چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چند حقيقت جالب از طلا، اين فلز شگفت‌انگيز!

۸ بازديد

طلا يكي از زيباترين و پرطرفدارترين فلزات در جهان است كه ارزش بسيار بالايي دارد. امروزه از آن در خوراكي‌ها هم استفاده مي‌شود. حقايق جالب طلا و جواهر كم نيستند. شايد برايتان عجيب باشد كه بدانيد حدود چند ده هزار سال است جواهرات وارد زندگي بشر شده و اتفاقا نقش مهمي هم ايفا مي‌كنند. در نوشتار حقايق جالب درباره طلا با مجله asby همراه باشيد.

طلا خاصيت درماني دارد.

مي‌توان طلا را به شكل مايع درآورد و به صورت عضلاني تزريق كرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئيد موثر است. گفته مي‌شود كه استفاده از طلا به عنوان روش درماني در هفتاد درصد موارد موفقيت‌آميز بوده است.

مصرف طلا در دندانپزشكي

آقايان نيلو كايرو(Nilo.Cairo) و ا. برينكمن(A.Brinckmann) تحقيق ارزنده‌اي به نام” مواد پزشكي“ ارائه دادند كه در آن طلاي كلوئيدي به عنوان درمان‌گر شماره يك چاقي مطرح شده است.

دندانپزشكي

بيشتر طلاهاي استفاده شده در دندانپزشكي به صورت آلياژ با ديگر فلزات مانند پلاتين، پالاديوم، نقره، مس و روي مي باشد. طلا عنصري غيرسمي بوده و در اثر فرآيندهاي بيولوژيكي براي استفاده هاي دندانپزشكي آماده مي گردد.

براي دندانپزشك استفاده از اين فلز به علت مقاومت بالا ، سختي زياد ، بادوامي آن مناسب است، همچنين طلا هرگز سائيده نشده و تيره نمي شود. همچنين مقاومت بالا نسبت به عوامل شيميايي باعث جلوگيري از پوسيدگي و زنگ زدگي طلا مي گردد.

برخي از افراد از طلا مي‌ترسند.

ترس از طلا را آوروفوبيا (Auorophobia) مي‌نامند. افرادي كه به آوروفوبيا مبتلا هستند در صورت ديدن طلا دچار حمله عصبي مي‌شوند.

كاربرد طلا در صنايع هوافضا

در حدود ۲.۲ درصد از تقاضاي طلا در دندانپزشكي مصرف مي‌شود زيرا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگي، با همان نرخ رشد ميناي دندان منبسط مي‌شود.

ميزان تقاضا براي دندانپزشكي و مصارف صنعتي در طول سال تقريباْ ثابت مي‌باشد و تغييرات خاصي را نشان نمي‌دهد.

طلا شما را خنك نگه مي‌دارد.

از طلا در ساخت كلاه فضانوردان و مخصوصا شيشه آن استفاده مي‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعكس كرده و همزمان اجازه مي‌دهد كه نور خورشيد به داخل كلاه بتابد. بدين‌ترتيب، فضاي داخل كلاه روشن، اما خنك باقي مي‌ماند.

طلا فلزي است كه مي‌شود آن را خورد.

طلا يك فلز غير سمي است؛ از اين رو مي‌توان لايه‌هاي نازك آن را همراه با غذا يا نوشيدني خورد. در برخي فروشگاه‌ها برگ‌ها و لايه‌هاي نازك طلا را مي‌فروشند و بعضي رستوران‌ها نيز افشانه طلا را به غذاهاي خود اضافه مي‌كنند. لازم نيست نگران خطرناك بودن آن باشيد، زيرا طلا به راحتي هضم مي‌شود و مشكلي براي بدن شما ايجاد نخواهد كرد.

در اقيانوس‌ها طلاي زيادي وجود دارد.

