چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

كاشت ابرو با روش FIT

۱۳۲ بازديد

مزاياي كاشت ابرو به روش FIT

روش FIT يكي از متداول ترين و معروف ترين روشهاي كاشت ابرو مي باشد كه در اكثر مراكز زيبايي مورد استفاده قرار مي گيرد . اين روش با توجه به اينكه تقريبا آسانتر بوده و هزينه هاي مناسب تري دارد طرفداران زيادي درد .

در اين روش سوراخ هاي كوچكي در پشت و كنار سر بيمار ايجاد مي شود و فوليكول ها به صورت تك تك از اين نواحي خارج مي شوند . پس از آماده سازي گرانت ها توسط پزشك در ناحيه ابرو كاشته مي شود .در اين روش دو نكته حائز اهميت مي باشد . نخست اينكه مي بايست از ابزار ظريف جهت برداشتن موها استفاده گردد دوم اينكه پزشك معالج بايد مهارت و تخصص كافي را داشته باشد.

اين روش يك سري مزاياي مهم دارد از جمله آن كه نياز به هيچ گونه بخيه وجود ندارد و زخم هاي ناشي از برداشتن فوليكول هاي مو به سرعت بازسازي مي شوند. جهت پيوند ، برداشت مو مي تواند از هر نقطه از بدن از جمله دست ، پا ، سينه انجام شود . كاشت ابرو به صورت پر مي باشد يعني تعداد زيادي از گرانت ها از موي سر جدا مي شوند و تارهاي ابروي بيشتري كاسته مي شود . زمان عمل جراحي در اين روش نيز كم مي باشد.

 

روش هاي جديد كاشت ابرو

امروزه با پيشرفت علم و فناوري و ظهور تجهيزات مدرن در حوزه عمل هاي زيبايي ، روش هاي جديدي جهت انجام پيوند ابداع گرديده است . هرچند به موازات گسترش روش هاي كاشت ابرو راه هاي جلوگيري از ريزش ابرو نيز بيشتر شده اما همچنان اين پيوندها طرفداران زيادي دارد كه تجربيات خود را به سايرين انتقال مي دهند و آن ها نسبت به انجام  عمل جراحي ترغيب مي شوند .

روش هاي جديد كاشت ابرو بيشتر بر روي آناليز مو و انتخاب بهترين موها جهت پيوند تمركز دارند . در كنار اين مساله عدم استفاده از بيهوشي ، در كمتر حين عمل جراحي ، عدم ايجاد شكاف در ابرو و زخم هاي پس از عمل ، حداقل بودن مراقبت هاي پس از عمل از اهميت بسزايي برخوردار است و يك روش را كانديداي كاشت ابرو براي يك فرد مي نمايد.

مراكز كاشت ابرو با روش FIT

با توجه به سهولت انجام روش FIT و متداول بودن آن اكثر كلينيك هاي زيبايي كه كاشت ابرو در آن انجام مي شود اين روش را ارائه مي نمايند . از طرف ديگر هزينه هاي كاشت ابرو به روش FIT نسبت به ساير روش ها كمتر مي باشد و اين امر مراجعين را بيشتر به استفاده از اين روش ترغيب مي كند هرچند كه بهتر آن است كه يك متخصص كاشت مو خوب  پس از انجام معاينات و بررسي هاي لازم روش مناسب جهت بيمار را پيشنهاد دهد.

كاشت ابرو به چه كساني توصيه مي شود؟

۱۲۲ بازديد

از آنجاييكه ابرو و در نهايت پرپشت بودن آن  نقش مهمي در زيبايي ظاهري افراد ايفا مي كند ،  جراحان زيبايي هستند . به دنبال روشهاي جديد با بازدهي و رضايتمندي  بالاتر هستند البته در ارتباط با بازسازي ابروها مشكلاتي همواره وجود دارد .

با افزايش سن و در اثر تغييرات هورموني بعضي از افراد ريزش ابرو را تجربه  مي كنند . معمولا اين روش براي افرادي كه نوعي طاسي ابرو را تجربه مي كنند و يا ابروهايشان به تدريج در حال نازك شدن است انجام ميشود.

