چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه حلقه ازدواج مناسب خود را پيدا كنيم؟

۱۲ بازديد

پيداكردن حلقه مناسب آن‌قدرها كار سختي نيست اگر بدانيد چه چيزهايي براي شما اهميت داريد و مي‌خواهيد حلقه ازدواجتان چه ويژگي‌هايي داشته باشد. در واقع اين انتخاب براي وقت‌هايي كه مي‌دانيد چه چيزهايي براي شما اولويت دارد، از هميشه سخت‌تر مي‌شود. نگران نباشيد، همان‌طور كه وعده دادم، اين راهنما از تريص قرار است همه سؤال‌ها و سردرگمي‌هاي شما را حل كند. براي رسيدن به حلقه ازدواج مناسب، از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه بايد به آنها توجه داشت حرف بزنيم:

جنس حلقه ازدواج

حلقه‌هاي ازدواجي كه در بازار طلا مي‌بينيد بيشتر آنها از دو فلز طلا زرد و تيتانيوم ساخته مي‌شوند اما همه حلقه‌ها محدود به اين دو نوع نيستند. درواقع اينكه بخواهيد از چه جنس حلقه ازدواجي استفاده كنيد بيشتر از هر چيزي به سليقه و بودجه شما بستگي دارد. براي اينكه كار انتخاب را راحت‌تر كنيم از چند جنس فلز حلقه ازدواج نام ببريم:

پلاتين: پلاتين فلزي زيبا و درخشان است و دوام و طول عمر بالايي دارد، زنگ نمي‌زند و جزئيات و كنده‌كاري در آن بهتر و زيباتر انجام مي‌شوند.

استرلينگ يا نقره: حلقه‌هاي نقره از ارزان‌ترين فلزاتي هستند كه براي حلقه استفاده مي‌شوند، مثل طلا نرم است و ماندگاري كمتري نسبت به ساير فلزات دارد.

پالاديم: حلقه‌‌هاي پالاديمي مشابه پلاتين هستند، ماندگاري و شفافيت خوبي دارند و مقاومت آنها بالاست. نسبت به پلاتين هم ارزان‌تر است.

تيتانيوم: فلز تيتانيوم بسيار سبك است و يكي از جنس‌هايي است كه براي حلقه ازدواج داماد استفاده زيادي دارد.

تنگستن: حلقه‌‌هاي ازدواج تنگستني ضد خش، ضدزنگ و براق هستند. رنگ خاكستري تيره‌اي دارند و در درازمدت درخشندگي خود را از دست نمي‌دهند.

طلا (سفيد يا طلا زرد): حلقه ازدواج طلا هم كه بيشتر از مدل‌هاي قبلي كه گفتيم معرف حضور است! معمولاً حلقه‌‌هاي طلا استقبال و تقاضاي بيشتري در بازار دارند و در رنگ‌هاي زرد، سفيد يا طلاي رز گلد ساخته مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترتي طلا

 

4 نكته مهم كه بايد براي پوشيدن و خريد سينه ريز طلا رعايت كنيد

۹ بازديد

1 لباس‌هاي خود را در نظر بگيريد

يكي از مهم‌ترين چيزهايي كه راهنماي شما براي پوشيدن و استفاده كرد از زيورآلاتي مثل سينه‌ريز و گردنبند طلا مي‌شود، لباس است. لباس مهماني خود را بپوشيد و براي رنگ و لعاب دادن بيشتر به لباس و ظاهر خود از يك گردنبند با جزئيات بيشتر و طراحي جسورانه‌تر استفاده كنيد. سخت شد؟ نه نگران نباشيد؛ همه جزئيات را با شما در ميان خواهم گذاشت.

گردنبندها يكي از مهم‌ترين اكسسوري‌هايي هستند كه مي‌تواند جذابيت لباس شما را بيشتر كنند اما همه چيز مي‌تواند زير سايه طرح، مدل و جنس لباس تغيير كند. لباس‌‌هاي شب از آن دسته مواردي است كه دست شما را در انتخاب سينه ريز طلا بازتر مي‌گذارد. سينه‌ريزها و گردنبندهاي سنگين براي لباس‌هاي ساده انتخاب خوبي است. درواقع سادگي ظاهر لباس را با سينه‌ريز جبران مي‌كنيد و سنگيني سينه‌ريز را با لباس خنثي. گردنبندهاي بيضي چند رديفي براي استايل‌‌هاي شيك و رسمي مناسب است. لباس‌هاي كژوال يا راحت‌تر هم تركيب خوبي با گردنبندهاي چندلايه مي‌سازند.