هر مايل مكعب از آب دريا حاوي ۲۵ تن طلا است. بنابراين در تمام اقيانوس‌ها بيش از ۱۰ ميليارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هيچ راهي براي استخراج آن تاكنون پيدا نشده است

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا 

نكات مهم قبل از فروش طلا

۸ بازديد

براي فروش طلا توصيه مي كنيم تا حد امكان به فروشگاه‌هاي معتبر طلا و جواهر فروشي مراجعه كنيد. اگر به همان مغازه كه خريد كرده‌ايد برويد كه خيلي بهتر است. حتما قبل از فروش از چند مغازه مختلف قيمت بگيريد تا مطمئن شويد طلاي خود را ارزان نمي‌فروشيد. حتما از روي فاكتور خريد وزن و عيار طلاي خود را چك كنيد تا با اطلاعات كافي به مغازه برويد. همچنين توجه داشته باشيد كه هنگام فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنين درصد و ماليات از كار شما كسر خواهد شد. پس انتظار قيمت بالا نداشته باشيد.

وقتي شما زيورآلاتي خريداري مي‌كنيد كه سنگ‌هاي قيمتي روي آنها كار شده، بايد ارزش سنگ را نيز به‌صورت جداگانه پرداخت كنيد. در حقيقت در فاكتورها وزن سنگ‌ها و طلاي به‌كاررفته در زيورآلات مشخص مي‌شود و خريدار غير از اينكه بايد پول طلا را پرداخت كند، بايد بهاي سنگ را نيز به قيمت روز بپردازد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

اما سنگ‌هاي قيمتي در زمان فروش اغلب پايين‌تر از ارزش واقعي‌شان خريداري مي‌شوند كه اين براي فروشنده عادي چندان خوشايند نيست. اگر شما يك طلا با سنگ بدلي داشته باشيد، وزن كل آن بر اساس قيمت طلاي ۱۸ عيار محاسبه مي‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌هاي بدلي از وزن كل طلا كم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد. اگر قصد سرمايه‌گذاري در طلا داريد و نمي‌خواهيد در آينده متقبل هزينه شويد، دور زيورآلات مزين به سنگ‌هاي بدلي را خط بكشيد. سنگ‌هاي قيمتي ريز هم ارزش مالي ندارند و براي سود بردن از خريد و فروش جواهر بايد فقط به سراغ سنگ‌هاي درشت و سنگين برويد. وگرنه سنگ‌هاي ريز ارزش‌افزوده‌اي برايتان به همراه نخواهند داشت.

بيشتر بخواندي : خريد انگشتر طلا

انواع زنجير طلاي مردانه:

۱۲ بازديد

۱. زنجير كابلي

سبك زنجير كابلي، كلاسيك و بسيار ساده است. اين نوع زنجير از بيضي‌هاي توي هم رفته درست شده است و ظاهري شيك و جذاب دارد. زنجير كابلي از نوع زنجيرهاي ظريف به شمار مي‌رود و هم براي زنان و هم براي مردان مناسب است.

۲. زنجير مارينر يا ملواني

نوع ديگري از زنجير طلا وجود دارد كه آن را با نام مارينر يا ملواني مي‌شناسند. ظاهر اين گردنبند شبيه به حلقه‌هاي بيضي شكلي است كه در هم قفل شده‌اند. ميان بيضي‌ها يك تكه صاف و عمودي از طلا قرار گرفته كه آن را شبيه به لنگر مي‌كند. ضخامت اين سبك زنجير كمي بيشتر است. بنابراين از جمله گردنبندهاي پهن شناخته مي‌شود كه طرفداران بيشتري در ميان آقايان دارد.

۳. زنجير كوبايي سنتي

از ديگر گردنبندهاي طلا مردانه مي‌توان به زنجير كوبايي سنتي اشاره كرد. اين طرح سنگين، پهن و به شكل بافت ساده است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي تعيين سايز انگشتر

۴. زنحير توپي

اين سبك از زنجير هم از گوي‌هاي كوچك و بزرگ و مهره‌هاي كروي شكل تشكيل شده است. هر گوي به وسيله رشته باريكي از طلا به ديگري متصل شده است.

