چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

فوايد طلا، 5 مزيت و فايده بينظير طلا كه حتما بايد بدانيد

۱۰ بازديد

ما  در اين مقاله حقايق جالبي درباره طلا و فوايد طلا براي شما كاربران عزيز آماده كرده ايم  كه احتمالا تاكنون از آن ها اطلاعي نداشته ايد. تمام فوايد طلا كه در اين مقاله ذكر شده است نتيجه تحقيقات علمي و همچنين حقايق و يافته هاي تاريخي است كه بشر تجربه كرده است. اين شما و اين آشنايي با 9 فايده و مزيت استفاده از طلا.

كاهش تب و دماي بدن

بسياري از افراد با لرز، گرگرفتگي و ساير مشكلات بدن كه ناشي از تغييرات دماي بدن است، مواجه هستند. طلا يك راه حل محبوب براي مقابله با چنين مشكلاتي است زيرا به طور طبيعي دماي بدن را تنظيم مي كند. به عنوان مثال، زناني كه يائسگي را پشت سر مي گذارند، دچار گرگرفتگي مي شوند. يكي از فوايد طلا در خانم هاي يائسه كمك به كاهش گرگرفتگي است. در خانم هايي كه هنوز در سن باروري هستند نيز استفاده از طلا ميتواند به تنظيم دماي بدن در دوره هاي ماهانه كمك كند. بنابراين يكي از خواص فلز طلا براي خانم ها كاهش درد و گرگرفتگي يا تنظيم دما است.

كمك به التيام درد

انسان ها بعد از آنكه طلا را كشف كردند از آن براي مصارف مختلف بهره بردند. هنوز مدت زمان زيادي از كشف اين فلز خارق العاده نگذشته بود كه انسان متوجه خواص شفادهنده و ارزش آن شد. از همين رو ارزش طلا در پيش چشمان بشر دو چندان شد. از همان ابتداي كشف طلا و بعد از آنكه خواص درماني طلا آشكار شد ، از اين فلز به شكل طبيعي خود براي درمان درد و زخم استفاده مي شد. انسان ها فهميدند كه گذاشتن طلا و يا گرد طلا ميتواند جلوي عفونت زخم ها را بگيرد و به ترميم زخم ها كمك زيادي ميكند. آن ها همچنين فهميدند كه با بستن طلا به زخم ها و خراش هاي شديد ميتوان به كاهش درد نيز كمك كرد.

افزايش بهزيستي كلي و شور نشاط در رواني

اگر هميشه احساس بيحالي و افسردگي ميكنيد، جواهرات طلا مي توانند حس و حال شما را بهتر كنند زيرا طلا داراي تاثيرات مثبتي است كه مي تواند بر مشكلات روحي و رواني درون بدن يا ذهن شما غلبه كند. اين تاثيرات يا انرژي مثبت، ارتعاشات گرم و تسكين دهنده اي را در داخل بدن به جريان مياندازد كه رگ هاي خوني شما را شل كرده و توزيع اكسيژن به سلول ها را تقويت كرده يا افزايش ميدهد. اين به نوبه خود، سطح انرژي شما را بالا مي برد و بدن شما بهتر به خواسته هايتان واكنش نشان مي دهد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

بهبود و درمان علائم آرتريت و آرتروز

افرادي كه آرتروز دارند درد زيادي متحمل مي شوند كه استفاده درست و طبيعي از انگشتان دست و پاها را براي آنها غيرممكن مي كند. آويختن و استفاده از طلاي 24 عيار يا قرار گرفتن آن در معرض پوست ناحيه دچار آرتروز، خاصيت تسكين دهنده اي دارد و علائم نامطلوب مرتبط با آرتروز را كاهش مي دهد. در اين خصوص محققان مطالعاتي انجام داده اند كه نتايج مثبتي براي بيماران آرتروزي داشته است.

مركز ملي اطلاعات بيوتكنولوژي آمريكا (NCBI) در اين خصوص مي گويد كه استفاده از طلا به جهت تسكين درد آرتروز در تحقيقات مختلف مورد بررسي است و هرچند كه مطالعات زيادي براي اثبات اين ادعا مورد نياز است ولي در حال حاظر بهره گيري از فوايد طلا براي بيماران آرتروزي توصيه شده است.

كاهش استرس و اضطراب

زندگي سخت است و بعضي اوقات، ممكن است احساس كنيد كه انجام هيچ كاري براي شما مفيد نيست و به عبارتي هيچ چيزي به شما مزه نميدهد. زماني كه در اين وضعيت رواني و استرس زا هستيد قرار گرفتن در مسيرها اشتباه و بيراهه بسيار محتمل است. انتخاب چنين مسيرهاي زندگي  شما را به خطر مي اندازد و سخت تر ميكند.

با اين وجود، با آويختن جواهرات طلا مي توانيد بر چنين روحيه بد و استرس زا غلبه كنيد. آويختن طلا نه تنها براي بهبود وضع روحي و كاهش استرس خوب است بلكه به شما اعتماد بنفس بالايي ميدهد. هنگام استفاده يا آويختن جواهرات طلاي ظريف، بهتر ميتوانيد با مردم تعامل داشته باشيد و آسانتر ميتوانيد خواسته هاي خود را به آن ها منتقل كنيد در نتيجه هر چه اين روابطه آسانتر و بهتر باشد استرس و اضطراب نيز كم و كمتر خواهد شد. بدين ترتيب جواهرات و فوايد طلا، سلامت و رفاه عاطفي شما را تقويت مي كنند به مقدار قابل توجهي فشار و بار رواني شما را كاهش ميدهند.