افرادي كه چندين تاتوهاي زيبايي را انجام داده اند به تدريج ابروهاي اصلي شان نازك ميشود و در نتيجه ميتوانند كانديد كاشت ابرو باشند . البته لازم به ذكر است جراح با تشخيص الگوي درست رشد مو  در ابروها و جهت قرار گرفتن موها به اينكار مبادرت  مي كند .

روش هاي كاشت ابرو

در طي سالهاي اخير روشهاي بسيار پيشرفته ايي با تلاش محققان وارد عرصه جراحي زيبايي شده  است كه ميتوان به روشهايي با استفاده  از تركيب گرافت كامپوزيتي نگه دارنده مو و تكنيك هاي ميكرو جراحي فوليكول مو اشاره كرد .

از روشهاي درماني ديگر ميتوان به استفاده از داروي ماينوكسيدايل و تريتيوين اشاره كرد البته fut ممكن است در بعضي افراد جواب دهي خوبي نداشته  باشد .

از جمله روشهاي مناسب براي كاشت ابرو ميتوان به sut و fue اشاره  كرد . در اين روش ها معمولا با رشد تدريجي ابرو ، ظاهر فرد به شكل متعارفي خواهد بود .

مراكز كاشت ابرو در ايران و تهران

كلينيكهاي متعددي عمل كاشت ابرو را در تهران و در شهرهاي ديگري از جمله شيراز و اصفهان انجام  ميدهند اما آنچه بايد لحاظ شود داشتن مجوز رسمي و به كارگيري از متخصص زيبايي  و متخصص كاشت مو خوب و با تجربه  است . كلينيك ناي ذي و رز و بهرو از جمله ي اين كلينكها هستند .

همه چيز درباره كاشت ابرو

معمولا افرادي كه در اثر بيماري هاي خاصي دچار كم پشتي مو و يا ريزش ميشوند از روشهاي كاشت ابرو استفاده  مي كنند . معمولا روشهايي همچون FUEميتواند انتظارات واقع گرايانه افرادي كه به دنبال ظاهري طبيعي هستند را  تامين  كند . آنچه در كاشت مو حائز اهميت است اين است كه فرد پتانسيل خوبي براي كاشت داشته باشد و بتواند از موهاي خود او براي اينكار استفاده  كرد به اين ترتيب روند رشد ابرو طبيعي خواهد بود .

 

فرد بايد صبور باشد تا نتيجه بهتري كسب كند . بر اساس شواهد موجود نتايج عمل كاشت ابرو با رضايتمندي ۹۰ درصدي روبرو بوده  است . نكته جالب توجه اين است كه روشهاي جديد كاشت ابرو معمولا به عنوان راه حل دائمي براي ابروهاي كم پشت محسوب ميشوند و فرد پس از عمل ابروهايي با طاهر طبيعي خواهد داشت .

اقدامات لازم براي بهبود سلامت جسماني پس از جراحي لاغري

۱۱۱ بازديد

در صورتي كه پس از جراحي لاغري، متوجه مشكل خاصي در سلامت جسمي خود شديد، بهتر است سريعا به جراح لاغري خود اطلاع دهيد. وي ممكن است به شما توصيه كند تا برنامه ورزشي دقيقي براي خود تنظيم كنيد.

براي ۴ هفته اول پس از جراحي لاغري، بر ورزش هاي كششي، تنفس عميق و بازگشت به روال عادي فعاليت هاي روزانه تمركز كنيد. سپس مي توانيد تمرين هاي ايروبيكي با شدت پايين (مانند پياده روي، دوچرخه سواري يا شنا) را انجام دهيد. اگر جراحي لاغري با روش لاپاراسكوپي انجام گرفته باشد، مي توان دو هفته پس از جراحي و با توجه به آستانه درد خود، فعاليت هاي ورزشي را آغاز كرد. البته بهتر است قبل از شروع هر نوع فعاليتي، با پزشك خود مشورت كنيد. اگر جراحي لاغري با روش باز انجام گرفته باشد، بهبودي ممكن است چند هفته بيشتر به طول بيانجامد. اقدامات زير مخصوص بيماراني است كه جراحي لاغري انجام داده اند.

طي ۶ هفته پس از جراحي لاغري، هيچ جسمي سنگين تر از ۶ كيلوگرم بلند نكنيد، در غير اينصورت مي توانيد تا حد ممكن ورزش كنيد.