2. معجزه رنگ و تركيب از قلم نيفتد

سينه‌ريزهاي تك‌رنگ خود را با لباس‌هاي رنگارنگ امتحان كنيد! قرار است براي يك‌بار همه كه شده سبكي جسورانه‌تر و متفاوت‌تر داشته باشيم، پس از انتخاب لباس با رنگ‌هاي مختلف نترسيد. سينه‌ريزهاي تك‌رنگ براي لباس‌هاي رنگارنگ گزينه مناسبي است. انگار كه تمام مهره‌هاي بازي را سر جاي خود چيده باشيد تا همه چيز براي يك درخشش چشم‌نواز و خاص آماده باشد.

بيشتر بخوانيد:

3. سينه ريز طلا را با يك لباس ساده بپوشيد

لباس‌هايي كه روزانه استفاده مي‌كنيم معمولاً آن‌قدر پرزرق‌وبرق و خاص نيستند كه توجه زيادي به خود جلب كند اما من يك فوت كوزه‌گري برايتان دارم! اگر مي‌خواهيد ظاهري متفاوت و جذاب داشته باشيد، سينه ريز گردنبند طلا را به همين لباس‌هاي ساده و روزانه خود اضافه كنيد تا معجزه زيبايي آن را ببينيد. همه چيز درخشان‌‌تر از حد تصورتان مي‌شود، حتي همان لباس ساده و روزانه هميشگي. به دليل چشم‌گير بودن و بولد بودن اكثر مدل هاي سيه ريز، بهتر است كه لباس مورد استفاده همراه آن ساده باشد تا از شلوغ شدن بيش از حد استايل شما جلوگيري كند.

4. گردنبندهاي خود را مناسب زمان و مكان بپوشيد

برخي مدل‌هاي گردنبند هستند كه در يك مهماني شيك و بي‌نظير به نظر مي‌رسند اما براي استفاده در يك محيط اداري و رسمي گزينه خوبي نيست. اين هوشمندي شما را مي‌رساند كه بدانيد هر لباس، زيورآلات و گردنبندي را مناسب موقعيت خود بپوشيد. حتي اگر قصد پوشيدن سينه‌ريز و گردنبند طلا در محل كار را داريد، سراغ آنهايي برويد كه خيلي سنگين و پركار نباشند. استايل و ظاهر شما در محل كار مي‌تواند الهام گرفته از رنگ‌‌‌هاي سبك و روشن باشد اما جواهرات بزرگ و رنگارنگ را براي مهماني‌ها و مراسم‌هايي نگه‌داريد كه قرار است دعوت شويد.

منبع : طلافروشي اينترنتي

ترفندهاي رنگ مو

۹ بازديد

براي كساني كه چند تار زلفشان سفيد است، و مي خواهند با رنگ كردن از شرشان خلاص شوند، گفته شده كه به سراغ ريشه ها بروند.

اول ريشه ها را رنگ بزنيد و۱۰ تا ۱۵ دقيقه صبر كنيد و بعد رنگ مو را تا انتهاي نوك ساقه بكشيد و بعد از چند دقيقه آب بكشيد.

اگر بيشتر موهاي‌تان سفيد است اول از جلوي سر شروع به رنگ كردن مو كنيد. اگر شقيقه‌ها سفيد بودند اول شقيقه‌ها را رنگ كنيد و بعد از پشت سر شروع كنيد. در كل هرجا كه سفيدي بيشتر بود اول آنجا را رنگ كنيد و بعد قسمت‌هاي ديگر.

اگر هم سفيدي موهاي‌تان كم است ابتدا از پشت سر و از ريشه شروع به رنگ كردن مو كنيد. بعد بغل‌ها و سپس جلوي سر را چون جلوي سر حرارت بيشتري دارد.

داستان نوك موها و قيچي

يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد رعايت كرد تا نتيجه بهتري از رنگ كردن موها به دست بيايد، اين است كه اگر نوك موهاي شما به هر دليل دچار موخوره شده است بايد قبل از رنگ كردن آنها را كوتاه كنيد.

موي خشك و شكننده نمي تواند به خوبي، رنگ را در خود نگه دارد و بعد از مدت كوتاهي رنگش از بين مي رود و به اصطلاح، موها بدرنگ مي شود.

بنابراين بهتر است قبل از رنگ كردن حتما سر موهاي تان را كوتاه كنيد تا قسمت هاي خشك و آسيب ديده اي در موي تان وجود نداشته باشد.

جنس ظرف مهم است۰۰۰

كارشناسان سالن هاي زيبايي و آرايشگران توصيه مي كنند، براي رنگ كردن، رنگ مورد نظرتان را در يك ظرف غيرفلزي بريزيد

دارندگان موهاي زبر توجه كنند!

اگر موهاي شما خيلي زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شايد لازم باشد كه قبل از رنگ كردن آن ها را نرم كنيد، چون با نرم كردن، لايه هاي كوتيكول رنگ را بهتر جذب مي كنند.

