داراي سطح يكنواخت وصاف بوده وهيچ گونه آسيبي در طول زمان به بدن شما وارد نمي كند .

بيشتر بخوانيد : تعمير استخر

۳ . داراي طرح هاي مختلف و رنگ هاي متفاوت :

استخر هاي فايبرگلاس داراي مدل هاي دايره اي ، بيضي ، مربع ، مستطيل مي باشند .

۴ . آب بند بودن و داشتن سازگاري بامواد شيميايي ( ازن و كلر) :

در استخر هاي بتني مشاهده شده كه اغلب از ديواره ها ، محل قرارگيري چراغ هاي داخل استخر و حتي كف استخر نشتي آب ايجاد مي شود ، كه براي نشتي يابي گاها با طي شدن زمان زيادي همراه است ، لاكن اينگونه نشتي ها در استخر هاي فايبرگلاس بسيار به ندرت بوجود آمده و تنها دليل  نشتي از آنها ايجاد ترك و يا سوراخي مي باشد كه بر اثر ضربه شديد به آنها بوجود آمده باشد .

۵ . داشتن مقاومت بسيار بالا :

همانطور كه در  ابتدا اشاره شد فايبرگلاس كامپوزيت هاي حاوي الياف مي باشد . تعدادي از الياف ها شامل الياف شيشه ، الياف كربن ، الياف اراميد و… هستند . همچنين از انواع رزين ها درساخت فايبرگلاس ها ميتوان به پلي استر ، نيل استر و اپوكسي اشاره نمود كه داراي مقاومت خوب در برابر خوردگي و دما هستند .

درپايان اين خود مشتري است كه بايستي با توجه به نياز خود ، هزينه پرداختي و عواملي كه در مقاله ذكر شد انتخاب كند كه استخر هاي بتني را برگزيند يا فايبر گلاس را .

منبع : تام استخر

آيا مي توان دوباره جراحي لاغري انجام داد؟

۱۷ بازديد

چاقي اختلالي است كه افراد چاق تا آخر عمر درگير آن هستند. اضافه وزن زمينه ساز بيماري هاي زيادي است و بيماران تلاش زيادي براي كاهش آن مي كنند. رژيم هاي غذايي و ورزش تنها 10 درصد از اضافه وزن را كم مي كنند و بعد از مدتي وزن از دست رفته حتي گاها بيشتر از قبل باز مي گردد. در حال حاضر، عمل لاغري بهترين گزينه براي كساني است كه چاقي مفرط دارند. به عبارت ديگر، جراحي لاغري باعث كاهش وزن زياد (نسبت به رژيم و ورزش) و ثابت ماندن وزن سالم در مدتي طولاني مي شود.

با وجود آنكه جراحي لاغري ابزاري عالي و موثر در كاهش وزن است اما خود بيمار تعيين مي كند كه عمل براي او يك معجزه باشد يا خير. حتي اگر بهترين جراح  اسليو  اين كار را براي شما انجام دهد، اگر بعد از عمل دستورات پزشك را در برنامه هاي روتين تان اعمال نكنيد، وزن كم شده باز مي گردد.

كنترل دلايل برگشت وزن بعد از عمل لاغري كه به سبك زندگي بيمار مرتبط اند، چالش برانگيز هستند اما خانواده و دوستان مي توانند در اين مورد به شخص كمك كنند. اما دلايل پزشكي به راهكار ديگري نياز دارند. كساني كه با وجود انجام كارهاي لازم دوباره دچار اضافه وزن شده اند مي توانند بار ديگر جراحي لاغري را تجربه كنند.

تكرار جراحي اسليو معده

اگر معده بعد از جراحي اسليو بزرگتر شود، مي توان جراحي را تكرار كرد. تكرار اسليو معده عملي است كه در آن معده به همان اندازه اي كه بعد از عمل اول بوده، كوچك مي شود. پروسه آن هم به شكل همان جراحي اوليه است و همان روز عمل به خانه باز مي گرديد.

تكرار عمل باي پس معده

اگرچه عمل باي پس اوليه با جراحي انجام مي شود، عمل باي پس ثانويه را مي توان به روش اندوسكوپي و بدون نياز به برش جراحي انجام داد. در عمل دوباره، كيسه معده كه در عمل قبلي ايجاد و حالا بزرگ شده، كوچكتر مي شود. و يا مي توان معبر بين كيسه معده و روده را تنگ تر كرد.