۵. زنجير كارتير

محبوب‌ترين زنجير خصوصا در ميان آقايان، زنجيرهاي طرح كارتير هستند. پهناي مناسب اين نوع زنجير باعث مي‌شود كه به زيبايي روي بدن قرار بگيرد. كارتير پهناي نسبتا زيادي دارد و از انواع طلاهاي سنگين است. البته اين نوع زنجير در ميان بانوان هم طرفداران زيادي دارد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد اينترنتي طلا

گردنبند طلا مردانه مي‌تواند يك اكسسوري جذاب براي شما باشد كه ظاهرتان را به يك ظاهر لوكس و زيبا تبديل ‌كند. براي انتخاب گردنبند طلا براي آقايان بايد به نكاتي كه گفته شد با دقت توجه كنيد. انواع گردنبند را متناسب با تيپ، لباس، علاقه‌مندي و جثه خود تهيه كنيد تا بهترين خريد را داشته باشيد.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي

فرق طلاي رز گلد با طلاي زرد و سفيد

۹ بازديد

طلاي خالص به طور كلي زرد رنگ است. هر چه ميزان خلوص طلا بيشتر باشد، رنگ آن هم زردتر خواهد بود. در حاليكه طلاي RoseGold به رنگ‌هاي صورتي كمرنگ يا قرمز در بازار وجود دارد.

اگر طلاي زرد ۱۰۰% خالص باشد، حالت نرمي دارد و امكان ساخت زيورآلات با آن وجود ندارد. به همين دليل با اضافه كردن فلزات ديگر و ساخت آلياژ طلا درصد خلوص آن‌را پايين مي‌آوردند.

فلزات مرسوم براي انجام اين كارمعمولا مس، نقره، نيكل، قلع و… است. ساخت آلياژ طلا براي طلاي زرد و سفيد در كارخانه هاي ايراني انجام مي‌شود. اما فرمول ساخت طلاي RoseGold بسيار پيچيده است. به همين دليل شمش طلاي RoseGold معمولا از كشورهاي اروپايي به كشور وارد شده و در كارخانه‌هاي توليد طلاي ايراني با طلاي خالص تركيب مي‌شود. و به‌اين شكل آلياژ طلاي رزگلد مورد نياز براي ساخت محصولاتي مانند سرويس طلا RoseGold ، دستبند طلاي RoseGold ، نيم ست طلا RoseGold ، انگشتر طلا RoseGold و… به دست مي‌آيد.

بيشترين عيار زيورآلات طلاي زرد ۲۴ است در حاليكه بيشترين ميزان عيار براي طلاي رزگلد ۱۸ است. همچنين طلاي زرد قدمت بسيار بيشتري دارد ولي طلاهاي مشهور به رزگلد از توليدات جديدتر و به‌روز در بازار هستند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد انيترنتي طلا

فرق طلاي رزگلد و طلا سفيد

طلاي سفيد به رنگ سفيد در بازار وجود دارد اما رزگلد اغلب به دو رنگ صورتي و قرمز ديده مي‌شود.

طلا سفيد از تركيب طلاي خالص با ديگر فلزات كه حداقل يكي از آن‌ها سفيد رنگ است به وجود مي‌آيد. از جمله فلزاتي كه در ساخت طلاي سفيد به كار مي‌رود مي‌توان به پلاتينيوم، نيكل، منگنز و به مقدار كم‌تر مس اشاره كرد. در حاليكه طلا RoseGold تركيبي از طلاي خالص و مس است.

بيشترين عيار طلاي سفيد نيز مانند طلاي رزگلد ۱۸ است.

منبع : مجله طلا و جواهر asby

راز زيبايي مو در زمان بارداري

۹ بازديد

در ادامه اين مقاله با دوره هاي اموزش آرايگشري الماس نشان همراه باشيد تا شما را در اين باره راهنمايي كنيم.

