چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

3 نكته مهم درباره ارتودنسي بزرگسلان

۱۱ بازديد

ما به شما 6 نكته جالب در خصوص ارتودنسي دندان بزرگسالان توضيح خواهيم داد كه نظر شما را نسبت به ارتودنسي در سنين بالا تحت تاثير قرار خواهد داد. اين شما و اين 6 نكته درباره ارتودنسي بزرگسالان.

1.هيچ محدوديت سني براي ارتودنسي وجود ندارد

برخي از بزرگسالان ممكن است فكر كنند ديگر از سنشان گذشته تا درمان ارتودنسي را آغاز  كنند. مثلا ممكن است شخصي 40 ساله باشد ولي با وجود نامنظمي فكي و دنداني تصور كند سنش زياد است و به درد ارتودنسي نمي خورد.

خبر خوب اين است كه افراد در هر سني مي توانند ارتودنسي كنند و ما محدوديت سني نداريم. تنها محدوديت ما نبود تعداد زيادي از دندان ها است. اگر شما شمار زيادي از دندان هاي خود را از دست داده ايد و جايگزيني هم برايشان نداريد ديگر نمي توانيد ارتودنسي كنيد. اما مادامي كه بيشتر دندان هايتان حتي در سن 60 سالگي سالم هستند، شما كانديد خوبي براي انجام ارتودنسي بزرگسالان هستنيد.

2.ارتودنسي بزرگسالان به هيچ عنوان دردناك نيست

دليل ديگري كه ممكن است به عنوان يك بزرگسال ارتودنسي خود را به تعويق انداخته باشيد اين است كه فكر مي كنيد انجام ارتودنسي براي بزرگسالان دردناك تر از كودكان است. با اين حال، اين درست نيست.

ارتودنسي بزرگسالان به هيچ عنوان دردناك نيست، اگرچه در چند روز اول پس از انجام آن ممكن است احساس ناراحتي داشته باشيد اما خبر  خوب اين است كه طي چند روز ديگر از اين ناراحتي اثري نخواهد بود.

در ثاني به لطف تكنولوژي هاي جديد و شيوه نصب دستگاه هاي ارتودنسي اين روزها ديگر حتي بيشتر افراد شاهد همان ناراحتي جزئي در چند روز اول درمان نيز نخواهند بود. بنابراين هيچ ترسي در اين خصوص نبايد وجود داشته باشد.

3.تعداد زيادي از بيماران، ارتودنسي بزرگسال هستند

برخي فكر مي كنند درمان ارتودنسي تنها مختص كودكان است و هر كسي دستگاه هاي ارتودنسي روي دندان هايش داشته باشد كم سن و سال است. اين هم يكي ديگر از تصورات اشتباه و رايج در مورد ارتودنسي دندان است.

درست است كه بخش زيادي از بيماران نيازمند به ارتودنسي را كودكان تشكيل مي دهند، امادر حال حاظر نزديك به 30 درصد از بزرگسالاني كه مشكلات نامنظمي دنداني و فكي دارند در حال درمان هستند. هر ساله نيز به اين آمار اضافه مي شود و اين يعني ارتودنسي بزرگسالان كم كم در حال رشد است و اهميتي كمتر از ارتودنسي كودكان ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.