مزاياي ارتودنسي نامرئي

۱۰ بازديد

از معايب آن گفتيم و حالا بايد ببينيم چه خوبي هايي در الاينرهاي شفاف نهفته است كه مخاطبان زيادي را به سمت خود جذب كرده.

۱. ارتودنسي نامرئي زيبايي دندان ها را بهم نمي ريزد

الاينرهاي شفاف مناسب كساني است كه از داشتن ارتودنسي فلزي روي دندان هاي خود خجالت مي كشند. اينويزيلاين ها بي رنگ و متحرك هستند؛ يعني مي توانيد پروسه درمان را دور از چشم ديگران طي كنيد و هيچ كس متوجه آنها نخواهد شد. در موقعيت ها و مراسم هاي خاص هم مي توانيد الاينرها را دربياوريد. اما يادتان نرود كه حتما آنها را 20 الي 22 ساعت از شبانه روز روي دندان ها قرار دهيد.

۲. تميز كردن دندان ها راحت است

با برداشتن الاينرها به راحتي مي توانيد مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد. كاري كه با ارتودنسي فلزي يك جور دردسر محسوب مي شود و مشقت زيادي به همراه دارد. بهداشت دهان و دندان باعث مي شود كه موانعي مثل پوسيدگي دندان در طول درمان ارتودنسي ايجاد نشوند.

۳. دردي را احساس نخواهيد كرد

ارتودنسي نامريي از پلاستيك نرم و انعطاف پذيري ساخته مي شود كه استفاده از آنها را بسيار راحت كرده. در الاينرهاي شفاف هيچ براكت يا سيمي وجود ندارد كه به لب ها يا گونه ها آسيبي برساند. در هنگام ورزش هم نگران زخمي شدن دهانتان نباشيد.

۴. از هر خمير دنداني مي توانيد استفاده كنيد

در طول دوره اي كه ارتودنسي نامرئي متحرك روي دندان هايتان قرار دارد، بعد از برداشتن الاينرها مي توانيد به دندان ها خمير دندان سفيد كننده هم بزنيد؛ كاري كه با ارتودنسي فلزي نشدني است. به علاوه، ارتودنسي فلزي به مسواك هاي مخصوصي نياز دارد. اما با الاينرهاي متحرك مي توانيد از همان مسواك قبل از درمان ارتودنسي تان استفاده كنيد.

۵. مشكلات بالقوه كمتري به دنبال دارد

بيشتر افرادي كه از ارتودنسي فلزي استفاده مي كنند، مشكلاتي مانند افتادن براكت يا شكستن سيم ارتودنسي را دارند. در صورت بروز اين مشكلات هم بايد فورا به متخصص ارتودنسي خود مراجعه كنند. اما اين مشكلات بالقوه براي بيماراني كه از الاينرهاي شفاف استفاده مي كنند وجود ندارد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

 

معرفي طلاي هندي

۱۰ بازديد

طلاي هندي براي رنگ زرد، اندازه‌ي بزرگ و براقيت خود مشهور است. اين سه ويژگي در تمامي طلاهاي هندي وجود دارد. وجود سنگ‌هاي ريز و رنگي به‌مقدار فراوان به‌صورت كار شده در كنار طلاي زرد هندي از ويژگي‌هاي بارز طلا هندي به شمار مي‌آيد.

نكته جالب توجه اين است كه طلا هندي عيار پايين‌تري نسبت به ساير طلاها و طلاي ايراني است. ساخت طلا هندي معمولا با عيار ۱۴ و حتي پايين‌تر انجام مي‌شود.

فرق طلا هندي با طلاي معمولي

طلاي معمولي معمولا ظريف‌تر، ساده‌تر، زيباتر است و داراي اجرت ساخت بالاتري نسبت به طلاهاي هندي است. طلاهاي هندي اغلب از عيار ۱۸ يا ۲۲ ساخته مي‌شوند. چون اغلب مردم اين كشور از طلا به عنوان سرمايه مالي استفاده مي‌كنند. بنابراين تمامي طلاهاي هند ۱۸ عيار و بالاتر از آن هستند.

بيشتر بخوانيد :

قيمت طلاي هندي

در مورد قيمت طلا هندي بايد بگوييم كه بسته به مناطق و شهرهاي مختلف هند داراي قيمت‌هاي متفاوتي است. در مناطق فقيرنشين براي خريد طلا هندي نسبت به ساير مناطق كمتر هزينه مي‌كنند. دليل اين امر اين است كه اين قشر درآمد كمتري دارند و سعي دارند كه طلاي هندي ارزان‌تري تهيه كنند. برعكس، در قسمت‌هاي اعيان نشين، طلا هندي با قيمت بالاتري به افراد فروخته مي‌شود.