مدل‌ مو خيلي كوتاه در اين دوره ممنوع:

در دوران بارداري به دليل تغيير حالت‌ صورت  گرد و پر‌تر از اندازه‌ معمولي به نظر مي‌آيند.پس از چتري كردن موها بپرهيزيد، براي خانم بارداري كه صورت خودش به اندازه كافي ورم دارد، اصلا مناسب نيست اما چتري صورت را گرد و در نتيجه پر‌تر نشان مي‌دهد. بلندي مو بايد حداقل تا روي شانه باشد.

به طور كلي مدل مو خيلي كوتاه براي خانم‌هاي باردار توصيه نمي‌شود. بهتر است بلندي مو‌هاي‌تان را تا روي شانه در نظر بگيريد. بخشي از مو‌ها را از دو طرف گوش همراه با موهاي قسمت جلو به سمت بالا ببريد و طوري كه روي سرتان كمي پف داشته باشد آن را با استفاده از يك كليپس يا حتي كش مهار كنيد. كشيدن مو‌ها از بالا كمك مي‌كند چهره شما كشيده‌تر به نظر بيايد.ريختن مو روي شانه ها به كوچك تر بدون صورت كمك ميكند.

رنگ مو در دوران بارداري

بعضي از پزشكان مي‌گويند مصرف رنگ ‌مو در دوران بارداري مي‌تواند براي جنين مشكلي ايجاد كند. اما احتياط شرط عقل است،. مثلا اينكه به جاي ايجاد تغيير با استفاده از رنگ، با كوتاه كردن مو‌ها و البته انتخاب مدل‌هايي كه با چهره‌تان همخواني بيشتري دارد اين تغيير را ايجاد كنيد.

بيشتر بخوانيد :

حالت دادن مو براي لاغرشدن صورت در زمان بارداري

۱براي اينكه مدل صورت كشيده بنظر بيايد، بايد مو‌هايتان را از دو طرف گوش به سمت  عقب محكم بكشيد و ثابت كنيد. قسمت جلوي موي‌تان را هم از سمت پيشاني رو به بالا حالت دهيد. اگر پيشاني بلندي داريد موي جلوي سرتان را به يك سمت حالت دهيد و اگر پيشاني‌تان كوتاه است مو‌هاي‌تان را روبه بالا جمع كنيد.

۲ –  مو‌هاي‌تان را خرد نكنيد چهره شما را درشت نشان مي‌دهد.مدل‌هايي كه روي سر صاف و تخت قرار مي‌گيرند، مي‌تواند گزينه مناسبي براي خانم‌هاي باردار باشد. به طور كلي صاف كردن مو‌ها يكي از گزينه‌هايي است كه مي‌توانيد روي آن حساب كنيد البته بهتر است خيلي سراغ فرق وسط نرويد، چون فرق وسط چهره شما را پهن‌تر مي‌كند.

 اما موهاي صاف با فرق كج يكي از گزينه‌هاي ساده‌ و در عين حال شيكي است كه مي‌توانيد روي آن حساب كنيد. در اين حالت بهتر است از آرايشگرتان بخواهيد تا پايين مو‌هاي‌تان را كاملا صاف و يك دست كوتاه كند. البته يك مدل هم كوتاه كردن پايين مو‌ها به صورت نوك تيز است.كه باز انتخاب مدل مو سليقه اي مي باشد.

۳ – براي تغيير بيشتر اصرار داريد؟ مي‌توانيد از هايلايت هم استفاده كنيد. از آنجا كه در اين روش  خطر تماس مواد شيميايي با كف سر كم است نسبت به رنگ روش مطمئن‌تري است براي بنظر آمدن  صورت‌ كشيده و لاغر‌، بهتر است هايلايت سوزني را انتخاب كنيد.

