چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

اندازه گيري سايز دستبند با نخ

۹ بازديد

مانند روشي كه براي اندازه گيري سايز انگشتر توضيح داده شد، براي اندازه گيري سايز دستبند هم مي توانيد نخ، روبان يا متر خياطي را دور مچ دست خود بپيچيد. اين عمل را دقيقا در قسمتي از مچ انجام دهيد كه دستبند قرار مي‌گيرد. نقطه اي كه دو سر نخ يا روبان به هم مي رسند را با ماژيك علامت بزنيد. نخ را كاملا صاف كنيد و طول آن را اندازه بگيريد (اگر از متر خياطي كمك مي گيريد ديگر نيازي به اين مرحله نيست و وقتي متر دور مچ پيچيده شده اندازه محيط مچ خود را متوجه خواهيد شد).

برعكس انگشتر، اندازه به دست آمده دقيقا سايز دستبند شما نيست. براي تعيين سايز دستبند بر اساس سليقه و علاقه خود به يكي از سه روش زير عمل كنيد.

سايز جذب دستبند: نيم سانتي ‌متر يا يك سانتي ‌متر به عدد به دست آمده اضافه كنيد.

سايز راحت دستبند: حداقل ۲ و حداكثر ۲٫۵ سانتي ‌متر به عدد به دست آمده اضافه نماييد.

سايز آزاد دستبند: ۳ سانتي ‌متر به عدد به دست آمده اضافه كنيد.

در نهايت، عدد به دست آمده را در جدول 2 بگرديد و سايز متناسب با آن را پيدا كنيد.

تعيين سايز دستبند با استفاده از يك دستبند ديگر

دستبندي كه متناسب با اندازه مچ تان است را به طور كامل باز كنيد. سپس از قسمت قفل دستبند طلا تا انتهاي آن را به وسيله متر يا خط كش اندازه بگيريد. توجه داشته باشيد اين اندازه‌گيري بايد به صورت دقيق انجام شود. سايز دستبند شما  همان عددي است كه در جدول 2 در مقابل طول دستبند قبلي نوشته شده.

تعيين سايز النگو و بنگل

روش اندازه گيري سايز النگو و بنگل كمي متفاوت از روش اندازه گيري سايز دستبند است. براي اين كار، دست خود را در حالتي قرار دهيد كه انگار مي خواهيد النگو را به دست كنيد: سه انگشت وسط كنارهم و دو انگشت كناري در پشت آنها قرار بگيرند. متر خياطي يا نخ را به دور عريض ترين قسمت دست بپيچيد و عدد حاصل را به اضافه 5 ميلي متر كنيد تا پوشيدن النگو برايتان راحت باشد. عدد نهايي به عنوان قطر النگو در جدول 2 نشان داده شده است.

سايز النگو را هم مي توان با يك النگوي ديگر به دست آورد. قطر داخلي النگويي كه مناسب مچ تان است را با خط كش اندازه بگيريد و سايز مربوط به آن را از ستون قطر داخلي پيدا كنيد.

اندازه گيري سايز دستبند براي كودكان

استفاده از روش هاي بالا براي اندازه گيري سايز دستبند بچه گانه نتيجه دقيق تري را به دست مي دهد. اما در جدول 3 سايز دستبند كودكان بر اساس سن آنها (از 6 ماه تا 13 سال) و به صورتي تقريبي تهيه شده است.

جدول 3: تعيين سايز دستبند بچه گانه بر اساس سن

سن كودك                سايز دستبند (سانتي متر)

شش ماه    10

6 تا 12 ماه              11.5

12 تا 24 ماه            13

2 تا 5 سال               14

6 تا 8 سال               15

9 تا 13 سال         16.5

بيشتر بخوانيد :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.