منبع : مجله طلا و جواهر

مزاياي خريد طلاي دست دوم

۹ بازديد

خريد آنلاين طلا و خريد فيزيكي طلا هميشه به عنوان يكي از امن‌ترين خريدها براي سرمايه گذاري به شمار مي‌آيد و حتي اين نوع خريد در ميزان آشفتگي بازار و اقتصاد، باز هم به عنوان اولين انتخاب‌ها به شمار مي‌آيد و مردم به خريد آن اطمينان دارند.

طلا و جواهر هميشه بخشي از زندگي بودند و در طول تاريخ نيز تقاضا براي خريد وجود داشته و روز به روز نيز در حال افزايش است. از زمان‌هاي قديم مردم براي زيباتر كردن ظاهر خود و همچنين ايجاد شكلي منحصر به فرد از خود در بين جمعيت، سراغ خريد طلا و جواهر مي‌رفتند. اين فلز گرانبها همچنين براي هديه دادن نيز استفاده مي‌شده است. استفاده از طلا و جواهر علاوه بر اينكه ظاهر را جلوه مي‌بخشد، خاصيت ماندگاري نيز دارد و مي‌توان آنها را نسل به نسل منتقل كرد و به عنوان ميراث به جا گذاشت.

طلاهايي كه نسل به نسل مي‌گردند، روزي براي فروش گذاشته مي‌شوند و اين مي‌تواند براي شما فرصت خوبي باشد، تا بتوانيد با خريد آن پول خود را در جايي امن سرمايه گذاري كنيد. مزاياي سرمايه گذاري روي طلاي دست دوم شامل موارد زير مي‌شود:

قيمت پايين

خب همه ما مي‌دانيم كه قيمت طلا و جواهر هيچ وقت ارزان نبوده است و اين فلز گرانبها هميشه جزء وسايل لوكس به شمار مي‌آيد. اما خريد اين فلز براق و درخشان با هزينه كم نيز شدني است و مي‌شود آن را با پرداخت هزينه‌ي كمتري داشت. اجرت ساخت طلا و ماليات در طلاي دست دوم وجود ندارد و اگر جزء افرادي هستيد كه ظاهر طلا براي شما خيلي اهميتي ندارد، مي‌توانيد روي سرمايه گذاري روي طلاي دست دوم حساب كنيد و در نهايت با هزينه كم از خريد آن نيز سود كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

طلاهايي قديمي و كمياب

جستجو براي خريد طلاي دست دوم، مانند پيدا كردن گنج است. چيزي كه پيدا مي‌كنيد به هيچ عنوان با طلاهايي كه در ويترين طلافروشي‌ها مشاهده مي‌شود، تطبيق ندارد و در برخي مواقع زيبايي خاص و خيره كننده‌اي دارد.

در ميان طلاهاي دست دوم طلاهاي كلاسيك و كميابي ديده مي‌شود كه اگر بخواهيد سرمايه‌ي بيشتري در اين حوزه خرج كنيد، مي‌توانيد مقدار بيشتري از اين طلاهاي عتيقه داشته باشيد. بيشتر اوقات مردم براي نقد كردن طلاهاي خود سريع آنها را به فروش مي‌رسانند و اين فرصتي عالي براي شماست تا طلا و جواهري را پيدا كنيد كه داستان‌هايي جالب پشت سر گذاشته باشند.

انتخاب گسترده هنگام خريد

خريد طلا دست دوم به اين معني است كه شما طيف گسترده‌اي از مدل‌ها و سبك‌هاي طلا را در مقابل خود داريد كه انتخاب را براي شما آسان مي‌كند. با اينكه انتخاب در زمان خريد زياد است، اما بايد توجه كرد كه براي چه قصدي داريد طلا را مي‌‌خريد و هميشه بايد سعي كنيد كه طلاي دست دوم را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه علاوه بر زيبايي، سود نيز داشته باشد. بنابراين فراموش نكنيد كه خريد طلاي دست دوم نكاتي دارد و براي اينكه به بهترين جواب در سوال طلاي دست بخريم يا نه برسيد، بايد اين نكات را بدانيد.

قابليت خريد به ميزان سرمايه

يكي از مزيت‌هاي خوب طلاي دست دوم اين است كه شما مي‌توانيد با توجه به سرمايه‌اي كه داريد طلا بخريد و اين به دليل رنج قيمتي متفاوتي است كه هر طلا دارد. به عنوان مثال با سرمايه زياد مي‌توانيد سراغ خريد سرويس طلا برويد و اگر ميزان پول كمي داريد مي‌توانيد با خريد انگشتر طلا با قيمت مناسب پول را سرمايه گذاري كنيد.

منبع : طلافروشي اينترنتي كيش طلا

ميكروبليدينگ ابرو يك روش نيمه دائمي در دنياي تاتو

۹ بازديد

اگر شما هم از داشتن ابروهاي كم پشت خود خسته شده ايد پيشنهاد ميكنم مقاله امروز سالن زيبايي الماس نشان را دنبال كنيد، ميكرو بليدينگ ابرو يا هاشور طبيعي ابرو از روش هاي ديگر تاتو ابرو محسوب مي شود. روش جديد بوده و آرايش از نوع نيمه دائمي حساب مي شود، چون جوهر به ميانه پوست نفوذ مي كند.براي انجام اين روش حتما بايد مجوز داشته باشيد وگرنه انجام ميكروبليدينگ بدون داشتن مجوز غيرقانوني مي باشد.