ما از طرف الماس نشان "بهترين آرايشگاه عروس " زيبايي دو چندان را براي شما آرزومنديم.

مزاياي ونير كامپوزيت

۱۰ بازديد

حال كه از قيمت ونير كامپوزيت آگاهي پيدا كرديد ، بهتر است به بررسي مزاياي آن ها نيز بپردازيد. با مقايسه مزايا و معايب هر روش مي توانيد انتخاب كنيد كه كدام روش براي شما بهتر است.

قيمت ونير كامپوزيت

ونير كامپوزيت‌ها داراي مزاياي متعددي نسبت به لمينت هستند كه مهم‌ترين آنها هزينه است. به طور متوسط، لمينت‌ها دو برابر گران‌تر از كامپوزيت‌ها هستند، كه اين موضوع براي برخي از افراد بسيار مهم است، زيرا اكثر درمان‌هاي زيبايي تحت پوشش بيمه نيستند، و اين يعني شما هزينه درمان را خودتان بايد پرداخت مي‌كنيد.

درمان همان روز

تمام فرايند اجراي ونير كامپوزيت مي‌تواند در يك جلسه تكميل شود. دندانپزشك دندان‌هاي شخص را براي قرار دادن كامپوزيت آماده مي‌كند و سپس روكش‌ها را مستقيماً در روي دندان‌هاي فرد شكل مي‌دهد. سپس مواد كامپوزيت با استفاده از نور فرابنفش سفت مي‌شود و در نهايت روكش‌ها پوليش مي‌شوند.روش لمينت دندان  بيشتر طول مي‌كشد، زيرا روكش‌ها بايد در آزمايشگاه دندانپزشكي آماده شده و قبل از ملاقات بعدي به دندانپزشك تحويل داده شوند. دندان‌هاي شخص نيز قبل از نصب روكش نياز به آماده سازي بيشتري دارند.

برگشت پذيري

بدون شك بزرگ‌ترين مزيت روكش كامپوزيت نسبت به پرسلن يا همان لمينت برگشت پذيري آن است. در فرايند لمينت گذاري براي تناسب روكش با دندان‌ها، نياز به تغيير شكل دندان‌هاي طبيعي وجود دارد. وقتي صحبت از كامپوزيت‌ها مي‌شود، حداقل آماده سازي روي دندان‌هاي طبيعي لازم است، و اين يعني كه دندان‌هاي فرد به طور دائمي در حدي تغيير نمي‌كنند كه مواد كامپوزيت را نتوان حذف و در صورت نياز جايگزين كرد.

بيشتر بخوانيد : قيمت لمينت دندان

چه كساني نمي‌توانند از ايمپلنت دندان استفاده كنند؟

۱۰ بازديد

قبل از پرداخت هزينه ايمپلنت دندان، در ابتدا بايد ديد آيا شما كانديد مناسبي براي اين روش هستيد يا خير؟ در جلسه ابتدايي مشاوره با جراح دندانپزشك مشخص خواهد شد كه اين افراد كانديد مناسبي براي اين روش نيستند:

افرادي كه تحت درمان هايي مانند شيمي درماني يا راديوتراپي هستند.

افرادي كه دچار پوكي استخوان هستند.

بيماري هايي كه هنوز تحقيقاتي بر روي آنها صورت نگرفته است و نحوه عملكرد و ماندگاري آن با وجود بيماري كه دارند هنوز مشخص نشده است.

افرادي كه از سلامت لثه برخوردار نيستند و استخوان هاي فك آنها قدرت و انسجام كافي را ندارد.

افرادي كه دخانيات و سيگار استعمال مي‌كنند. زيرا مصرف سيگار امكان موفقيت فرد در جراحي را كاهش خواهد داد.

در صورتي كه هيچ دنداني در دهان شما باقي نمانده باشد. در اين شرايط در فك بالا به 6 تا 8 و در فك پاييم بايد به 4 تا 6 ايمپلنت نياز خواهيد داشت.

اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعايت نمي‌كنيد.

در صورت مصرف برخي از داروها مانند مشتقات بيس فسفونات.

مراقبت هاي بعد از جراحي ايمپلنت دندان

با توجه به هزينه اي كه فرد براي ايمپلنت دندان مي كند، منطقي است كه با رعايت مراقبت هاي بعد از اين جراحي، ماندگاري اين روش را افزايش دهيم. به همين منظور بعد از انجام اين روش، موارد زير را در نظر داشته باشيد:

بعد از ايمپلنت دندان فرد بهتر است تا زماني كه اثر بي‌حسي از بين رود استراحت كند . بعد از اينكه بي حسي تمام شد دهان و دندان به حالت اوليه خود باز مي‌گردند.

فرد ممكن است به مسكن براي برطرف كردن درد و ناراحتي نياز داشته باشد.

بعد از كاشت ايمپلنت حداقل براي يك روز نبايد دندان هاي خود را مسواك

شستشوي دندان ها بعد از جراحي توصيه نمي‌شود.

بعد از جراحي بايد از دهانشويه استفاده نماييد. بهتر است از دهانشويه حاوي كلرهگزيدين روزي 3 بار استفاده شود.

در مصرف نوشيدني ها محدوديتي نداريد، اما بايد در خوردن غذا دقت كنيد كه بي حسي از بين رفته باشد.

ايمپلنت هاي دنداني مانند دندان هاي طبيعي به مراقبت نياز دارد. دندان هاي خود را مسواك كنيد، نخ دندان بكشيد و بهتر است از خميردندان هاي مخصوص ايمپلنت استفاده نماييد.

افرادي كه كاشت دندان انجام مي‌دهند بهتر است از سيگار كشيدن، نوشيدن قهوه و چاي به خصوص در 3 روز اول خودداري كنيد.

بهتر است از استعمال دخانيات، مشروبات الكلي خودداري كنيد، زيرا اين كار احتمال موفقيت كاشت ايمپلنت را كاهش خواهد داد

مقايسه روكش، لمينت و ونير كامپوزيت و هزينه آن ها

۱۲ بازديد

لمينت سراميكي يك پوشش از جنس سراميك است كه ساخت آن ۲ الي ۳ هفته زمان نياز دارد. از لمينت سراميكي براي اصلاح انواع مشكلات دندان مانند اصلاح نامرتب بودن ، رنگ دندان، شكستگي هاي دنداني، كاهش فاصله بين دندان و غيره استفاده مي‌شود. بعد از معاينه اگر لمينت سراميكي براي فرد قابل انجام باشد، قالب اوليه از دندان ها گرفته مي‌شود و به لابراتوار ارسال خواهد شد كه توسط قالب‌گيري ساخت پروتز موقت آغاز خواهد شد كه اين كار حدودا ۳ الي ۴ ساعت به طول مي‌انجامد. هزينه و قيمت لمينت دندان براي هر دندان حدوداً ۳ الي ۴ ميليون تومان است .هزينه لمينت موقت دندان تا آماده‌شدن لمينت دائمي حدوداً ۱ الي ۲ ميليون تومان است.

ونير كامپوزيت برخلاف لمينت سراميكي نيازي به تراشيدن دندان ها و قالبگيري ندارد و در همان جلسه بر روي دندان قرار مي‌گيرد. جنس اين كامپوزيت ها از مواد ترميمي و هم رنگ دندان هستند كه با مهارت و دقت بالايي بايد بر روي دندان قرار ميگيرند. در صورتي كه اين ونير كامپوزيت ها  به طور صحيح جايگذاري و پاليش شوند عوارضي ايجاد نمي‌كنند. قيمت  ونير كامپوزيت در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۱ تا ۳ ميليون تومان است.

از ديگر تفاوت هايي كه كامپوزيت و لمينت با يكديگر دارند مي‌توان به دوام و ماندگاري و عدم نياز به پاليش نوع سراميكي اشاره كرد.