از ورزش هاي شكمي تا ۸ الي ۱۲ هفته پس از جراحي لاغري بپرهيزيد (به زخم هايتان اجازه بهبود دهيد.). اينكار از بروز فتق شكمي در اطراف يا نزديكي جاي بخيه ها جلوگيري مي كند.

كالري دريافتي روزانه خود را به طرز قابل توجهي كاهش دهيد. از هفته هاي اول تا ماه ها پس از جراحي لاغري، بيمار بايد كمتر از ۵۰۰ كالري در روز مصرف كند (پزشك دستورالعمل هاي خاصي در اينباره خواهد داد). اين كاهش كالري، ممكن است در اوايل موجب خستگي مفرط شود،به همين دليل از انجام ورزش هاي سنگين خودداري كنيد. با كاهش وزن، بهبود آمادگي جسماني و سنگين شدن تمرينات مي توانيد كالري دريافتي خود را كمي افزايش دهيد. اما همچنان بايد از رژيم غذايي توصيه شده استفاده كنيد.

پزشك ممكن است از ۶ الي ۱۲ ماه پس از جراحي لاغري كالري دريافتي را به ۱۲۰۰ الي ۱۴۰۰ كالري نيز برساند، خصوصا اگر بيمار وزن بسيار زيادي كم كرده باشد. به طور كلي رعايت رژيم غذايي توصيه شده توسط پزشك و انجام فعاليت هاي فيزيكي نقش بسيار مهمي در سلامت جسماني بيمار پس از جراحي لاغري دارد.

تاثير جراحي لاغري بر سلامت رواني

۱۱۷ بازديد

سلامت جسماني تنها بخشي از زندگي سالم است. سلامت رواني به همان ميزان سلامت جسمي اهميت داشته و به دست آوردن آن هدف بسياري از بيماران محسوب مي شود.

 

برخي بيماران قبل از جراحي لاغري تجربه بيماري هاي روحي و رواني را داشته اند. طبق مطالعه اخير، ۲۳ درصد از كانديدهاي جراحي لاغري قبلا از بيماري هايي نظير افسردگي، اضطراب و اختلالات تغذيه اي مانند پرخوري عصبي رنج مي بردند.

 

با وجودي كه جراحي لاغري موجب كاهش علائم افسردگي در بيشتر بيماران مي شود، ولي مي تواند اين احساسات را در برخي ديگر برانگيزد.

 

در واقع، جراحي لاغري تحت نظر يك متخصص جراحي لاغري خوب مي تواند موجب تحريك بسياري از احساسات افراد شود. در ادامه به برخي از اين موارد اشاره مي كنيم:

 

پس از سال ها اضافه وزن و چاقي مفرط، بدن شما ناگهان تغيير كرده است. حتي اگر اين تغيير مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قديمي مي تواند عجيب باشد.

تغييرات رژيم غذايي پس از جراحي لاغري (مانند كوچك كردن وعده هاي غذايي و پرهيز از برخي غذاها) مي تواند براي برخي دشوار باشد و در روحيه آنها تاثير گذارد.

اگر در گذشته از پرخوري براي آرام كردن خود استفاده مي كرديد، بهتر است پس از جراحي لاغري به دنبال راه ديگري براي كنترل استرس خود باشيد.

اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن كم نكنيد؛ ممكن است نااميد يا افسرده شويد.

ممكن است پس از جراحي لاغري در مركز توجه قرار بگيريد به طوري كه در اكثر مواقع نگاه ها را روي خود حس كنيد. اين وضعيت براي بسياري ناخوشايند و آزاردهنده است.

پس از جراحي لاغري، ممكن است بدن واكنش متفاوتي به خوردن الكل نشان دهد.

روش هاي صحيح شانه كردن و شست و شوي كلاه گيس

۱۲۳ بازديد

روش شانه كردن:

· هميشه قبل و بعد از استفاده از كلاه گيس زنانه  و مردانه موها را طبقه طبقه از پايين تا بالا به صورت پلكاني شانه كنيد

· دقت كنيد كه تمام قسمتها بخصوص كف كلا گيس شانه شود تا از گره خوردن موها در كف كلاگيس جلوگيري شود.