كاربرد ميكروبليدينگ:

اصلي ترين كاربرد آن در ايجاد خط هاي ظريف هاشوري شبيه به ضخامت موي ابرو مي باشد.

براي ايجاد خط هاي هاشوري از  بليد استفاده مي شود، به رديفي از سوزنهاي چيده شده در كنار هم كه شبيه تيغ هستند را بليد مي گويند كه يك قلم به اين سوزن ها وصل است كه با فشار قلم، اين سوزن ها رنگ را به صورت خط هاي هاشوري وارد پوست مي كنند.

مزيت ميكروبليدينگ:

ايجاد كردن هاشور ظريف و طبيعي

روش ساده اما نياز به مهارت بسيار بالا دارد.

استفاده از رنگ هاي غيرقابل مصرف را در اين روش مي توان پخت و مصرف كرد.

از روش ميكروپيگمنتيشن سطحي تر است بدليل نداشتن درد در حين كار از روش هاي ديگر مناسب تر بوده است.

رنگ تيره موجب ماندگاري بالاتر مي شود جاهاي خالي ابرو و قسمت تاج ابرو و دم ابرو رنگ زده مي شود.

بيشتر بخوانيد :

معايب ميكروبليدينگ:

نسبت به روش ميكروپيگمنتيشن ماندگاري پايين تري دارد.

ميكروبليدينگ در روش بي حسي، رنگ، پوستت ها شبيه متد ميكروپيگمنتيشن بوده و تفاوت آن ها تنها در نوع تزريق به پوست است.به دليل لرزش دستگاه ميكروپيگمنتيشن در هنگام تزريق به پوست، خط هاي هاشور ايجاد شده ضخامت بيشتري از موي ابرو دارند.

اگر در حين كار در روش ميكروبليدينگ خطايي رخ بدهد حتي كوچك ترين خطا غيرقابل بازگشت است و نسبت به روش ميكروپيگمنتيشن  و ظرافتي كه در ميكروبليدينگ است اشتباهات دقيقا مشخص مي شوند و زيبايي كار را تحت تاثير قرار مي دهد.

نداشتن تنوع رنگ ابرو- پايه رنگ ها حتما بايد روغني باشند.

نكته:

نگهداري رنگ هاي كه توسط آرايشگر پخته مي شوند بايد در يخچال باشند.

اگر غلظت رنگ هاشور بالاست با استفاده از روغن گياهي جوانه گندم مي توانيد آن را رقيق كنيد.

براي صرفجويي در وقت مي توانيد رنگ هاي زيادي را بپزيد و براي هر زمان كه نياز داشتيد از آن استفاده كنيد.

آموزش انواع دور هاي تاتو ابرو، چشم و… توسط مدرسين مجرب در سالن زيبايي الماس نشان در خدمت شما دوستان گرامي، با وارد شدن در صفحه زير اطلاعات تكميلي تر را راجع به كلاس هاي ما مطالعه كنيد.

بيشتر بخوانيد : دوره هاي اموزش آرايشگري الماس نشان

5دليل موجه براي اينكه عمل بيني انجام دهيم

۱۳ بازديد

به محض اينكه به فكر انجام عمل رينوپلاستي مي‌افتيد، اطرافيان از شما خواهند پرسيد چرا عمل بيني انجام مي‌دهيد؟ چه مشكلي داريد كه زير تيغ جراحي مي‌رويد؟ هر چند كه شايد به آن ها ارتباطي نداشته باشد، اما، دست كم شما بايد با خود صادق باشيد و يك دليل موجه براي انجام چنين عملي دست كم براي خود داشته باشيد. ما در اين مقاله به 6 دليل انجام عمل بيني خواهيم پرداخت. مقاله را بخوانيد و ببينيد شما چرا مي خواهيد بيني خود را عمل كنيد.

دليل انجام عمل بيني واقعا چيست؟

رينوپلاستي معمولا به دو دليل عمده زير انجام داده مي‌شود:

به منظور زيبايي

به منظور بهبود يا بازگرداندن عملكرد بيني

يعني در نهايت در حالت نرمال و طبيعي شما يا براي زيباتر شدن بيني و صورت عمل مي كنيد يا صرفا به دليل بهبود تنفس. 6 دليلي كه بيشتر افراد را نيازمند به انجام عمل جراحي بيني مي‌كند در ادامه توضيح داده شده است.

1. برطرف كردن مشكلات تنفسي

اگر به خاطر بيني خود با مشكل تنفسي روبرو هستيد احتمالا عمل رينوپلاستي مي تواند به برطرف شدن مشكل شما كمك كند. كافيست به يك جراح بيني خوب مراجعه كنيد و بعد از گرفتن تصاوير سي تي اسكن اگر مشكلي در تيغه بيني يا بخش هاي ديگر آن وجود داشته باشد زير تيغ جراحي مي رويد.