بيشتر بخوانيد :

مراقب نرم كننده باشيد

شما نبايد از چند ساعت قبل از رنگ كردن از نرم كننده استفاده كنيد، چند ساعت قبل از رنگ كردن فقط شامپو كنيد. اگر مي خواهيد موهاي تان خوب رنگ بگيرد بايد هيچ چيزي مثل چربي يا كثيفي روي موها نباشد.

براي اينكه نرم كننده هم اثر خوب خود را داشته باشد، وقتي حسابي موهاي خود را آب داديد،  با انگشتان يا يك شانه دندانه درشت به خوبي نرم‌كننده را بين موها پخش كنيد.

عجول نباشيد!

در شستن رنگ مو عجول نباشيد. زمان شستشو را بر اساس بروشور رنگ مو تنظيم كنيد. اگر زمان مناسب براي نوع رنگي كه استفاده كرده ايد حداكثر زمان لازم براي رنگ گيري مو است اجازه دهيد تا در حداكثر زمان تعيين شده، رنگ روي مو باقي بماند.

موهاي خاكستري و سفيد ديرتر از موهاي رنگي، رنگ مي گيرند و اگر شما چنين موهايي داريد بايد بيشتر از حد معمول صبر كنيد تا به نتيجه مطلوب برسيد و موي شما بهتر رنگ را جذب كند.

آبكشي و ريزش موها

بعد از رنگ‌كردن موهاي‌تان سعي كنيد آنها را با آب سرد بشوريد، اين روش تا حدي از ريزش موها جلوگيري مي‌كند.

شامپو شايد براي وقتي ديگر!

بعد از رنگ كردن حداقل تا ۲۴ ساعت نبايد موها را شامپو زد، تا رنگ بتواند به خوبي در هر ساقه مو نفوذ كند.

 

دكلره

اگر مي خواهيد چهره طبيعي تري داشته باشيد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه هيچوقت از رنگ هايي كه نياز به دكلره مو دارند، استفاده نكنيد، چون علاوه بر اينكه رنگ موي شما را مصنوعي نشان مي دهد، ممكن است سبب آسيب جدي به ريشه هاي مو سوزاندن آنها نيز شود.

وازلين در جايگاه يك پوشش

از وازلين براي چرب كردن نواحي گوش، پشت گردن و خط رشد مو در پيشاني و كنار گوش استفاده نماييد.

اين كار باعث مي شود تا از رنگ شدن پوست تان در هنگام رنگ موي سر جلوگيري كنيد

منبع : دوره هاي آموزش آرايگشري الماس نشان

هزينه تقريبي ايمپلنت

۱۱ بازديد

شكي نيست كه ايمپلنت هاي دنداني موثرترين روش براي جايگزين كردن يك يا چند دندان از دست رفته هستند. به طور طبيعي افرادي كه روش كاشت دندان را انتخاب مي كنند؛ به دنبال بهترين روش از لحاظ كيفيت و قيمت مي گردند. بنابراين محاسبه هزينه تقريبي ايمپلنت در انتخاب آن ها تاثير گذار است. كاشت ايمپلنت يك سرمايه گذاري بلند مدت است كه سلامتي دهان و دندان بيمار را حداقل به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال تضمين مي كند. براي محاسبه هزينه تقريبي ايمپلنت دندان بايد عوامل موثر بر روي آن را بررسي و ارزيابي كرد.

هزينه تقريبي ايمپلنت چگونه محاسبه مي شود؟

هزينه تقريبي ايمپلنت دندان براساس فاكتورهاي زير تعيين مي شود:

تعداد دندانهايي كه نياز به ايمپلنت دارد

تعداد دندانهايي كه بايد با ايمپلنت دندان جايگزين شود؛ فاكتور مهمي در محاسبه هزينه تقريبي ايمپلنت دندان است. روش هاي متفاوتي براي كاشت دندان وجود دارد كه روي قيمت ايمپلنت تاثير مي گذارد:

ايمپلنت دندان تك (فقط يك دندان نياز به ايمپلنت دارد.)

بريج برپايه ايمپلنت (دو يا حداكثر سه دندان روي يك پايه ايمپلنت دركنار هم قرار مي گيرند.)

ايمپلنت All On 4 (كل دندان هاي فك بالا و پايين روي ۴ پايه ايمپلنت سوار مي شود.)

ايمپلنت اوردنچر (كل دندانهاي يك فك روي ۶ تا ۸ پايه ايمپلنت سوار مي شود.)

هرچه تعداد ايمپلنت هاي كاشته شده در فك بيشتر باشد؛ هزينه تقريبي ايمپلنت نيز افزايش مي يابد.

