شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

5 راه سالم نگه داشتن لثه

۹ بازديد

استفاده از نخ‌دندان براي داشتن لثه سالم

استفاده از مسواك به تنهايي كافي نيست و بايد از نخ دندان نيز به صورت روزانه استفاده كنيد. نخ دندان كشيدن به داشتن لثه سالم كمك و همچنين نخ دندان به از بين بردن جرم و پلاك‌هاي بين دندان‌ها و لثه كمك مي‌كند. نخ دندان را به آرامي و با دقت بين دندان‌ها از بالا به پايين بكشيد چرا كه اشتباه انجام دادن اين عمل موجب سايش و آسيب به لثه مي‌شود.

استفاده از مسواك به طور مرتب

الفباي پاكيزگي دهان و دندان مسواك زدن به صورت صحيح و مرتب است. پس از هر وعده غذايي مس.اك بزنيد تا از تجمع جرم و پلاك و باقي مانده مواد غذايي درون دهان و مابين دندان‌ها  و لثه‌ها جلوگيري كنيد. استفاده طولاني مدت از يك مسواك باعث آسيب به لثه و دندان مي‌شود بنابراين هر  تا  ماه يكبار نسبت به تعويض آن اقدام كنيد.

بيشتر بخوانيد :

مراجعه به دندانپزشك

توصيه شده كه هر فرد حداقل هر 6 ماه يكبار به دندانپزشك مراجعه كند. چرا كه بسياري از بيماري‌هاي لثه فقط توسط دندانپزشك قابل تشخيص بوده و مورد درمان قرار مي‌گيرند. همچنين مراجعه به دندانپزشك باعث جلوگيري از بروز مشكلاتي از جمله بيماري‌هاي لثه، التهاب و پوسيدگي مي‌شود.

استفاده از دهانشويه براي داشتن لثه سالم

براي تكميل كردن بهداشت دهان و دندان علاوه بر مسواك و نخ دندان استفاده از يك دهانشويه مناسب نيز توصيه شده است. استفاده از دهانشويه به كاهش جرم و پلاك و كاهش التهاب لثه  و پاك شدن مواد غذايي درون دهان كمك مي‌كند. دهانشويه‌ها انواع مختلفي دارند كه براي انتخاب بهترين نوع دهانشويه با دندانپزشك خود مشورت كنيد.

استفاده از خميردندان مناسب

استفاده از يك خميردندان مناسب مي‌تواند تاثير زيادي در سلامت لثه داشته باشد. سعي كنيد خميردنداني را انتخاب كنيد كه حاوي فلورايد باشد، چرا كه فلورايد به جلوگيري از پوسيدگي دندان و بهداشت لثه‌ها كمك مي‌كند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي شبانه روزي تاج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.