براي روكش دندان برخلاف كامپوزيت و لمينت تمام سطح دندان تراشيده خواهد شد و روكش تمام دندان را پوشش خواهد داد. همچنين براي جايگذاري روكش بايد قالب گيري دندان انجام شود و به لابراتوار ارسال شود، در صورت مناسب بودن قالب، دوباره به لابراتوار براي براق شدن ارسال شده و سپس در مطب به دندان چسبانده مي‌شود. قيمت اين روكش ها به عوامل مختلفي بستگي دارد كه حدود آن تقريبا از ۲ ميليون تومان آغاز مي‌شود. در مجموع ونير كامپوزيت و لمينت براي اصلاح نامنظم بودن دندان ها يا رنگ آنها قرار داده مي‌شود، اما روكش هاي دنداني براي محافظت و پوشش دنداني كه عصب كشي شده اند يا تنها ريشه دندان شان باقي مانده است استفاده مي‌شوند.

انواع بريج دندان

۱۱ بازديد

چهار نوع پل دنداني اصلي وجود دارد:

•    سنتي: اين نوع پل دنداني جز روش هاي مرسوم است كه هنوز هم كاربرد دارد. در اين روش دندان هاي مصنوعي بايد به دندان هاي طبيعي مجاور خود وصل شوند. براي اين كار دندان هاي مجاور بايد سالم و از استحكام كافي برخوردار باشند. قبل از گذاشتن پل بر روي ميناي دندان بايد ميناي دندان هاي مجاور را بتراشيد تا به فرمي درآيد كه بتوانيد پل را به آن وصل نماييد.

•    معلق يا كانتي لِوِر: براي نصب اين بريج بايد يك دندان طبيعي در سمت چپ يا راست جاي خالي دندان وجود داشته باشد. براي اينكه پل بر روي دندان سوار كنند بايد دندان پايه را كمي بتراشنند و سپس پل را سوار آن كنند.

•    مريلند: اين نوع بريج ها مانند بريج هاي ساده نصب مي‌شوند. براي نصب اين بريج به دو دندان سالم و با استحكام نياز داريم، تنها تفاوتي كه در نصب آن وجود دارد اين است كه در اين روش نيازي به برش مينا نيست.

•    پشتيباني شده با ايمپلنت: براي اين روش بيمار بايد بيش از يك دندان از دست داده باشد. در اين حالت ميناي دندان تراش داده نمي‌شود زيرا در اين روش از ايمپلنت استفاده مي‌شود و ايمپلنت هاي استفاده شده مي‌تواند از بريج حمايت كند. اين نوع از بريج عموما به دو عمل جراحي نياز دارد: عمل اول براي كاشت و قرار دادن واحدهاي ايمپلنت داخل استخوان فك ، عمل دوم نصب بريج.

قيمت و هزينه بريج دندان

يكي از مهم ترين فاكتورهايي كه در تعيين هزينه بريج دندان تاثير خواهد گذاشت جنس دندان است. مواد مختلفي كه در ساخت بريج ها استفاده مي‌شود شامل آلياژهاي فلزي، پروسلين، سراميكي و غيره هستند. اگر قصد داريد بريج به روش سنتي انجام دهيد به دو دندان مصنوعي پايه و يك دندان مصنوعي مياني نياز پيدا خواهيد كرد. اگر دندان طبيعي نداشتيد بايد از ايمپلنت استفاده كنيد كه هزينه آن به طور جداگانه حساب خواهد شد.  قيمت نهايي توسط دندانپزشك به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورتي كه به دنبال جنس و كيفيت عالي (اروپايي و آمريكايي) هستيد، به طبع هزينه ها افزايش پيدا خواهد كرد. 