نوع ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دنداني انواع متفاوتي دارند. معمولا با مشورت دندانپزشك و با توجه به بودجه شما، بهترين نوع ايمپلنت انتخاب مي شود. جنس ايمپلنت، برند سازنده و نحوه طراحي و ساخت ايمپلنت، سايز و محل كاشت آن، روي محاسبه هزينه تقريبي ايمپلنت موثرند. به عنوان مثال هزينه ميني ايمپلنت كمتر از ايمپلنت استاندارد است اما همه بيماران كانديد مناسبي براي كاشت ميني ايمپلنت نيستند. علاوه بر اين، قيمت اباتمنت كه پس از جوش خوردن استخوان فك به پايه ايمپلنت روي آن قرار مي گيرد نيز بسته به نوع، جنس و اندازه آن متغير است.

نحوه كاشت ايمپلنت دندان

با پيشرفت تكنولوژي، روش كاشت ايمپلنت دندان تغييرات بسيار زيادي كرده است. در حال حاضر ۳ روش مختلف براي كاشت دندان وجود دارد كه دندانپزشك با بررسي شرايط بيمار تصميم مي‌گيرد؛ كدام روش براي او مناسب تر است

چگونه هزينه ايمپلنت دندان را كاهش دهيم؟

۱۳ بازديد

قبل از هر چيزي در نظر داشته باشيد كه هيچ ارزاني بي علت نيست. بنابراين، اگر قطعات بي كيفيت و ارزان قيمت را انتخاب كنيد، مدت زمان زيادي را نمي توانيد از آن بهره ببريد. و در نهايت مجبور به ايمپلنت دوباره و حتي جراحي هاي جانبي خواهيد شد. اما با رعايت نكاتي كه در اينجا ذكر مي كنيم، مي توانيد هزينه نهايي كاشت دندان را تا حد زيادي كاهش دهيد.

زمان استاندارد انجام ايمپلنت دندان، تا شش ماه بعد از كشيدن دندان است. اما براي آنكه از شر هزينه جراحي هايي مثل پيوند استخوان خلاص شويد، حتما ايمپلنت فوري انجام دهيد. به اين معني كه بلافاصله بعد از كشيدن دندان، پروسه كاشت را شروع كنيد. هرچه كاشت دندان به طول بينجامد، احتمال بروز مشكلات فكي، تحليل رفتن لثه و فاصله گرفتن دندان هاي ديگر قوي تر خواهد شد. به علاوه، اگر زود ايمپلنت كنيد، پروتزي كه در اين حالت ساخته مي شود به دندان طبيعي نزديك تر است.

گاهي بيمار بيش از ۸ دندان خود را به طور رديفي از دست داده است يا به علت پوسيدگي، نياز به كشيدن دندان دارند. در چنين مواقعي نمي توان به صورت تك واحدي كاشت دندان را انجام داد. چرا كه نياز به مدت زمان طولاني بيش از ۱ سال داشته و همچنين بيمار بايد هر سري مبلغ قابل توجهي را براي كاشت دندان پرداخت نمايد.

در اين مواقع مي توان كاشت يك دست دندان كامل را بر پايه ايمپلنت انجام داد. كه نه تنها مبلغ آن مقرون به صرفه است بلكه مدت زمان كمتري را براي درمان مي طلبد. ايمپلنت كامل به نسبت ديگر روش هايي مانند نصب اوردنچر يا دندان مصنوعي داراي طول عمر بيشتر و كيفيت بالاتري مي باشد.

چرا قيمت ايمپلنت دندان بالاست؟

مهمترين عامل گران بودن كاشت دندان، برند ايمپلنت است. در عين حال بسيار مهم است كه بهترين انتخاب را داشته باشيد تا بهترين نتيجه را بگيريد. به شما توصيه مي‌كنيم بخاطر مبلغي ارزان تر، هزينه دوباره و شايد حتي گران تر را در سال‌هاي آينده را به خود تحميل نكنيد. چراكه ايمپلنت دندان اگر درست و كامل انجام نشود، امكان ابتلا به بيماري هاي لثه بيشتر خواهد شد. البته لازم به ذكر است كه ايمپلنت براي اولين بار در سوئيس انجام شد، از اين جهت برندهاي سوئيسي معروف تر هستند.

چگونه دستبند چرم طلا مردانه را انتخاب كنيم؟

۱۱ بازديد

انتخاب و خريد دستبند چرم طلا مردانه نياز به دقت و توجه زيادي دارد. اگر دوست داريد يك خريد طلا عالي و ماندگار داشته باشيد، به نكته‌هايي كه در ادامه مي‌خواهم به شما بگويم توجه كنيد:

عيار و وزن طلاي روي دستبند را در نظر بگيريد

شما طلاي سنگين را بيشتر مي‌پسنديد يا طلاهاي سبك و كم‌وزن را دوست داريد؟ براي انتخاب دستبند طلا چرم مردانه بايد عيار و وزن مورد نظرتان را معين كنيد. از آنجايي كه طلاي رايج در ايران، طلاي ۱۸ عيار است، اين عيار طلا را بخريد. وزن طلا بستگي به خواست و سليقه شما دارد. البته معمولا پلاك طلا روي دستبند چرم وزن كمي دارد. هر چه وزن طلا كمتر باشد قيمت آن هم پايين‌تر است. به طور كلي پلاك‌هايي كه اسم‌ با ليزر بر روي آنها حك شده است نسبت به پلاك‌هايي كه شكل اسم را دارند سبك‌تر هستند.