 

روش شستشو:

شستشو كلاه گيس يك امر مهم از زمان خريد كلاه گيس تا هر زماني است كه از آن استفاده مي كنيد . در ادامه اين يادداشت روش صحيح شستشو كلاه گيس ذكر شده است:

1. ابتدا هيرپيس را به صورت پلكاني برس كنيد

2. مقداري شامپو بچه و آب ولرم را در يك ظرف ميكس كنيد

3. مو را درون آن قرار دهيد و با كف دست با ارامي شستشو دهيد

4. زير آب ولرم هيرپيس را آبكشي كنيد

5. موها را شانه كرده و آويزان كنيد تا بطور طبيعي خشك شود.

 

توجه: هنگامي كه موها خيس هستند از سشوار ،اتو يا بابليس كردن آتها خودداري كنيد.

براي مشكلات دندان هاي خود به كدام متخصصان دندانپزشكي مراجعه كنيم؟

۹۳ بازديد

قطعا همه ما بصورت دوره اي و سالي دست كم يك بار بايد به دندانپزشك مراجعه كنيم تا او وضعيت دندان هاي ما را ارزيابي كند. با اين حال گاهي اوقات فرآيندهاي دندانپزشكي چيزي فراتر از معاينات و ارزيابي هاي ساده، سفيد كردن دندان ها وزيبا كردن لبخند ها است. گاهي اوقات به دليل مشكلاتي مثل تصادفات و تروماهاي مشابه ممكن است سلامتي كلي دندان ها به خطر بي افتد و نيازمند مداخله تخصصي توسط دندانپزشكان باشد.

اندودنتيست: متخصص كانال ريشه

در داخل دندان هاي ما معابر كوچكي مانند غار به نام كانال وجود دارد كه حاوي بافت زنده و حساسي به نام پالپ، رگ هاي خوني و عروق عصبي هستند. متخصصان آندودنتيست يا (Endodontists) در تشخيص و درمان مسائل درون دندان ها مخصوصا بافت نرم پالپ تخصص دارند.

ارتودنتيست: متخصص تراز كردن دندان ها

ارتودنسي دندان  يا (Orthodontics) تخصصي از دندانپزشكي است كه به اصلاح ناهماهنگي بين دندان ها و فك مي پردازد. اگر فك شما به درستي تراز نباشد، و تناسب طبيعي بين فك، دهان و دندان هاي شما برقرار نباشد، احتمالا شما به يك متخصص ارتودنسي ارجاع داده خواهيد شد.

دندانپزشك اطفال: متخصص دندانپزشكي بچه ها

دندانپزشكان اطفال يا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال كه به شرايط و مشكلات بهداشتي و سلامتي كودكان ميپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشكي به اطفال، كودكان و نوجوانان هستند. دندانپزشك اطفال متخصصي است آشنايي كامل با مسائل و مشكلات كودكان دارند و با طوري آموزش ديده اند كه نيازهاي اين قشر از جامعه را شناسايي كرده و به بهترين شكل ممكن پاسخگوي نيازهاي دهان و دندان آن ها باشند

پروستودنتيست: متخصص ترميم و زيبايي دندان

متخصص پروستودنتيست يا (Prosthodontists) دندانپزشكي است كه بر ترميم و جايگزيني دندان هاي از دست رفته يا آسيب ديده تمركز دارد. متخصص ترميم و زيبايي دندان از هر چيزي كه به زيبايي لبخند، كاربردي و طبيعي به نظر رسيد دندان هاي جايگزين و تريم شده شما تاثير ميگذارد درك منحصر به فردي دارد. برخي از رايجترين كارهاي يك متخصص پروستودنتيست عبارتند از:

  • گذاشتن روكش پرسلن دندان
  • ترميم و يا جايگزيني تاج دندان
  • كاشت ايمپلنت دندان
  • پل و بريج ثابت
  • پروتز دندان

چنانچه به هر كدام از موارد بالا نياز داشته باشيد، دندانپزشك عمومي شما را به يكي از متخصصان ترميم و زيبايي دندان راهنمايي كرده و ارجاع مي‌دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانستني هاي دندانپزشكي مي توانيد به سايت كلينيك فوق تخصصي دندانپزشكي ايده آل مراجعه كنيد.