نوع و سبك زيورآلات هندي نيز در قيمت اين نوع طلاها موثر است. نمونه‌هاي مينا‌كاري داراي قيمتي مناسب‌اري هستند. انواع طلا هندي كه سنگ‌هاي قيمتي در ساخت آن به كار رفته شده باشد، قيمت بيشتري دارند.

اما به طور كلي چون زيورآلات طلا كشور هند عموما از عيار ۱۴ ساخته مي‌شوند، قيمت‌هاي ارزان‌تري نسبت به طلاي ايراني دارند.

روش‌هاي تشخيص طلاجات هندي اصل

براي تشخيص زيورآلات هندي نيز همانند ديگر انواع طلا بايد كد روي آن را چك كنيد. اعداد و حروف روي طلا بايد خوانا درج شده باشد. كد طلاهاي هندي BIS است كه مخفف عبارت انگليسي «اداره‌ي كل استانداردهاي هند» است. اين كد از ۵ بخش زير تشكيل شده است:

  • لوگو BIS
  • عيار طلا
  • لوگوي سازمان تاييد كيفيت طلاهاي هندي
  • كد يا شناسه‌ي طلاساز
  • سال توليد طلا

در كشور هند طلاهايي كه كد BIS ندارند با قيمت پائين‌تري خريد و فروش مي‌شوند زيرا كيفيت و اصل بودن طلاها مشخص نيست.

منبع : https://www.azadi.gold/

نكات مهم براي بالا بردن كيفيت استخر و پايين تر آوردن هزينه هاي ساخت استخر(بخش 2)

۱۰ بازديد

ساخت استخر و البته نگهداري آن نيازمند صرف هزينه و البته زمان است. اما با دنبال كردن نكاتي كه در اين صفحه توضيح داده شده، مي توان تا حد زيادي هزينه هاي استخر را كاهش داده و كيفيت آن را افزايش داد.

1-استفاده از تايمر هاي تصفيه بابت كنترل اتوماتيك پمپ تصفيه استخر و جكوزي

با استفاده از تايمرهاي اتوماتيك ميتوان در زمان هايي كه كمتر از استخر استفاده  ميشود مقدار كار كرد پمپ ها را كاهش داد براي مثال استخري كه در محاسبات در هر ۲۴ ساعت  چهار بار بايد كل آب استخر از فيلتر عبور كند را مي توان در زماني كه از آن استفاده نمي شود يك الي دو بار كل آب استخر از روي فيلتر عبور كند كه اين كار علاوه بر كاهش مصرف برق در پمپ نيز موجب پايين آمدن استهلاك در سيل و بلبرينگ پمپ ها و نيز  كاهش استهلاك در فيلتر استخر ميشود.

2-استفاده از سنسورها جهت جلوگيري از آب گرفتگي تصفيه خانه

به دليل عدم وجود چاه جذبي و تخليه مناسب آب در زمان تركيدگي لوله و نشتي از  تجهيزات  تصفيه خانه، جهت تخليه و عدم آبگرفتگي تصفيه خانه پيشنهاد شركت براي آگاه سازي سريع تر و حتي قبل از آب گرفتگي كامل تجهيزات ، نصب يك عدد سنسور كنترل سطح مايعات مي باشد كه در زمان اولين نشتي و آب گرفتگي سطحي اين سنسور عمل كرده و آژير به صدا در آيد تا مسئول استخر و يا سرايدار ساختمان از آب گرفتگي يا نشتي آگاه شود و اقدامات لازم را انجام دهند تا باعث جلوگيري از حسارت هاي جدي به تصفيه خانه شود.

بيشتر بخوانيد : نگهداري استخر

3- استفاده از لامپ هاي استخري ال اي دي  به جاي لامپ هاي هالوژني با توان بالا

در لامپ هاي استخري ال اي دي استاندارد بسته به مقدار طول استخر ميتوان لنز هاي پرتاب نور را براي نفوذ و پخش نور در آب تغيير داد و لامپ مناسب و مورد نظر را انتخاب نمود در لامپ هاي ال اي دي از فرايند شيشه و اورينگ براي آبندي استفاه نميشود و كل برد و لامپ ها در داخل رزين هستند كه اين كار باعث مي شود در صورت آپارات صحيح كابل به هيچ عنوان آب وارد لامپ نشده و باعث طول عمر آن ميشود .