نوع قفل و مكانيزم بسته شدن آن را بررسي كنيد

به نظر من براي خريد دستبند طلا مردانه هيچ چيز مهم‌تر از نوع قفل و كيفيت آن نيست. زمان خريد دستبند طلا حتما قفل و مدل بسته شدن آن را در نظر بگيريد. دستبندهاي چرمي بافته شده، عموما قفل‌هاي آهنربايي دارند و به كمك يك زبانه بسيار كوچك محكم مي‌شوند. اگر مي‌خواهيد دستبندتان را فقط در مهماني يا مراسم‌هاي خاص استفاده كنيد، اين نوع قفل براي شما مناسب است. اما اگر آن را براي استفاده روزانه و هميشگي مي‌خواهيد، چندان مناسب نيست. قفل‌هاي ساعتي و پهن براي دستبند طلا چرمي بسيار كاربردي است و مقاومت بسيار بالايي دارد. بنابراين اگر قصد داريد كه به صورت روزانه از دستبندتان استفاده كنيد، قفل‌هاي ساعتي را انتخاب كنيد.

دستبند چرم طلا مردانه بهترين گزينه براي هديه دادن

هديه خريدن براي آقايان جزو كارهاي سخت و زمان‌بر است. اما اگر مي‌خواهيد يك هديه شيك، زيبا و ماندگار براي آن‌ها تهيه كنيد، دستبند چرم طلا بخريد. من فكر مي‌كنم هيچ چيز به اندازه يك اكسسوري منحصربه‌فرد نمي‌تواند استايل افراد را كامل و زيباتر كند. دستبند چرم و طلاي مردانه بهترين هديه‌اي است كه مي‌توانيد با آقايان بدهيد و خاطره يك روز شيرين را برايشان رقم بزنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

كنيك آرايش صورت گرد

۹ بازديد

اينجا قرار است كه از جذاب‌ترين مدل‌هاي دستبند چرم طلا براي خريد طلا براي آقابان  نام ببرم. اين مدل‌ها را از بين تحقيقاتي كه درباره دستبند چرم و طلا انجام داده‌ام و تجربه‌هايي كه در برخورد با آقايان شيك‌پوش داشته‌ام جمع‌آوري كرده‌ام. پس اگر دوست داريد در نگاه ديگران مثل يك جنتلمن خوش‌تيپ ديده شويد، اين مدل‌ها را به ياد داشته باشيد:

دستبند طلا مردانه چرم با پلاك دو اسمي

اگر دوست داريد كه به نامزد، همسر يا دوست صميمي‌تان يك هديه خاص و جذاب بدهيد كه هميشه شما را به خاطر داشته باشد، دستبند طلا مردانه چرم با پلاك دو اسمي بخريد. به نظر من جذاب‌ترين هديه براي يك نفر، هديه‌اي‌ است كه او را به ياد هديه‌دهنده بيندازد و چه چيزي بهتر از پلاك‌هاي دو اسمي و دستبند بند چرمي؟

بايد بگويم كه پلاك دو اسمي طلا از تركيب زيبا و هنرمندانه دو اسم در كنار هم ساخته مي‌شود و در يك نگاه مي‌توانيد هر دو اسم را ببينيد. براي خريد اين مدل دستبندها بايد پلاك‌هاي آن طبق اسم‌هايي كه شما مي‌خواهيد طراحي شود. اگر به دنبال خريد يك هديه ماندگار براي يار ماندگار خود هستيد، به توصيه‌هاي من گوش كنيد و همين حالا اين مدل دستبند را سفارش دهيد!

دستبند چرم طلا پهن

قطعا مي‌دانيد كه دستبندهاي چرم در اندازه‌هاي مختلفي وجود دارند اين سبك دستبند براي افرادي كه مچ پهن و استخوان‌بندي درشت دارند هم بسيار مناسب است. پلاك طلا و خصوصا پلاك‌هاي دو اسمي كه بزرگ‌تر و يا طولاني‌تر هستند، روي دستبند طلا چرم پهن بهتر قرار مي‌گيرند.