 

رشد كودك دوازده الي پانزده ماهه

۱۴۳ بازديد

شيوه نگاه نوزاد به دنيا با تحرك بيشتر و شديداً تغيير مي كند، او سريع چهار دست و پا مي رود و با كمك وسايل مي ايستد و مسيرها را طي مي كند. يك كودك يك ساله ، هنوز با غريبه ها خجالت زده مي شوند و معمولاً يك شي محبوب دارند مثل يك تكه لباس و يا يك اسباب بازي.

رشد و تكامل جسمي – حركتي

مهارتهاي حركتي درشت

يك كودك ۱۲ ماهه

·         مي تواند بدون كمك ديگران و يا وسايل بياستد.

·         براي چند دقيقه به تنهايي مي ايستد.

·         مي توانند روي زانوها و دست ها چهاردست و پا بروند و با باسن خود را بكشند و يا فقط با كف پا و دست (خرسي راه رفتن) سريعاً راه مي رود.

·         مي تواند با كمك وسايل راه برود.

·         ممكن است به تنهايي بتواند راه برود (پاها با فاصله زياد قرار بگيرند) و بازوها براي حفظ تعادل بالا نگه داشته مي شوند. و يا وقتي يك دستش را بگيريم راه مي رود

يك كودك ۱۳ ماهه

اغلب راه مي رود (حدود ۵۰ درصد بچه ها) اما معمولاً اغلب مي افتند و ناگهاني مي نشينند.

يك كودك ۱۵ ماهه

·         از پله به حالت چهاردست و پا بالا مي رود و دنده عقب پايين مي آيد.

·         معمولاً به تنهايي راه مي روند.

·         بدون كمك زانو مي زند

​​رشد و تكامل حسي

يك كودك ۱۲ ماهه

·         تقريباً به خوبي بزرگسالان مي بينند، حافظه بينايي اشان خوب است، مي تواند اشيايي را كه بزرگترها گم كرده اند پيدا كنند.

·         اسمشان را مي دانند و بلافاصله پاسخ مي دهند و صداها و آواهاي آشنا را مي شناسند.

·         اشياء را در دست هايشان ناز مي كنند، ضربه مي زنند و بر مي گردانند و اشياي آشنا را با لمس مي شناسند.

·         بين طعم غذاهاي مختلف تمايز قائل مي شوند و به طعم هاي شيرين، شور و چرب بيشتر علاقه دارند.

·         اغلب تماشاي تلويزيون را دوست دارند.

يك كودك ۱۵ ماهه

·         اشياء مورد نظرشان را با اشاره انگشت مي خواهند.

·         به افراد آشنا، حيوانات و اسباب بازي ها در صورت خواست ما اشاره مي كنند.​

مزايا و عوارض كاشت ريش و سبيل

۱۳۱ بازديد

بهتر است قبل از تصميم  و اقدام براي انجام عمل  كاشت ريش و سبيل  به چند نكته مهم در ارتباط با مزايا و معايب روشهاي مختلف كاشت توجه  كنيد . با توجه به اينكه برداشتن مو و پيوند گرافتها طي عمل جراحي صورت مي گيرد ممكن است بعضي از عوارض جانبي براي افراد رخ دهد . آنچه حائز اهميت است موارد شايع در ارتباط با عوارض جانبي است .

التهاب و قرمزي پوست از جمله عوارض موقتي ديگر عمل كاشت ريش و سبيل مي باشد . در محل برداشت و پيوند ممكن است كيستهاي ريزي ايجاد شود و در اغلب موارد به تدريج كيست ها از بين ميروند . درد و تورم جزئي از عوارض جانبي ديگر اين نوع عملهاست .

چه كساني كانديدي براي روش هاي كاشت ريش و سبيل  هستند ؟

افرادي كه موهاي ريش و سبيل كم پشتي دارند و يا به واسطه آسيبهاي فيزيكي يا سوختگي و مشكلات پوستي رويش مو و سبيل هايشان متوقف شده است مي توانند با مشورت با پزشك اينكار را انجام دهند .

