چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

درمان ارتودنسي نامرئي كِي شكست مي خورد؟

۱۴ بازديد

شما هم براي داشتن لبخندي زيبا از ارتودنسي نامرئي كمك گرفته ايد؟ اما بين دندان ها و الاينرها فاصله وجود دارد؟ اين يعني دندان ها طبق برنامه درمان حركت نمي كنند و به عبارت ديگر، درمان با ارتودنسي نامرئي با شكست مواجه شده است. خب، دليل اين شكست چيست؟ چه كاري براي اصلاح آن انجام دهيم؟ يا اصلا چه كنيم كه كار به اينجا نكشد؟

بي نتيجه ماندن استفاده از الاينرهاي شفاف مي تواند تاثير مخربي بر روحيه فرد داشته باشد. اما نگران نباشيد؛ با شناخت دلايل شكست و جلوگيري از رخداد دوباره آن، مي توان درمان را با برنامه پيش برد. قبل از مراجعه به متخصص ارتودنسي مطالب زير را مطالعه نموده و با اطلاعات بيشتري به مطب مراجعه نماييد.

برنامه ارتودنسي نامرئي چيست؟

ارتودنسي نامرئي نوعي ارتودنسي متحرك است و از الاينرهاي شفاف براي مرتب كردن دندان ها كمك مي گيرد. منظور از برنامه ارتودنسي نامرئي برنامه ايست كه دكتر ارتودنسي بعد از معاينه دندان ها و قالبگيري سه بعدي از آنها مي چيند. در طول اين برنامه، دكتر سفارش قالب اولين الاينرها را با توجه به فرم اوليه دندان ها به لابراتور مي دهد. دندان ها بايد به آرامي حركت كرده و به موقعيت قالب هاي بعدي كه پزشك دستور ساخت آن ها را داده نزديك شوند. شما تقريبا هر دو هفته يكبار و با پيشرفت درمان، الاينرهاي جديد را دريافت مي كنيد.

چرا ارتودنسي نامرئي گاهي طبق برنامه درمان پيش نمي رود؟

۴ دليل عمده شكست ارتودنسي نامرئي را در ادامه مي خوانيد.

تفاوت هاي فردي

مدل‌هاي كامپيوتري هزاران سناريو را اجرا مي‌كنند تا برنامه درماني شما را طراحي كنند. اين مدل‌ها متغيرهاي مشتركي را به خود اختصاص مي‌دهند، اما نمي‌توانند تفاوت ‌هاي فردي را كه از پاسخ خاص بدن شما به درمان ارتودنسي ناشي مي‌شود، پيش ‌بيني كنند. به زبان ساده، برخي از دندان ‌ها سرسخت‌ تر از بقيه هستند و زماني كه از برنامه پيروي نمي‌كنند، همين يكي از دلايل اصلي كار نكردن اينويزيلاين مي‌شود.

برخورد دندان ها در طول درمان

اگر تا به حال در ساعات شلوغي سوار وسايل نقليه عمومي شده ايد، مي دانيد كه عبور از دري باز براي انبوه مردم چقدر مي تواند دشوار باشد. پس از كمي تنه زدن، برخورد با ديگران و به هم زدن جمعيت، افراد در نهايت سوار قطار مي شوند، و اين كار با برخوردهاي آرام با سايرين ميسر نمي شود.

استفاده نكردن از الاينرها به اندازه مقرر

بسياري از بيماران رعايت ۲۲ ساعت زمان استفاده روزانه را كه همه متخصصين ارتودنسي توصيه مي‌كنند، دشوار مي‌دانند. اين انعطاف ‌پذيري براي برداشتن الاينرهاي شفاف در طول دو ساعت است كه مي‌تواند دندان ‌هاي شما را حتي پس از استفاده از اينويزيلاين كج نگه دارد و نياز به اصلاحات ميان دوره اي در طول درمان شود.

عدم انجام ورزش هاي جويدن

الاينرها با ايجاد حركت ارتودنسي دندان كار مي كنند و دندان ها را به موقعيت هاي جديد هدايت مي كنند. الاينرها با هر بار قرار گرفتن روي دندان ‌هاي شما، آن ها را «فشار» مي‌دهند تا نيروي خارجي براي حركت دندان‌ ها را فراهم ‌كنند. هر بار كه غذا را قورت مي دهيد، دندان هايتان به هم مي رسند و ترِي هاي ارتودنسي سفت مي شوند. هر بار كه دندان هاي خود را به دليل استرس يا زور زدن به هم فشار مي دهيد، تري هاي خود را سفت مي كنيد. با اين حال، قورت دادن و فشار دادن فقط به دندان‌ هاي آسياب شما نيرو وارد مي‌كند و نه به دندان ‌هاي جلويي شما. همين الان آب دهانتان را قورت دهيد. كجا فشار را احساس مي كنيد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.