بيشتربخوانيد : طلاي كودك

دستبند چرم و طلا مردانه با پلاك اسم

رايج‌ترين و يا شايد بتوان گفت محبوب‌ترين مدل در ميان دستبند‌ طلا چرم مردانه، دستبند چرم با پلاك اسم است. من فكر مي‌كنم مرداني كه اين سبك دستبندها را انتخاب مي‌كنند، اعتماد به نفس بالايي دارند و مي‌خواهند نامشان را به زيبايي و با روشي متفاوت به ديگران بگويند! پلاك اسم روي دستبند طلا مردانه چرم در انواع گوناگون و سبك‌هاي نوشتاري مختلفي وجود دارد، از سبك تحريري گرفته تا فانتزي و لاتين.  به نظر من بهترين معيار براي انتخاب بين حالات نوشتاري مختلف پلاك اسم طلا اين است كه به نوع تيپ خود توجه كنيد. اگر تيپ و استايل لباس پوشيدن شما سنتي، ساده يا هنري است از پلاك اسم فارسي تحريري يا نستعليق استفاده كنيد. اگر نوع پوشش شما مدرن‌تر است و روي ديگر اجزاع لباستان از كلمات انگليسي استفاده شده است، از پلاك اسم لاتين استفاده كنيد.

دستبند طلا چرم بافت

علاوه‌بر مدل‌هاي دستبند چرم معمولي، دستبند چرم و طلا بافت هم طرفداران زيادي دارد. به نظر من اين سبك دستبند براي كساني كه مچ‌هاي باريك و يا استخواني دارند مناسب است. دستبند طلا و چرم بافت مردانه براي ست كردن با انواع لباس‌هاي اسپرت و گاهي مجلسي مناسب است و زيبايي منحصربه‌فردي را به شما مي‌بخشد.

دستبند چرم طلا مردانه دست‌دوز و طبيعي

اگر شما هم مثل من روي كيفيت بند چرمي و زيبايي و ظرافت آن حساس هستيد، دستبند چرم طلا مردانه دست‌دوز را انتخاب كنيد. كيفيت چرم‌هاي دست‌دوز و طبيعي بسيار بالاست و دوام خوبي دارد. همچنين رنگ‌هاي متنوع و طبيعي آن باعث مي‌شود كه قدرت انتخاب بالايي داشته باشيد. در عين حال اگر قصد هديه دادن را داريد، اين گزينه مي‌تواند به نفيس‌تر بودن هديه شما كمك كند.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي  

پاسخ به سوالات بسيار مهم پيش از انجام عمل جراحي لاغري

۱۰ بازديد

اگر با اضافه وزنو چاقي شديد روبرو هستيد و با امتحان كردن همه روش هاي لاغري از جمله رژيم لاغري و ورزش هنوز نتوانسته ايد اضافه وزن خود را كاهش دهيد احتمالا بهترين گزينه درمان شما انجام جراحي لاغري است.

چه تكنيك ها و عمل هايي مي‌توانند باعث كاهش وزن من شوند؟

در كل به روش هاي مختلف از دست دادن وزن در عمل پزشكي بارياتريك (bariatric) گفته ميشود. پزشكان بارياتريك، مي توانند متخصصان تغذيه باشند كه با تهيه رژيم غذايي لاغري براي افراد چاق، به كاهش وزن آن ها كمك مي‌كنند. يا مي‌توانند جراحان لاغري باشند كه با كمك عمل جراحي افراد چاق را براي هميشه درمان ميكنند.

ما كاري به متخصصان تغذيه نداريم چون مي‌خواهيم به شيوه جراحي با چاقي خود مبارزه كنيم. براي همين منظور دنبال انوع روش هاي لاغري در حوزه جراحي هستيم. انواع عمل هاي جراحي كه در اين حوزه به كاهش وزن كمك مي‌كنند عبارتند از:

باي پس معده

باي پس روده

اسليو معده

باندينگ معده

انحراف بيلوپانكراتيك

و …

آيا من داوطلب عمل جراحي لاغري هستم؟

هرچند كه روش هاي مختلفي براي ارزيابي اينكه شما به اين عمل نياز داريد يا خير وجود دارد، اما تعيين كننده ترين عامل براي اينكار، محاسبه bmi  است.

اگر اين شاخص در شما بين ۳۵ تا ۴۰ و يا بالاتر باشد و دست بر قضا با مشكلات و بيماري هايي مثل ديابت، فشار خون، ورم مفاصل، تنگي نفس و بيماري هاي قلبي و … مواجه باشيد شما نامزد مناسبي براي اين عمل خواهيد بود.

عمل جراحي لاغري چه كاري براي من انجام مي‌دهد؟

براي افراد چاق، عمل لاغري واقعا مي‌تواند زندگي‌ها را نجات دهد. براي اين افراد ثابت شده‌است كه از دست دادن وزن اضافي خطر سكته، حمله قلبي، سرطان و ديابت را كاهش مي‌دهد.