ملاقات با پزشك معالج بهترين راه براي تصميم گيري است از آنجاييكه نوع و كيفيت و تراكم مو در موفقيت عمل كاشت نقش مهمي ايفا مي كند . سابقه پزشكي و مصرف داروهاي خاص هم بايد در پروسه كار مورد ارزيابي قرار بگيرد . معمولا بعد از ۲۵ سالگي زمان خوبي براي انجام اين عمل خواهد بود .

از آنجاييكه ريش و سبيل در ظاهر مردانه و زيبايي فرد بسيار موثر است انتخاب كلينيك مجهز به شما كمك خواهد كرد تا موهاي ريش و سبيل پيوندي ظاهري كاملا طبيعي و با تراكم مطلوبي داشته  باشند .

نظر پزشكان در مورد عمل كاشت ريش و سبيل

با توجه به پيشرفتهاي روزافزون و دقت بالاي ابزار و سوزنها و هم چنين مراقبتهاي قبل و بعد از عمل كاشت ، در صورتيكه فرد تمام فاكتورهاي لازم را براي كاشت ريش و سبيل داشته باشد اين روش از سوي پزشك به او پيشنهاد ميشود . در روشهاي قبلي تا حدودي جاي اسكار پس از جراحي مشهود بود و فرد بايد هميشه تا حدي موهايش را بلند نگه ميداشت تا اثر اسكار مخفي باشد اما امروز با ايجاد پانجهاي بسيار ريز و استفاده از رباتهاي پيشرفته با حداقل خطا و حتي انجام عمل به صورت اتوماتيم اكثر عملها با رضايت بالاي افراد همراه بوده است .

اما بهترين پزشك براي انجام اين عمل جراح زيبايي يا متخصص كاشت مو خوب است البته نبايد فريب مراكزي را خورد كه هزينه كمتري پيشنهاد ميدهند اما در واقع كيفيت كار بسيار پايين خواهد بود و گاهي عوارض جبران ناپذيري براي فرد به همراه خواهد داشت به صورتيكه ممكن است فرد ريزش موي بيشتري را در محلهاي اهدايي تجربه كند 

كاشت ريش و سبيل به روش FUE

۱۴۵ بازديد

كاشت ريش و سبيل به روش fue معمولا براي پركردن موهاي سبيل و موهاي ريش در اطراف گونه و چانه به كار ميرود . اين روش راه  حل مناسبي براي افرادي است كه ميخواهند موهاي ريش و سبيل با تراكم بيشتر داشته باشند . اغلب پزشكان از اين روش استفاده مي كنند نظر به اينكه پاسخ دهي بالايي دارد و ميتواند انتظارات افراد را تامين  كند

مراحل  كاشت ريش و سبيل به روش fue

اگر شما بر اساس بررسي ها و آزمايشات انجام شده ، كانديد مناسبي براي كاشت ريش و سبيل به روش fue  انتخاب شده ايد بهتر است در انتخاب يك متخصص كاشت مو خوب  بسيار دقت كنيد زيرا ريش و سبيل در زيبايي شما بسيار تاثير گذار خواهد بود . آنچه بسيار مهم است محل درست استقرار موها و زاويه درست آنهاست تا پس از عمل كاملا طبيعي به نظر برسد .

فوليكولهاي مو بر اساس ضخامت و قطر و تعداد مورد نياز برداشته  ميشوند . تعداد فوليكولهاي برداشته شده به محل مورد نظر براي پيوند و تراكم آن بستگي دارد .عمل با بي حسي موضعي و تزريق مسكن انجام  ميشود . با توجه به منطقه پوشش داده شده و تراكم ايجاد شده عمل بين ۲ تا ۵ ساعت طول ميكشد .

 

روز بعد از عمل فرد به راحتي ميتواند فعاليتهاي روزمره اش را انجام دهد . اين كار با سوزنهاي بسيار ريزي انجام ميشود كه در نهايت درد و خونريزي و تورم را به حداقل ميرساند . بهتر است تا ده روز بعد از موهاي ريش و سبيل اصلاح يا تيغ زده نشوند . مثل هم عمل جراحي ديگر در اثر مراقبت ضعيف و رعايت نكردن اصول بهداشتي ممكن است عفونتي بعد از عمل ايجاد شود

مزايا و معايب روش fue

در اين روش ميتوان تعداد مشخصي فوليول مو را برداشت و براي پيوند استفاده كرد . بهبودي سريع در محل برداشتن گرافت و محل دريافت كننده از مزاياي ديگر اين روش مي باشد . معمولا هيج جاي اسكار پس از عمل در اين روش مشاهده  نمي شود .