يكي ديگر از ويژگي هاي لامپ هاي ال اي دي توان مصرفي بسيار پايين آن ميباشد. براي مثال يك لامپ ال اي دي ۳۶ وات نور پردازي مشابه به يك لامپ حبابي با توان مصرفي ۳۰۰ وات را دارد ونكته ديگر اين است كه در لامپ هاي ال اي دي ميتوان از رنگ بندي هاي مختلفي استفاده كرد و يكي ديگر از كاهش هزينه هاي آنها پايين آمدن مقدار قطر كابل هاي زير كار ميباشد  كه در لامپ هاي ال اي دي ميتوان از سيم  با قطر۱.۵ استفاده نمود ولي در يك لامپ حبابي بايد از سيم ۴ استفاده شود كه اين كار باعث كاهش در هزينه هاي اجرا مي شود.

4-استفاده از فيلترهاي استيل به جاي فيلتر هاي فايبر گلاس

با توجه به راحتي كار با فيلترهاي فايبر گلاس براي كارفرما ها در زمان استفاده از فيلتر و بكواش زدن هاي دوره اي به دليل وجود شير شش راه بر روي فيلتر لازم شد نكاتي دررابطه با اين  فيلتر ها گفته شود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

نكات مهم براي بالا بردن كيفيت استخر و پايين تر آوردن هزينه هاي ساخت استخر

۱۱ بازديد

ساخت استخر و البته نگهداري آن نيازمند صرف هزينه و البته زمان است. اما با دنبال كردن نكاتي كه در اين صفحه توضيح داده شده، مي توان تا حد زيادي هزينه هاي استخر را كاهش داده و كيفيت آن را افزايش داد.

۱- استفاده از لوله هاي يو پي وي سي  در تجهيزات و لوله كشي هاي زير كار استخر

به جاي لوله هاي گالوانيزه كه اين امر به دليل وجود كلر در آب استخر و مقاومت لوله هاي يوپي وي سي در برابر كلر باعث طول عمر بيشتر درلوله ها مي گردد و نيز در بازار هزينه لوله هاي يوپي وي سي از لوله هاي گالوانيزه عدد قابل توجه اي كمتر مي باشد.

۲. استفاده از اسكيمر براي تصفيه آب هاي سطحي استخر

در استخر هاي سرپوشيده بابت تصفيه آبهاي سطحي استخر براي پايين آمدن هزينه ها بهتر است از اسكيمر بر روي ديواره استفاده شود تا از مخازن سر ريز در داخل تصفيه خانه استفاده شود . اين امر باعث كم شدن فضاي استفاده شده در تصفيه خانه و نيز حذف يك مخزن سر ريز در داخل تصفيه خانه مي شود . كه در نتيجه كم شدن هزينه هاي بابت كندكاري اتاقك تصفيه خانه و هزينه مخزن و لوله و اتصالات بين مخزن و پمپ ها مي شود.

بيشتر بخوانييد : نعمير استخر

۳- كاشيكاري استخر در زمان ساخت به جاي رنگ كردن آن .

اينكار علاوه بر زيبايي باعث عمر بيشتر استخر نيز مي شود  در صورتي كه رنگ هاي استخر به صورت تقريبي هر سال و يا در بهترين حالت هر ۲ سال يك بار نياز به ترميم و رنگ كاري مجدد دارند.

۴-استفاده از كنترلرهاي ديجيتالي  كنترل دماي آب استخر

كه اين كار علاوه بر كنترل دقيق دماي آب استخر در زمان نگهداري و استفاده از استخر در دراز مدت باعث كاهش هزينه ها از قبيل استهلاك در پمپ ها و تجهيزات نيز باعث كاهش مصرف گاز در زمان استفاده از استخر مي شود.

۵-تهويه مناسب در استخر هاي سر پوشيده با استفاده از سنسورهاي كنترل رطوبت در اگزاست فن هاي استخر مي توان تهويه مناسبي در محوطه استخر ايجاد كرد كه اين كار علاوه بر كاهش مقدار كاركرد فن اگزاست و كاهش استهلاك در فن و كاهش مصرف برق نيزباعث ايجاد يك هواي مناسب در محيط استخر شده و در درازمدت باعث جلوگيري از پوسيدگي در تجهيزات روشنايي و تجهيزات فلزي در محيط استخر مي شود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 

چگونه مي‌توان سايز انگشتر را بزرگ يا كوچك كرد؟

۱۱ بازديد

بعد از يك دوره كاهش وزن، امكان دارد كه اندازه حلقه شما براي انگشتتان كمي بزرگتر شود. خوشبختانه طلا فروشي‌ها به راحتي مي‌توانند انگشت شما را اندازه بگيرند و مطابق آن سايز انگشترتان را نيز كمتر كنند و انگشترتان را با اندازه‌اي جديد تحويل شما دهند.