2. ترميم مشكلات ناشي از تصادفات و تروما به بيني

اميدواريم كه تصادفي براي كسي پيش نيايد. اما گاها بيماراني به ما مراجعه مي كنند كه بر اثر تصادفات و وارد شدن ضربه به صورت، با شكستگي بيني و مشكلات ديگري مانند انحراف بيني روبرو هستند. طي يك جراحي مي توان هم بيني آسيب ديده را ترميم كرد و هم زيبايي را دوباره به چهره اين افراد بازگرداند. هزينه عمل بيني در افرادي كه دچار تروما شده اند معمولا تحت پوشش بيمه نيز قرار مي گيرد.

3. برطرف كردن  مشكلات خروپف و تناژ صدا

شايد فكر كنيد كه خروپف يك مشكل مادرزادي است و يا اينكه تنها بعد از شكستگي بيني ايجاد مي شود. خروپف علل مختلفي دارد و صرف نظر از اين علل، با انجام عمل زيبايي بيني، اين مشكل مي توان تا حدودي برطرف مي شود.

4. متفارن شدن بيني و صورت

بيني يكي از مهم ترين اجزاي صورت است و چون در وسط صورت قرار دارد هرگونه تغيير در ظاهر آن مي تواند تغييرات چشمگيري در زيبايي ايجاد كند. مشكلاتي مانند انحراف بيني، داشتن قوز بيني، سربالا بودن يا سرپايين بودن بيني و مشكلاتي از اين دست مي توانند تقارن صورت را بر هم بزنند. براي بازگرداندن تقارن به چهره، انجام عمل جراحي رينوپلاستي گزينه بسيار مناسبي است.

5. تغيير اندازه بيني

شايد ناراضي بودن از شكل، فرم يا اندازه بيني بزرگترين علت انجام عمل بيني باشد. افراد از اقوام مختلف معمولا شكل بيني متفاوتي دارند. برخي به طور ژنتيكي بيني بزرگي دارند، برخي بيني پهني دارند، برخي بيني كوچكي دارند، برخي بيني استخواني وبرخي ديگر بيني گوشتي.

چنانچه شخصي از ظاهر بيني خود ناراضي باشد و گمان كند شكل بيني اش در تناسب و يا تعادل با صورتش مشكل ايجاد كرده، مي تواند با انجام يك عمل زيبايي بيني، هم فرم بيني را زيباتر كند، هم اندازه آن را بهبود ببخشد و از همه مهم تر تناسب طبيعي را به صورت خودش بازگرداند.

انواع ارتودنسي كودكان كدام اند ؟

۱۳ بازديد

انواع مختلفي از ارتودنسي كودكان وجود دارد كه جداگانه با هر كدام آشنا مي‌شويم.

بريس‌هاي فلزي از انواع ارتودنسي كودكان

وقتي درباره‌ي ارتودنسي فكر مي‌كنيد، بريس‌هاي فلزي احتمالاً اولين تصويري هستند كه در ذهن‌تان شكل مي‌گيرد. همان‌طور كه از اسم‌شان مشخص است، بريسهاي فلزي شامل چسباندن براكت‌ فلزي بر روي دندان‌ها مي‌باشد. سيم‌پيچي فلزي( ارتودنسي ثابت )  از دندان‌هاي آسياب يك سمت تا سمت ديگر در طول براكت‌ها امتداد مي‌يابد و با نوارهاي پلاستيكي كوچك در جاي خود ثابت مي‌شود.

طول متوسط درمان، بسته به نوع مشكل ارتودنسي، متفاوت است. به طور متوسط، درمان ارتودنسي كودكان با بريس‌هاي فلزي ممكن است 1 تا 3 سال طول بكشد.

در طول مدت درمان با بريس‌هاي فلزي، كودك شما بايد مرتباً به متخصص ارتودنسي خود مراجعه كند. به طور كلي، كودك بايد ماهي يك ‌بار براي محكم كردن بريس‌هاي خود به متخصص مراجعه كند. متخصص ارتودنسي دندان ، سيم و نوارهاي لاستيكي بريس را تنظيم مي‌كند و باعث ايجاد كشش بيش‌تر مي‌شود تا دندان‌ها را به موقعيت مناسب منتقل كند. كودك ممكن است پس از تنظيم بريس‌هاي خود، كمي احساس درد و ناراحتي داشته باشد. هم‌چنين نمي‌تواند مواد غذايي سفت بخورد زيرا ممكن است لاي بريس گير كند و عذاب‌آور باشد.

بريس‌هاي سراميكي

بريس‌هاي سراميكي از انواع ديگر ارتودنسي كودكان محسوب مي‌شوند. ساختار كلي بريس‌هاي سراميكي مشابه بريس‌هاي فلزي است. با اين تفاوت كه در ساخت بريس‌هاي سراميكي به جاي براكت‌هاي فلزي از مواد شفاف استفاده شده است. در نتيجه باعث مي‌شود كم‌تر از بريس‌هاي فلزي قابل ديد باشند و نسبت به آن‌ها ظاهر بهتري هم داشته باشند.

مدت زمان درمان با بريس‌هاي سراميكي نيز مشابه بريس‌هاي فلزي است. در اين نوع ارتودنسي نيز كودك شما بايد براي تنظيم بريس‌هاي خود، مرتباً به متخصص ارتودنسي مراجعه كند.