عوارض جانبي مرتبط با جراحي چاقي كدامند؟

صرف‌نظر از روش جراحي لاغري كه براي شما در نظر گرفته شده است، در رابطه با هر نوع عملي خطرات و پيچيدگي‌هاي جراحي خاصي وجود دارد. برخي از عوارض احتمالي جراحي لاغري مي‌توانند شامل موارد زير باشد:

عفونت

لخته‌هاي خوني

و كمبود ويتامين است كه مي‌تواند منجر به اسهال، كم‌خوني و سنگ كليه شود.

اما از آنجايي كه اغلب تكنيك هاي لاغري با كمك جراحي لاپاراسكوپي انجام ميشود احتمال عفونت و خطر عوارض جانبي به شدت كاهش پيدا ميكند.

آيا عمل جراحي چاقي برگشت پذير است؟

اين كه آيا عمل جراحي مي‌تواند معكوس شود يا نه، به خود عمل بستگي دارد. براي مثال در خصوص باندينگ با حلقه معده (banding gastric)، ممكن است چاقي شخص دوباره برگردد و نتيجه عمل معكوس شود، چون هيچ بخشي از روده‌ها و يا معده از بين نرفته و عملا دستكاري خاصي صورت نگرفته است.

 

با اين حال ساير تكنيك هاي جراحي چاقي مانند باي پس معده، باي پس روده، اسليو و .. برگشت ناپذير هستند و شما به صورت دائمي از چاقي خود خلاص خواهيد شد.

بيشتربخوانيد : بهترين جراح لاغري كيست ؟

آيا ارتودنسي دندان هاي ايمپلنت شده امكان پذير است؟

۱۶ بازديد

پاسخ دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج به اين سوال :

ايمپلنت دندان يكي از موثرترين راه ها براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته است كه به بسياري از بزرگسالان كمك مي كند تا لبخندي كامل داشته باشند. حال اگر بيمار بخواهد پس از ايمپلنت؛ دندان هايش را صاف و مرتب كند چه مي شودا؟ آيا ارتودنسي دندان هاي ايمپلنت شده ممكن است؟

در واقع در برخي موارد ارتودنسي با وجود دندان هاي ايمپلنت شده كاملا ميسر است زيرا اين دو درمان در يكديگر خلل ايجاد نخواهند كرد. مسئله اين است كه بريس هاي ارتودنسي قادر به حركت دادن دندان ايمپلنت شده نيستند زيرا تيتانيوم ايمپلنت به استخوان فك جوش خورده است. بر خلاف دندان هاي طبيعي كه توسط بافت هاي گوشتي پريودنتال حمايت مي شوند، ايمپلنت ها مستقيما در فك مستقر شده اند، به همين دليل بريس ها نمي توانند آنها را حركت دهند.

ارتودنسي قبل از ايمپلنت

در صورتي كه هم به ارتودنسي و هم به ايمپلنت نياز داريد، بهتر است قبل از ايمپلنت، دندان هايتان را ارتودنسي كنيد. زيرا همانطور كه قبل تر گفته شد، ايمپلنت ها نمي توانند مانند دندان طبيعي حركت كنند.

بسياري از بيماران به منظور ايجاد فضاي كافي براي ايمپلنت و حركت ريشه هاي دندان هاي مجاور به جاي صحيحشان به درمان ارتودنسي قبل از ايمپلنت نياز دارند.

ارتودنسي پس از ايمپلنت

با اينكه ارتودنسي دندان ها قبل از ايمپلنت منطقي تر به نظر مي آيد، اما اگر دندان هاي اطراف ايمپلنت، جزء  اهداف ارتودنسي نيستند، مي توان پس از ايمپلنت نيز درمان ارتودنسي را انجام داد. به علاوه، اگر دندان ايمپلنت شده بايد به عنوان نقطه اتكا براي تقسيم فشار بين دندان هاي ديگر استفاده شود، بيمار بايد قبل از ارتودنسي، درمان ايمپلنت را انجام داده باشد.

با بالا رفتن سن، دندان ها بيشتر به سمت جلوي دهان منحرف شده و موجب شلوغي لبخند و برگشت ارتودنسي مي شوند. اين ممكن است به مرور زمان موجب لق شدن ايمپلنت شود. اگر ايمپلنت در مقايسه با ساير دندان ها، در موقعيت درستي نصب شده باشد، بريس هاي ارتودنسي مي توانند براي حركت دادن دندان هاي ديگر مورد استفاده قرار گيرند.

