چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

دندانپزشكي زيبايي چيست و چه خدماتي ارائه مي دهد؟

۱۹ بازديد

بليچينگ دندان ها

به سفيد كردن دندان‌ها در مطب دندانپزشك و با كمك مواد شيمايي، بليچينگ دندان گفته مي شود. بليچينگ دندان ها مي تواند يكي از ساده ترين و كم هزينه ترين راه ها براي بهبود لبخند افراد باشد. اين روش در صورتي كه توسط يك متخصص ترميمي و زيبايي دندان انجام شود مي تواند نتايجي 1 ساله به همراه داشته باشد.

افرادي كه قصد دارند دندان هاي خود را با اين روش سفيد كنند براي رسيدن به درخشندگي دندان هاي خود تنها به 1 جلسه يك تا نهايتا 2 ساعته نياز دارند. متخصص مواد سفيد كننده را به سطح دندان ها اعمال مي كند و سپس با تاباندن نور مخصوصي اين مواد سفيد كننده فعال مي شوند. مواد فعال شده سپس به رنگدانه ها و لكه هاي روي دندان حمله مي كنند. در نهايت دندان ها چند پرده از آنچه كه هستند سفيد تر مي شوند.

لمينت دندان

لمينت هاي دنداني پوسته ها يا لايه هاي بسيار نازكي از جنس سراميك هستند كه به صورت گسترده براي زيباسازي طرح لبخند در ايران و تمام جهان مورد استفاده قرار مي گيرند. لمينت دندان قادر است عيوب ظاهري دندان ها مانند تغيير رنگ، لب پر شدگي، ترك خوردگي، شلوغي جزئي و ... را به خوبي پنهان كند.

لمينت دندان توسط دندانپزشكان عمومي نيز انجام داده مي شود ولي اگر بخواهيم به صورت اصولي صاحب لمينت شويم تنها بايد به يك كلينيك دندانپزشكي ترميمي و زيبايي يا دندانپزشكي كه تخصص آن را دارد مراجعه كنيم.

ونير كامپوزيت دندان

ونير كامپوزيت يكي از جايگزين هاي اصلي لمينت دندان است. آن ها در واقع با لمينت ها در يك خانواده هستند و دقيقا همان كاربرد لمينت ها را دارند. با اين تفاوت كه كيفيت و زيبايي كمتري دارند و هزينه آن ها به مراتب كمتر از قيمت لمينت دندان است.

براي اينكه دنداني با كمك ونير كامپوزيت ترميم و زيبا شود، لايه لايه خمير كامپوزيت را به سطح دندان متصل مي كنند و هر لايه را با نور مخصوصي سفت مي كنند. ممكن است تا اتمام درمان بيشتر از 3 لايه يا حتي بيشتر بر روي دندان قرار بگيرد تا دندان زيباتر شود. تمام فرايند از ابتدا تا انتها توسط دندانپزشك ترميمي و زيبايي انجام مي شود.

ايمپلنت هاي دندان

ايمپلنت ها بهترين جايگزين دندان از دست رفته هستند. آن ها متشكل از يك پيچ تيتانيومي و روكش دندان هستند. پيچ در نقش ريشه دندان در استخوان فك كاشته مي شود و روي آن روكش قرار مي دهند. كاشت ايمپلنت دندان و جايگزين كردن آن با دندان از دست رفته توسط دندانپزشكان مختلفي انجام مي شود و يكي از اين دندانپزشكان متخصص ترميمي و زيبايي است.

اينله و انله

اگر يك دندان به صورت جزئي دچار آسيب و پوسيدگي شده باشد، بعد از برداشتن پوسيدگي و ايجاد يك حفره كوچك؛ با كمك موادي همچون آمالگام و يا كامپوزيت پر مي شود. اما، اگر آسيب ديدگي وسيع باشد ديگر نمي توان به روش معمولي دندان را ترميم كرد.

در چنين مواقعي بايد ترميم هاي اينله و انله انجام شود. اين ترميم ها غيرمستقيم هستند و از روي قالب در لابراتوار ساخته مي شوند. دندانپزشك ابتدا دندان پوسيدگي را برميدارد سپس حفره نسبتا بزرگي ايجاد مي شود. از حفره قالب گرفته مي شود و قالب براي لابراتوار ساخته شده و پس از آن توسط دندانپزشك نصب مي شود.

اينله و انله درمان هاي تخصصي دندانپزشكي هستند و بهتر است توسط دندانچزشك ترميمي و زيبايي انجام شوند.

بيشتر بخوانيد : پر كردن دندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.