براي كوچك كردن انگشتر ، تعميركار طلا اول حلقه را برش مي‌دهد و بخش از آن را بريده و كنار مي‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهاي آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دايره‌اي خود بر مي‌گردد. براي بزرگ كردن انگشتر هم طلاساز پس از برش حلقه، آن را مي‌كشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات ديگر براي پر كردن اين فاصله بهره مي‌گيرد.

به طور كلي، متخصص‌هاي طلا و جواهر، انگشتر را برش مي‌دهند تا اندازه آن را بزرگ يا كوچك كنند و سپس دوباره حلقه را جوش مي‌دهند. در انتها هم دقيقا روي همان قسمتي كه برش انجام شده هويه‌كاري انگشتر  انجام مي‌شود. اما توجه داشته باشيد كه انگشترها پس از تغيير سايز، از محلي كه بريده و دوباره هويه‌كاري شده‌اند ضعيف مي‌شوند. فرقي هم نمي‌كند كه اين برش و جوش‌كاري در كدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زيادي روي آن بخش وارد شود، احتمال شكستن حلقه زياد خواهد بود. بنابراين، بهتر است در زمان خريد دقت كافي داشته باشيد و انگشتري تهيه كنيد كه قابليت تغيير سايز داشته باشد تا به راحتي بتوانيد آن را به سايز دلخواهتان درآوريد.

بيشتر بخوانيد :

براي انگشتري كه براي دست گشاد شده مي‌توانيد خودتان در خانه از چسب سيليكون هم كمك بگيريد. به اين صورت كه مقدار بسيتر كمي سيليكون شفاف را در بخش داخلي حلقه بريزيد. سپس با يك تكه چوب يا پلاستيك سطح آن را صاف كنيد تا برآمدگي نداشته باشد. انگشتر را در جايي ثابت بگذاريد تا سيليكون خشك شود. بسته به نوع سيليكون، ممكن است خشك شدن آن، بين ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بكشد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

آيا جراحي لاغري اسليو به درمان ديابت كمك مي كند؟

۱۴ بازديد

هميشه عنوان مي كنند كه اگر ديابت داريد سعي كنيد با كاهش وزن، دارو درماني و دنبال كردن يك سبك زندگي سالم به مديريت و درمان آن كمك كنيد.

اما چرا بايد روي كاهش وزن تمركز كنيم؟ چه ارتباطي بين چاقي و ديابت وجود دارد؟ آيا با كاهش وزن واقعا ديابت درمان مي شود؟ اگر چنين است آيا روش هاي كاهش وزن مانند عمل لاغري يا  رژيم هاي لاغري  مي توانند به كاهش ديابت يا درمان آن كمك كنند؟ براي پاسخ به اين سوالات حتما اين مقاله را تا انتها بخوانيد.

ديابت چيست؟

ديابت بيماري هست كه در آن سطح گلوكوز خون زياد است. چاقي هرچند كه باعث بروز اين مشكل نمي شود اما شدت بيماري را مي تواند بيشتر كرده و بيمار را با مشكلات دوچندان مواجه كند. در واقع چاقي عامل خطر يا ريسك فاكتور ابتلاء يا تشديد ديابت است.

عمل جراحي مخصوصا اگر  اسليو  باشد قادر است تا 80 درصد اضافه وزن را از بين ببرد. اين عمل مي تواند به بهبود ديابت نوع 2 كمك بسيار زيادي كند. حتي در مواردي كه ديابت محدود است به درمان كامل آن كمك مي كند.

عمل اسليو معده دقيقا چه ميزان از ديابت را درمان مي كند؟

حتي اگر شما نزد  بهترين جراح اسليو  و در ايده آل ترين شرايط عمل كرده باشيد، نمي توانيد به صورت 100% ديابت خود را درمان كنيد بلكه داروي كمتري مصرف مي كنيد و علائمتان به حداقل خواهد رسيد.

به صورت دقيق هم نمي توان گفت كه اسليو تا چه حد مي تواند به درمان ديابت كمك كند. اما مطابق تحقيقات صورت گرفته، اگرهمه چيز خوب پيش برود در 6 ماهه اول پس از جراحي اسليو معده، حدود 60 درصد ديابت بهبود پيدا خواهد كرد و بعد از 1 سال نيز 75 بهبودي در بيماري حاصل خواهد شد.