قيمت بريج دندان

•    بريج سنتي: 3 ميليون به بالا

•    بريج كانتي لور: 2 ميليون به بالا

•    مريلند: 1 ميليون به بالا

•    بريج بر پايه ايمپلنت: 6 ميليون به بالا

بيشتر بخوانيد : هزينه ايمپلنت دندان

اندازه گيري سايز دستبند با نخ

۸ بازديد

مانند روشي كه براي اندازه گيري سايز انگشتر توضيح داده شد، براي اندازه گيري سايز دستبند هم مي توانيد نخ، روبان يا متر خياطي را دور مچ دست خود بپيچيد. اين عمل را دقيقا در قسمتي از مچ انجام دهيد كه دستبند قرار مي‌گيرد. نقطه اي كه دو سر نخ يا روبان به هم مي رسند را با ماژيك علامت بزنيد. نخ را كاملا صاف كنيد و طول آن را اندازه بگيريد (اگر از متر خياطي كمك مي گيريد ديگر نيازي به اين مرحله نيست و وقتي متر دور مچ پيچيده شده اندازه محيط مچ خود را متوجه خواهيد شد).

برعكس انگشتر، اندازه به دست آمده دقيقا سايز دستبند شما نيست. براي تعيين سايز دستبند بر اساس سليقه و علاقه خود به يكي از سه روش زير عمل كنيد.

سايز جذب دستبند: نيم سانتي ‌متر يا يك سانتي ‌متر به عدد به دست آمده اضافه كنيد.

سايز راحت دستبند: حداقل ۲ و حداكثر ۲٫۵ سانتي ‌متر به عدد به دست آمده اضافه نماييد.

سايز آزاد دستبند: ۳ سانتي ‌متر به عدد به دست آمده اضافه كنيد.

در نهايت، عدد به دست آمده را در جدول 2 بگرديد و سايز متناسب با آن را پيدا كنيد.

تعيين سايز دستبند با استفاده از يك دستبند ديگر

دستبندي كه متناسب با اندازه مچ تان است را به طور كامل باز كنيد. سپس از قسمت قفل دستبند طلا تا انتهاي آن را به وسيله متر يا خط كش اندازه بگيريد. توجه داشته باشيد اين اندازه‌گيري بايد به صورت دقيق انجام شود. سايز دستبند شما  همان عددي است كه در جدول 2 در مقابل طول دستبند قبلي نوشته شده.

تعيين سايز النگو و بنگل

روش اندازه گيري سايز النگو و بنگل كمي متفاوت از روش اندازه گيري سايز دستبند است. براي اين كار، دست خود را در حالتي قرار دهيد كه انگار مي خواهيد النگو را به دست كنيد: سه انگشت وسط كنارهم و دو انگشت كناري در پشت آنها قرار بگيرند. متر خياطي يا نخ را به دور عريض ترين قسمت دست بپيچيد و عدد حاصل را به اضافه 5 ميلي متر كنيد تا پوشيدن النگو برايتان راحت باشد. عدد نهايي به عنوان قطر النگو در جدول 2 نشان داده شده است.

سايز النگو را هم مي توان با يك النگوي ديگر به دست آورد. قطر داخلي النگويي كه مناسب مچ تان است را با خط كش اندازه بگيريد و سايز مربوط به آن را از ستون قطر داخلي پيدا كنيد.

اندازه گيري سايز دستبند براي كودكان

استفاده از روش هاي بالا براي اندازه گيري سايز دستبند بچه گانه نتيجه دقيق تري را به دست مي دهد. اما در جدول 3 سايز دستبند كودكان بر اساس سن آنها (از 6 ماه تا 13 سال) و به صورتي تقريبي تهيه شده است.

جدول 3: تعيين سايز دستبند بچه گانه بر اساس سن

سن كودك                سايز دستبند (سانتي متر)

شش ماه    10

6 تا 12 ماه              11.5

12 تا 24 ماه            13

2 تا 5 سال               14

6 تا 8 سال               15

9 تا 13 سال         16.5

بيشتر بخوانيد :