بريس‌هاي سراميكي شكننده‌تر از بريس‌هاي فلزي هستند و نسبت به ساير روش‌هاي ارتودنسي كودكان، به مراقبت بيش‌تري نياز دارند. در نتيجه براي كودكان خردسال مناسب نيستند. از طرفي، بريس‌هاي سراميكي لكه‌دار مي‌شوند. پس كودك شما مجبور مي‌شود از خوردن چاي يا قهوه اجتناب كند. البته متخصص ارتودنسي مي‌تواند بريس لكه‌دار را با بريس تازه و نو تعويض كند.‌

اينويزيلاين

اينويزيلاين( ارتودنسي نامرئي )، مجموعه‌اي از هم‌تراز كننده‌هاي شفاف و قابل جابه‌جايي است. هم‌تراز كننده‌ها به صورت سفارشي، متناسب با دندان‌هاي كودك شما ساخته مي‌شوند و به دندان‌ها فشار مي‌آورند تا به تدريج حركت كرده و حتي چرخش داشته باشند. هم‌چنين اينويزيلاين قابل جابه‌جايي است. پس كودك مي‌تواند آن را براي خوردن، آشاميدن، مسواك زدن و نخ دندان كشيدن خارج كند.

متخصص ارتودنسي از اسكنر براي خلق تصاوير سه‌ بعدي از دندان‌هاي كودك استفاده مي‌كند. سپس با كمك اين تصاوير مي‌تواند اينويزيلاين مناسب براي كودك شما را طراحي كند و برنامه‌ي درماني را در اختيار شما قرار دهد. هم‌چنين در برنامه‌ي درماني مشخص است كه چه مدت درمان طول مي‌كشد.

درست مانند ساير انواع ارتودنسي كودكان، نصب اينويزيلاين نيز به جلسات مرتب دندان‌پزشكي نياز دارد. كودك شما هر هفته يا هر دو هفته يك بار، هم‌تراز كننده‌ي جديدي دريافت مي‌كند. هرچند ممكن است متخصص ارتودنسي فقط هر 6 تا 8 هفته يك بار چك‌آپ را لازم بداند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

قيمت و هزينه ارتودنسي چقدر است؟

۱۵ بازديد

هزينه درمان بيماري ها و مشكلات مربوط به دندان از هر فرد تا فرد ديگر متفاوت است و نمي توان براي همه ي آن ها يك نسخه ي مشابه داد، اين موضوع در رابطه با درمان ارتودنسي به مراتب متفاوت تر و پيچيده تر است به نحوي كه براي اطلاع از هزينه ي قطعي يك ارتودنسي بايد توسط دندانپزشك متخصص ارتودنسي معاينه شويد و بعد از تعيين نوع درمان، زمان درمان، مواد مورد استفاده و … هزينه ي قطعي به شما اطلاع داده شود.

نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه تقريبا همه ي ابزار و لوازم مورد استفاده براي ارتودنسي از خارج از كشور تامين مي شوند و هزينه ي استفاده از آن ها تابعي از قيمت ارز است و هزينه ي استفاده از ابزار هم در زمان ويزيت تعيين مي شود.

نكته ي ديگري كه بر هزينه ارتودنسي تاثير گذار است خواسته ي بيمار است، اينكه از ارتودنسي نامرئي با براكت هاي هم رنگ دندان، ارتودنسي ديمون، ارتودنسي اينويزيلاين يا ارتودنسي لينگوال استفاده شود هر كدام به نحوي بر هزينه ارتودنسي تاثير گذار است.

با همه ي مطالب گفته شده مي توان از عوامل تاثير گذار بر هزينه ارتودنسي به موارد زير اشاره كرد:

زمان شروع درمان ارتودنسي

نكته اي كه بايد به آن توجه ويژه اي داشت اين است كه هر چه زودتر مشكل دندان شناسايي و درمان شود هزينه ي كمتري در بر خواهد داشت. به طور معمول گفته مي شود كه در ابتداي هفت سالگي بيمار مورد ويزيت دندانپزشك قرار بگيرد تا در صورت نياز به ارتودنسي هر چه زودتر اقدام به درمان صورت گيرد. هر چه سن بيشتر شود شكل دادن به دندان ها و فك توسط ارتودنسي سخت تر است و به زمان و توجه بيشتري نياز است كه در نتيجه هزينه ي بيشتري صرف آن مي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

ميزان مشكل

مسئله اي كه بسياري از افراد به آن توجه نمي كنند اين است كه ارتودنسي فرآيندي زمان بر است و نتايج آن تنها در طول زمان قابل روئت است، در بعضي از موارد براي رسيدن به نتايج دلخواه ممكن است نياز باشد چند سال درمان ارتودنسي ادامه پيدا كند و در بسياري از مواقع نياز است دندانپزشك، دنداني را بكشد يا جراحي كند و خيلي از اوقات همه ي اين كار ها پيش از آن كه براكت و سيم ها در دهان قرار بگيرند انجام مي گيرد و بعد از آن بيمار نياز به استفاده از نگهدارنده به مدت چند ماه دارد. اين قسمت و كاري كه بر روي دندان و سيم كشي دندان مي شود بخش اصلي هزينه ارتودنسي را تعيين مي كند.

مدت زمان درمان و تعداد دفعات مراجعه به متخصص ارتودنسي

عامل ديگري كه بر روي هزينه ارتودنسي تاثير گذار است طول مدت درمان و تعداد دفعاتي است كه بيمار به متخصص مراجعه مي كند. هر چه مدت زمان درمان طولاني تر باشد و در اين مدت بيمار نياز به مراجعه بيشتري به متخصص داشته باشد هزينه ي درمان نيز افزايش پيدا مي كند.