معمولا از Hنجاييكه موهاي پيوندي طبيعي هستند ، از لحاظ زيبايي كاملا مطلوب هستند . روش fue نسبت به روشهاي قبلي معايت بسيار كمي دارد و با توجه به پيشرفتهاي تكنولوژيكي هر روز كيفيت كاشت به اين روش رو به بهبود است .

كلينيك تخصصي براي انجام عمل كاشت ريش و سبيل بايد تحت نظارت پزشك متخصص باشد و مثل هم عمل جراحي ديگري رعايت اصول بهداشتي و استريل كردن ابزار برداشتن گرافت و پيوند بسيار مهم است . انتخاب  محل و تراكم مناسب موهاي پيوندي با توجه به ساختار پروسه ايي است كه در يك كلينيك تخصصي و با همكاري پزشك متخصص زيبايي محقق خواهد شد .

هزينه كاشت ريش و سبيل به روش fue

نظر به پيشزفتهاي اخير در تكنولوژي fue ، هزينه ي كاشت مو بر اساس تعداد گرافتهاي برداشته شده و تراكم موها و در نهايت مدت زمان عمل تخمين زده  ميشود . در كشورهاي مختلف تعرفه هاي متفاوتي براي عمل كاشت ريش و سبيل تعريف شده  است . البته با توجه به ابزار كاربردي و تجهيز كلينيك به آخرين ابزار قيمتها ارائه خواهد شد .

 

افتادگي پوست بعد از جراحي لاغري

۱۱۰ بازديد

پس از جراحي لاغري، اغلب بيماران وزن بسيار زيادي كم مي كنند (اغلب بيش از۵۰ كيلوگرم) كه در نهايت مي تواند موجب افتادگي پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجايي كه اين پوست اضافي پس از كاهش وزن، خود به خود از بين نخواهد رفت، بيشتر بيماران از آويزان شدن پوستشان گله مند هستند. اين به اين دليل است كه با افزايش وزن، پوست تا روي توده هاي چربي جديد گسترش مي يابد و با كاهش وزن، پوست معمولا قابليت ارتجاعي كافي براي جمع شدن و بازگشت به حالت اوليه را ندارد.

آيا پس از تمام جراحي هاي لاغري بيمار دچار افتادگي پوست مي شود؟

حال بايد از يك متخصص جراحي لاغري پرسيد كه اين مشكل تا چه اندازه روي شما تاثير خواهد داشت؟ در واقع شدت اين مشكل در هر شخص متفاوت است و ميزان آن بستگي به عواملي مانند نوع جراحي، وزن سابقتان، سن، سابقه سيگاري بودن و ژنتيك دارد.

نوع جراحي لاغري اهميت فراواني در ميزان افتادگي پوست دارد. جراحي اسليو معده كه طي آن بيمار با سرعت كمتري نسبت به جراحي باي پس معده وزن كم مي كند، كمتر موجب افتادگي پوست مي شود.

از آنجايي كه بيشتر مردم مقداري افتادگي پوست را پس از كاهش وزن تجربه مي كنند، پس طبيعي است كه نسبت به آن حس خوبي نداشته باشند.

اما اصلا جاي نگراني نيست چون هميشه راه هاي پيشگيري و گزينه هاي اصلاحي براي اينگونه مشكلات وجود دارد

افتادگي پوست در چه قسمت هايي از بدن بيشتر اتفاق مي افتد؟

افتادگي پوست اغلب در ناحيه شكم اتفاق مي افتد كه بيشترين ميزان ذخيره چربي را دارد. البته شل شدن و افتادگي پوست در قسمت هاي ديگر نيز مي تواند اتفاق بيافتد.

برخي از افراد پس از رژيم هاي لاغري سريع دچار افتادگي و شل شدن بازو و سينه ها، و برخي ديگر دچار افتادگي در نواحي ران و باسن مي شوند.

چگونه مي توان از افتادن پوست پس از جراحي هاي لاغري جلوگيري كرد؟

·         ورزش

·         كاهش تدريجي وزن

·         مراقبت از پوست