اگر ايمپلنت در موقعيت صحيحي قرار نگرفته باشد، پس از اتمام ارتودنسي و صاف شدن دندان ها، از جاي خود در خواهد آمد. در اين موارد بايد تصميم گيري كنيد. شما هم مي توانيد انتخاب كنيد كه لبخندي نازيبا داشته باشيد، و هم مي توانيد پس از اتمام ارتودنسي، دوباره ايمپلنت را انجام دهيد.

بيشتر بخوانيد :

چگونه يك دندانپزشك ترميمي خوب پيدا كنيم؟

۱۳ بازديد

معيارهاي بي‌شماري وجود دارد كه مي‌توانيد با در نظر گرفتن آن ها اقدام به پيدا كردن يك دندانپزشك زيبايي دندان كنيد. برخي از مراجعين براي پيدا كردن دندانپزشك مد نظرشان تنها هزينه‌ها را در نظر مي‌گيرند و متخصصي را پيدا مي‌كنند كه حداقلِ هزينه را از آن‌ها دريافت كند اما احتياط كنيد! زيرا معيارهاي زيادي براي انتخاب يك دندانپزشك ترميمي خوب وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. چرا؟

معيارهاي انتخاب يك متخصص و دندانپزشك ترميمي خوب

از تجربه ديگران استفاده كنيد

به دليل استقبال گسترده مردم از دندانپزشكي زيبايي و ترميم دندان اين روزها اغلب افراد با انواع پروسه‌هاي زيبايي دندان مانند لمينت دندان، بليچينگ دندان، جراحي زيبايي لثه و … آشنا هستند و چه بسا دست كم يكي از اين پروسه‌ها را انجام داده باشند. از تجربه اين افراد استفاده كنيد و ببينيد كه آيا متخصص آن‌ها يك دندانپزشك ترميمي خوب بوده يا خير.

تخصص و اعتبار دندانپزشك را در نظر بگيريد

به ياد داشته باشيد، هر دندانپزشكي حتي يك متخصص ارتودنسي دندان مي‌تواند خود را يك دندانپزشك ترميمي خوب بنامد. يعني پروسه‌هاي ترميم و زيبايي دندان را هر دندانپزشكي مي‌تواند انجام دهد اما هر كسي كه پروسه‌هاي زيبايي دندان انجام مي‌دهد لزوما بهترين و قابل اعتماد نيست. دندانپزشكي كه چندين سال تجربه موفق دندانپزشكي زيبايي و ترميم دندان را دارد يا دوره‌هاي تخصصي آن را گذرانده است مي‌تواند گزينه بهتري براي مراجعه كردن باشد. اين متخصصان در پروسه ها و امورات زير تجربه، مهارت و تخصصي كافي دارند:

نصب انواع روكش دندان

نصب انواع ونير دندان شامل لمينت دندان، ونير كامپوزيت و

ترميم درجات مختلف پوسيدگي دندان به بهترين شكل ممكن با بهترين مواد

انجام بليچينگ دندان با همه روش هاي موجود

اسكيلينگ جرم گيري دندان

روت پلنينگ

نصب ايمپلنت دندان، بريج، دندان مصنوعي (مشترك با متخصص پرستودنتولوژيست)

تراشيدن دندان يا اناملوپلاستي

پاليش دندان

و ….

به‌روز بودن دندانپزشك را بررسي كنيد

دنياي پزشكي و دندانپزشكي بسيار پويا است و هر روز يافته‌هاي پژوهش‌ها و تحقيفات مختلف بر ميزان اطلاعات علمي اين رشته‌ها اضافه مي‌كند. بنابراين پزشك يا دندانپزشكي كه علاوه بر تحصيلات آكادميك خود همواره به دنبال تحقيق و پژوهش يا دنبال كردن تازه‌هاي رشته خودش است مي‌تواند تفاوت زيادي در نحوه  درمان ايجاد كند. اگر متخصصي كه به او مراجعه مي‌كنيد اين‌گونه باشد، مي‌توانيد او را يك دندانپزشك ترميمي خوب بدانيد.

از ميزان تجربه و سابقه كاري دندانپزشك مطلع شويد

علاوه بر آموزش‌هاي آكادميك، مهارت و تجربه دندانپزشك زيبايي و ترميم دندان بسيار مهم است. از آنجا كه انجام پروسه‌هاي ترميم دندان مي‌تواند روي زيبايي لبخند و چهره شما تاثير بگذارد، بنابراين بايد با نهايت دقت و توجه انجام داده شود. هرچه تجربه دندانپزشك بيشتر باشد و تعداد دندان‌هايي كه ترميم كرده زياد باشد، قطعا مي‌توانيد با اطمينان زير دست او قرار گرفته و يك ترميم خوب داشته باشيد. يك متخصص ترميمي دندان كه تلاش مي‌كند در زمينه خود بهترين باشد، حجم قابل توجهي از بيماران را براي درمان‌هاي زيبايي و ترميمي دندان مشاهده مي‌كند.