مسئله اي كه وجود دارد اين است كه شما تنها هزينه ي مربوط به ابزار و مواد مورد نياز براي ارتودنسي را پرداخت نمي كنيد و بخشي از هزينه ي پرداختي شما مربوط به ميزان تخصص و مهارت دندانپزشك مي باشد، قطعا هزينه ي ارتودنسي نزد دندانپزشك متخصصي كه 3 الي 4 سال بيشتر از دندادنپزشك هاي عمومي در زمينه جراحي دندان و فك علم و تجربه دارند بيشتر خواهد بود.

فراموش نكنيد كه هزينه ي نهايي و قطعي ارتودنسي را فقط و فقط زماني مي توانيد متوجه شويد كه توسط يك متخصص ارتودنسي ويزيت شويد و ابزار مورد نياز، طول درمان، نوع و … تعيين شود.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/

لمينت دندان در بارداري

۱۲ بازديد

يكي از مسائلي كه در دوران بارداري مهم مي باشد انجام درمان هاي دندانپزشكي بارداري مي باشد . پزشكان بر اين نظر مي باشند كه در صورتي كه نياز به درمان دندانپزشكي اورژانسي و فوري باشد بايد مادر تحت درمان قرار گيرد. در مواردي پوسيدگي دندان به قدري زياد مي باشد كه به ساير قسمتهاي دهان از جمله لثه و استخوان رسيده و باعث آسيب آنها مي شود. در برخي موارد ساير دندان ها را نيز دچار آسيب مي كند كه با توجه به نظر پزشك درمان صورت مي گيرد . اما در مورد خدمات دندانپزشكي كه جنبه زيبايي و انتخابي دارد مانند لمينت دندان در دوران بارداري ضرورت ندارد و بعد از زايمان مي توان انجام داد.

زمان انجام درمان هاي دندانپزشكي

بهتر است پيش از بارداري فرد براي چكاب و معاينه دندان ها به دندانپزشكي مراجعه كند ولي در صورتي كه نياز به درمان دندان ها ضرورت داشت بايد به دندانپزشك مراجعه كرد. زمان مراجعه و اقدام براي درمان شامل موارد ذيل مي باشد:

• سه ماهه اول بارداري ( حداقل دو بار مراجعه )

از آنجايي كه بافت جنين در اين زمان تشكيل مي شود و حساس به برخي مواد شيميايي مي باشد بهتر است درمان هاي طولاني مدت و دشوار در اين زمان انجام نشود. همچنين مادر داراي حالات خاصي مانند حالت تهوع ، بي اشتهايي و استفراغ دارد كه درمان را دچار سختي مي كند .در اين زمان دندانپزشك دندان ها را معاينه كرده و در صورت دقيق تر راديوگرافي انجام مي شود. و دندان هايي كه داراي مشكل هستند بررسي مي شود.

• در سه ماهه دوم بارداري ( يكبار مراجعه )

در اين مدت دندان هايي كه داراي مشكل هستند ترميم مي شوند. اين ترميم معمولا در دوجلسه انجام مي شود كه فشاري به مادر وارد نشود. آموزش هايي درباره بهداشت دندان هاي ترميم شده توسط دندانپزشك به مادر صورت مي گيرد. سه ماهه دوم بارداري بهترين زمان براي انجام درمان دندانپزشكي مي باشد زيرا بيشتر اعضاي جنين شكل گرفته و بافت ها در حال تكامل هستند. استفاده از داروي بي حسي در طي فرآيند دندانپزشكي بلامانع مي باشد و مادر مي تواند بعد از اتمام درمان از داروهاي مسكن و آنتي بيوتيك با تجويز پزشك مصرف كند.

• در سه ماهه آخر بارداري ( يكبار مراجعه )

در اين دوره به دليل اينكه وزن مادر افزايش پيدا كرده است و بيشترين رشد جنين در اين مدت بوده است امكان درمان هاي سخت و طولاني مدت مانند ايمپلنت دندان وجود ندارد .زيرا مادر نمي تواند به مدت طولاني روي صندلي دندانپزشكي دراز بكشد.

بيشتر بخوانيد : كامپوزيت دندان

كاشت ايمپلنت بدون جراحي (فلپ) و بدون درد

۱۱ بازديد

در چه صورت در كاشت ايمپلنت دندان از روش بدون جراحي (بدون فلپ) استفاده ميشود؟

امروزه كاشت ايمپلنت دندان به صورت گسترده انجام ميشود و دائما پيشرفتهايي در تكنيكها و روشها و تجهيزات به كار گرفته شده در آن حاصل ميشود. جراح ايمپلنت بايد تصميماتي بر اساس شرايط بيمار بگيرد تا بهترين درمان را براي او انجام دهد. هنگام برنامه ريزي درماني، مقدار استخوان فك در محل كاشت ايمپلنت و كيفيت بافت نرم از جمله لثه اهميت دارد. اين موارد در تعيين تكنيك جراحي بسيار مهم است.

پس از اين كه در معاينه و عكسهاي دهان كيفيت لثه و استخوان به خوبي مشخص شد، دندانپزشك مشخص ميكند آيا تكنيك جراحي بدون فلپ براي بيمار بهتر است ( روش سوارخ كردن يا پانكچر لثه بدون اين كه نياز به بريدن لثه باشد) يا روش فلپ كه در آن لثه برش خورده و زبانه اي از لثه بالا زده ميشود تا جراح به استخوان دسترسي پيدا  كند.

مزاياي كاشت ايمپلنت با روش فلپ

هنگامي كه بافت متصل كم باشد، روش فلپ به جراح امكان ميدهد بافت لثه را تغيير موقعيت بدهد تا اتصال بيشتري بين لثه و دندان ايمپلنتي ايجاد كند و پاپيلاي بين دنداني (بافت كوچك مثلثي شكل بين دندانها) در محل كاشت ايمپلنت بهبود يابد.

همچنين در اين روش متخصص ايمپلنت دندان قادر است به وضوح موقعيت نهايي ايمپلنت را در ستيغ استخوان فك ببيند. اگر به دليلي لازم باشد جراح استخوان را در حين جراحي ببيند (مثلا به دليل نامشخص بودن پهنا يا ارتفاع ستيغ استخوان)، جراحي فلپ براي كاشت ايمپلنت دندان مطمئن تر است و نتايج آن بيشتر قابل پيش بيني مي باشد.

از آنجايي كه عمل جراحي با تكنيك جديد است،خونريزي بصورت بسيار محدود است.

نياز به بخيه و سپس كشيدن بخيه نمي باشد.

براي افرادي كه به درد و عمل جراحي حساس هستند،بسيار مناسب است.

طول درمان ايمپلنت بسيار كوتاه مي شود.

موفقيت درمان بالايي در كاشت ايمپلنت دارد.

مراقبت ها و دوره نقاهت بسيار كمتري نسبت به روش هاي ديگر كاشت ايمپلنت دارد.

نياز به مصرف آنتي بيوتيك زياد پس از كاشت ايمپلنت نمي باشد

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان

مزاياي كاشت ايمپلنت با روش بدون فلپ

اما در روش بدون فلپ، بافت با ابزار مخصوصي سوراخ ميشود تا سوراخ دسترسي به استخوان فراهم شود. مزيت اين كار در اين است كه درد و ناراحتي پس از عمل به حداقل ميرسد چرا كه نيازي به بريدن بافت مخاطي وجود ندارد.

زماني كه بافت مخاطي بريده ميشود، پروستاگلاندين و هيستامين در بدن آزاد ميشود. آزاد سازي اين تركيبات شيميايي منجر به درد و ورم پس از عمل ميشود. بنابراين در صورتي كه جراح ايمپلنت (متخصص ايمپلنت دندان)وضعيت ساختارهاي محل كاشت ايمپلنت را مناسب ببيند، روش جراحي بدون فلپ را انتخاب ميكند. يكي ديگر از مزيتهاي اين روش، عدم نياز به بخيه پس از جايگذاري مي باشد.

منبع :

https://www.orthodentist.ir/

https://www.orthoblog.ir/

هزينه ترميم دندان

۱۴ بازديد

هزينه ترميم دندان

همان گونه كه مي دانيد دندان يكي از مهم ترين عناصر موثر در زيبايي ظاهري انسان است به گونه اي كه با درخشش و زيبايي دندان هاي تان مي توانيد از همان نگاه اول جذاب و دلربا به نظر برسيد. حال چنانچه دندان هاي نا مرتبي داشته باشيد كه بر اثر اتفاقي ديگر دچار شكستگي يا ترك مي شود، ديگر جاي نگراني وجود ندارد و مي توان به كمك روش هاي به روزي كه در حال حاضر قابل اجراست به ترميم ناحيه مورد نظر پرداخت. اما مسئله مهم اين است كه اگر قصد انجام چنين كاري را داشته باشيد نياز است كه بدانيد هزينه ترميم دندان چقدر مي شود؟ همينطور به دليل پرسش هاي بسيار شما كاربران عزيز بر آن شده ايم تا در اين خصوص اطلاعاتي در اختيارتان قرار دهيم تا با دانش و آگاهي بالاي به سمت انجام اين عمل گام برداريد. با ما همراه باشيد:

ترميم دندان چيست؟

ترميم دندان شامل گذراندن مراحلي مي شود كه پزشك با استفاده از انواع روش هاي مختلف، ترميم را انجام مي دهد. درحال حاضر مي توان روش هاي ترميم دندان را به دو دسته كلي، مستقيم و غير مستقيم تقسيم بندي كرد.

بيشتر بخوانيد : هزينه بليچينگ دندان

آيا ترميم دندان درد دارد؟

در اين جا براي بسياري از افرادي كه قصد انجام اين كاري ار دارند اين سوال پيش مي آيد كه آيا ترميم دندان دردناك خواهد بود؟ به همين دليل بايد شما بگوييم ميزان دردي كه در حين انجام پروسه ترميم دندان به شما وارد مي شود بسته به نوع روش انتخابي براي ترميم دندان متفاوت خواهد بود. البته علاوه بر آن مشكلات خود دندان از خفيف تا حاد كه شدت و ضعفي دارد نيز در ميزان احساس درد شما تاثير گذار است. اما با اين وجود مي توان حداقل تا مدت زمان حدود 2 روز پس از اتمام كار دندانپزشك، احساس دندان درد خفيف بسيار طبيعي است.

بيشتر بخوانيد : هزينه لمينت دندان

هزينه ترميم دندان چقدر است؟

در ابتدا بهتر است بگوييم در مورد هزينه هاي ترميم دندان با اين شرايط موجود كه قيمت مواد مورد استفاده دائم در حال تغيير است نمي توانيم قيمتي واحد به شما ارائه دهيم و براي كساني كه مي خواهند برنامه ريزي بودجه اي داشته باشند و قصد دارند تمام اين هزينه ها را از پس انداز حساب شخصي خود پرداخت كنند به برخي از عوامل دخيل در محاسبه هزينه ها اشاره خواهيم كرد.

  • نوع روش انتخابي براي ترميم دندان
  • ميزان شدت و ضعف مشكلات دنداني
  • هزينه دستمزد دندانپزشك بر اساس ميزان تخصص، تجربه و مهارت و شهرتي كه دارد
  • موقعيت مكاني مطب دندانپزشك
  • ميزان دسترسي به مطب پزشك و همينطور هزينه اياب و ذهاب براي تعداد جلسات مراجعه به مطب

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي دندان

راهنماي جامع تشخيص طلا از بدل و ساير جواهرات) بخش اول )

۱۰ بازديد

از خريد طلا هراس داريد چون ميترسيد كسي سرتان را كلاه بگذارد؟ دوست داريد با چند ترفند كوچك و ساده تشخيص طلا از بدل آشنا شويد و هميشه طلاي اصل بخريد؟ خوب جايي آمده ايد. اين مقاله را بخوانيد تا هيچوقت در خريد طلا يا تشخيص آن به مشكل بر نخوريد.

 ۱. اولين راه تشخيص طلا از بدل مشاهده علائم حك شده روي طلا است

اولين و شايد يكي از مهمترين روش هاي اينكه طلا را از بدل تشخيص بدهيم، توجه به نشانه ها و علائم رايجي است كه معمولا روي طلا حك ميكنند. روي محصولات و اجناس ساخته شده از طلا معمولا علائمي مثل ۱۸و ۲۲k حك ميشود. اما فعلا گول اين علائم را نخوريد زيرا كلاهبرداران و كساني كه طلا جعل ميكنند به راحتي آب خوردن ميتوانند محصولات بدل و تقلبي بسازند و عين همين علائم را روي آن ها حك ميكنند. اگر كسي ناوراد باشد ممكن است با ديدن اين علائم گول بخورد و طلاي بدل خريداري كند. بنابرين داشتن علائم ۱۸و ۲۲k لزوما به معني اصل بودن طلا نيست.

۲. شكل ظاهري طلا را با دقت بررسي كنيد

طلا را در دست بگيريد و با دقت همه جاي آن را زير و رو و ارزيابي كنيد. به دنبال علائم غير طبيعي مثل فرو رفتگي يا تغيير رنگ بگرديد. اگر بخشي از طلا رنگ غير طبيعي دارد يا مثلا تيره تر است احتما تقلبي است و تنها با پوشش يا روكشي از طلا آبكاري شده است. پس علاوه بر علائم حك شده، حتما دنبال ويژگي هاي غيرطبيعي روي تمامي بخش هاي طلا باشيد تا تشخيص اصل يا بدل بودن طلا برايتان راحت تر شود

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد انشگتر طلا

۳. هميشه يك آهنربا با خودتان داشته باشيد!

هر وقت مسيرتان به طلافروشي افتاد حتما يك آهنربا همراه خود داشته باشيد. زيرا آهنربا ميتواند در تشخيص طلاي واقعي از بدل به كار شما بيايد. از آنجايي كه طلا از فلزات ديامغناتيسي است هيچگاه به آهنربا نميچسپد يا به طرف آن كشيده نميشود. اگر از قطعه اي خوشتان آمده از فروشنده بخواهيد كه آهنربا را به طلا نزديك كند. اگر كوچكترين كششي بين آهنربا و قطعه طلا به وجود آمد بدانيد و آگاه باشيد كه آهنربا به كار شما آمده و شما و پولتان را نجات داده است.

۴. كاراگاه اسيد نيتريك!

اسيد نيتريك هم ميتواند در شناسايي و تشخيص طلا از بدليجات به شما كمك زيادي كند. اسيدنيتريك ماده اي است كه طلاي اصلي نميتواند در آن حل شود. بنابراين براي آزمايش، حتما يك قطعه از طلا را داخل مقداري اسيد نيتريك بي اندازيد. اگر ذوب نشد قطعه طلا است اما اگر اگر ذوب شد يا واكنش داد يعني سرتان كلاه رفته و طلايتان قطعا بدلي از طلا است.

اگر حجم اسيد نيتريكي كه در دسترس داريد كم است و نميتوانيد طلا را در آن قرار دهيد نگران نباشيد. تنها كافيست كه يك قطره چكان تهيه كنيد. و فقط يك قطره اسيد نيتريك را روي بخشي از طلا بچكانيد. اگر قطعه مورد آزمايش هيچ تغييري نكرد يا با اسيد واكنش نشان نداد، مي توانيد مطمئن شويد كه به شما طلاي واقعي داده اند اما اگر قطره اسيدي كه روي قطعه چكانده ايد به رنگ قهوه اي، سبز يا رنگ ديگري در آمد، قطعه شما بدل است.

منبع : مجله طلا و جواهر